Wojciech Liszka: Zupełnie nowe zachowania cenowe hotelarzy. Competition Shopping podczas COVID-19

Liczba miesiąca by Wojciech Liszka. Wydarzenie w przemyśle spotkań z perspektywy liczb i cyfr komentuje Wojciech Liszka, CEO, Z-Factor
Na zdjęciu: Liczba miesiąca by Wojciech Liszka. Wydarzenie w przemyśle spotkań z perspektywy liczb i cyfr komentuje Wojciech Liszka, CEO, Z-Factor

Porównując dane pochodzące z badania przeprowadzonego tuż przed epidemią COVID-19 i w drugiej połowie maja, Z-Factor określa, jak zmieniły się zachowania cenowe w wybranych hotelach europejskich miast. Badanie podsumowuje Wojciech Liszka.

W Z—Factor, między innymi za pomocą Competition Shopping, pomagamy hotelom i centrom konferencyjnym monitorować ceny grup i wydarzeń w ich środowiskach konkurencyjnych. Zanim COVID-19 wpłynął na świat, przeprowadziliśmy wiele badań stawek pokoi i usług konferencyjnych, których organizacja planowana była na drugą połowę 2020 r. Na tej podstawie wiemy, jak hotele w różnych miastach europejskich wyceniały grupy i spotkania przed ogłoszeniem pandemii.

W drugiej połowie maja wygenerowaliśmy dokładnie takie same zapytania i wysłaliśmy je do tych samych obiektów w: Amsterdamie, Budapeszcie, Pradze i Warszawie. W ten sposób możemy wskazać. jak zmieniły się zachowania cenowe w tej grupie hoteli w porównaniu do czasu przed COVID-19.

Oto wnioski z naszych badań:

AMSTERDAM

Wrzesień 2020

  • średnia cena pokoju wzrosła o +3 proc. w porównaniu z ofertami sprzed ogłoszenia pandemii
  • 50proc. hoteli obniżyło ceny pokoi (od -5 proc. do -8 proc.)
  • jeden hotel podniósł cenę pakietu konferencyjnego o 13 proc.
  •  inny hotel obniżył cenę pakietu konferencyjnego o 7 proc.


Listopad 2020

  • średnia cena pokoju spadła o 5 proc.
  • jeden hotel oferował stawki o 3 proc. wyższe niż przed COVID-19
  • wszystkie inne hotele przedstawiły niższe wyceny pokoi (od -3 proc. do -15 proc.)
  • ceny pakietów konferencyjnych pozostają na tym samym poziomie co przed pandemią


BUDAPESZT

Październik 2020

  • zmiana ceny za pokój od -19 proc. do + 14 proc. w porównaniu z wycenami przedstawionymi przed COVID-19 (wszystko w ramach jednego środowiska konkurencyjnego)
  • ceny pakietów konferencyjnych spadły średnio o 7 proc.


PRAGA

Październik 2020
- wszystkie badane hotele obniżyły ceny pokoi (od -2 proc. do -9 proc.)
- wszystkie badane hotele obniżyły ceny pakietów konferencyjnych (od -6 proc. do -11 proc.)

WARSZAWA

Wrzesień 2020
- zróżnicowane wyceny pokoi od -15 proc. do +7 proc.
- ceny pakietów konferencyjnych zmieniły się w przedziale od -5 proc. do + 5 proc.

Październik 2020
- ceny pokoi wzrosły we wszystkich hotelach (od + 9 proc. do + 51 proc.)
- ceny pakietów konferencyjnych pozostają na tym samym poziomie co przed pandemią

Widzimy wyraźnie, że hotele stosują bardzo różne strategie cenowe wobec zapytań grupowych i konferencyjnych i ciężko doszukać się w tym wspólnego schematu działania.

Błędem byłoby myśleć, że nasi konkurenci będą zachowywać się tak samo, jak przed pandemią. Prowadząc hotel lub centrum konferencyjne, trzeba znać swoją konkurencję. Konieczne jest zrozumienie cen konkurencji. Nie można skutecznie konkurować, dokonując wycen „na ślepo”.

Bez względu na to, czy nam się to podoba, czy nie, świat się zmienił. Warto zrozumieć, co się zmieniło w naszej „najbliższej okolicy”. Wygrają ci, którzy lepiej znają rynek, podejmują świadome decyzje i są zdeterminowani aby odnieść, sukces w tym trudnym czasie.

 

Autor: Wojciech Liszka, CEO Z-Factor
Cykl: Liczba miesiąca
Wojciech Liszka, twórca firmy Z-Factor, która każdego dnia monitoruje kilkaset obiektów w całej Europie, a zebrane dane pomagają podejmować efektywne działania sprzedażowe hotelom, centrom konferencyjnych oraz convention bureaux w ponad dwudziestu krajach starego kontynentu,
 będzie interpretował… liczby. Wskaże i skomentuje wybrane dane, które dla poszczególnych miesięcy będą stanowiły istotny parametr.

Z-Factor jest partnerem konkursu MP Power Awards i w ramach współpracy przeprowadza audyt obiektów (MP Power Venue).
Liczba miesiąca by Wojciech Liszka – czwarty piątek miesiąca

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl