Light the Sky: Technika estradowa dla medyków i dla branży

fot. TSE Grupa
Na zdjęciu: fot. TSE Grupa

Pierwszego maja w ponad 115 miastach Polski z udziałem ponad 130 firm i 600 techników scenicznych i realizatorów odbyła się akcja Light the Sky. W jednym momencie, w podziękowaniu za pracę personelu medycznego wystartowały pokazy świetlne i laserowe.

Celem akcji Light the Sky – czyli jednoczesnych pokazów multimedialnych w całej Polsce było wyrażenie wdzięczności medykom za ich pracę w walcie z COVID-19, zwrócenie uwagi na trudną sytuację branży estradowej oraz upamiętnienie Krzysztofa Puławskiego przedstawiciela branży eventowej i techniki scenicznej, który zmarł 18 kwietnia w wyniku powikłań po COVID-19.

Inicjatywa Light the Sky wzorowana jest na tych, które dotychczas odbyły się w Holandii, Belgii, Czechach czy na Węgrzech. Pomysłodawcą i inspiratorem wydarzenia w Polsce jest Bartosz Kownacki, który wspólnie z Dominikiem Kwiatkowskim i Alicją Głuszek (Fundacja FOH) skoordynowali ogólnopolskie przedsięwzięcie w ciągu zaledwie dwóch tygodni. Light the Sky w ciągu paru dni zgromadziła prawie 1300 członków na poświęconej jej grupie na Facebooku.

W efekcie ponad 130 firm i 600 techników scenicznych i realizatorów, w jednym momencie (1 maja, o godz. 21:30 – 21:45) wykonali pokazy świetlne i laserowe w podziękowaniu medykom. Jednocześnie promowane były zbiórki internetowe na rzecz szpitali, wśród nich zbiórka Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i Siepomaga.pl na walkę z epidemią COVID-19.

 

 
„Walka personelu medycznego, lekarzy, lekarek, pielęgniarek, pielęgniarzy, ratowników, salowych, jest w tym najbardziej heroiczna. Na nich spoczywa ogromny ciężar ratowania życia i powstrzymania pandemii. Ich poświęcenie i nadludzki wysiłek nie może być niezauważony i niedoceniony. Wciąż potrzebują oni naszego wsparcia materialnego i społecznego! Stąd pomysł na akcję, aby pierwszego maja w święto pracy podziękować, przypomnieć i wesprzeć ich szczególnie” – tłumaczą organizatorzy akcji.

Akcję wsparły samorządy i instytucje,lokalne firmy, dzięki nim można było zrealizować pokazy m.in. na Tauron Arenie Kraków, Netto Arenie w Szczecinie, Stadionie Energa w Gdańsku, Filharmonii Szczecińskiej i ICE Kraków Congress Center, Stadionie Wrocław, Zamku w Będzinie, rynku w Radomiu czy nawet Jasnej Górze w Częstochowie. Light The Sky rozświeciło niebo m.in. nad w tym Krakowem, Warszawą, Szczecinem, Katowicami, Kaliszem, Białymstokiem, Rzeszowem, Wrocławiem, Poznaniem, Lublinem, Łodzią, Trójmiastem czy Zieloną Górą.

Wsparcia udzielili również artyści, promując akcję w social media: m.in. Kazik Staszewski, Halina Młynkowa, Andrzej Krzywy, Grubson, Nergal z Behemoth, Lanberry, Mariusz Duda z Riverside, C-Bool.

Akcja Light the Sky była przede wszystkim wyrazem solidarności z tymi, którzy są na pierwszej linii frontu - personelem medycznym. Była też sposobem na zamanifestowanie dramatycznej sytuacji w kulturze i w technice estradowej. Miała więc na celu zwrócenie uwagi na to, że w sektorze kultury toczy się inna walka – o przetrwanie artystów, realizatorów, techników i przedsiębiorstw. Zakaz spektakli, koncertów, wystaw, wszelkich imprez rozrywkowo-artystycznych, oznacza z dnia na dzień niemożność wykonywania pracy. „Kultura jest absolutnie konieczna do życia. Teraz oglądamy koncerty i wystawy w internecie, wracamy do wspomnień z festiwali. Ktoś je wymyślił, ktoś je zagrał, ktoś je stworzył i nagrał” – tłumaczą organizatorzy akcji. „Sektor kultury i techniki estradowej przeżywa ogromny kryzys. Teatry, sale koncertowe, kluby, areny stanęły. Dziesiątki tysięcy ludzi pracujących w kulturze nie są w stanie funkcjonować. Konsekwencje tego kryzysu pozostaną z nami na dłużej, poza ten moment gdy wyjdziemy z naszych domów, do pracy, do parku i na zakupy w galerii”.

 

 

  

  

  

 

 

 

 

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl