BERM podsumowuje projekt #PolishBeauty - biznesowy i organizacyjny sukces

W targach WeCosmoprof wzięło udział 100 polskich wystawców. Zaprezentowali oni ponad tysiąc produktów w stworzonej przez BERM strefie #PolishBeauty – czyli telewizyjnym studiu targowym.
Na zdjęciu: W targach WeCosmoprof wzięło udział 100 polskich wystawców. Zaprezentowali oni ponad tysiąc produktów w stworzonej przez BERM strefie #PolishBeauty – czyli telewizyjnym studiu targowym.

Agencja BERM Creative Production Group odpowiadała za realizację projektu #PolishBeauty, którego celem była prezentacja polskiej branży kosmetycznej międzynarodowemu gronu klientów i partnerów. Do tego celu agencja wybrała WeCosmoprof czyli najważniejsze targi kosmetyczne na świecie, które z powodu pandemii odbyły się online. Do zadań BERM należała kompleksowa kreacja i realizacja wszystkich etapów projektu.  

Polska jest szóstym największym rynkiem kosmetycznym w Europie, wartym w 2019 roku 4,1 mld euro i jednym z największych eksporterów kosmetyków. Eksport tych produktów rośnie średnio o 8 proc. rocznie, trafiają one na 170 rynków.
W targach WeCosmoprof wzięło udział 100 polskich wystawców. Zaprezentowali oni ponad tysiąc produktów w stworzonej strefie #PolishBeauty – czyli telewizyjnym studiu targowym, w którym od 5 do 9 października odbywały się prezentacje, pokazy, webinary, debaty. Program „wirtualnego stoiska” można było śledzić na powstałej do tego celu stronie oraz w specjalnym cyfrowym katalogu – z czego skorzystało ponad 36 tys. unikalnych użytkowników, głównie z Niemiec, Francji, Włoch, Rosji, Holandii, Arabii Saudyjskiej i USA. Na targach polskie „wirtualne stoisko” odwiedziło 100 tys. osób z całego świata, dzięki czemu polskie firmy nawiązały relacje z nowymi kontrahentami. Działania wsparte były kampanią informacyjną i prowadzone w wielu kanałach, w tym w mediach społecznościowych.

Założenia projektu
Każda edycja międzynarodowych targów kosmetycznych WeCosmoprof przyciąga uwagę tysięcy wystawców i kupców. Mimo przeniesienia wydarzenia w przestrzeń online, nadal cieszy się popularnością, prestiżem i – co istotne – przynosi wymierne korzyści biznesowe dla uczestników. Stąd bardzo istotne było znalezienie odpowiedniej formuły i środków do zaprezentowania się na tej imprezie polskiej branży beauty. Zadania tego podjęła się agencja BERM – koordynator polskiego uczestnictwa w targach. Jej celem było m.in. zbudowanie jak największej świadomości tego wydarzenia wśród polskiej branży, zachęcenie jej przedstawicieli do aktywnego uczestnictwa, zapewnienie jak najlepszej możliwości ekspozycji produktów, kreowanie i wspieranie zaangażowania we wspólne przedstawienie polskiej branży kosmetycznej jako sektora konkurencyjnego i perspektywicznego na arenie międzynarodowej.

Realizacja
Początkiem projektu #PolishBeauty było spotkanie informacyjne online skierowane do polskich wystawców, które zobaczyło 2242 osoby (unikalni widzowie). Liczbę tę udało się osiągnąć dzięki przeprowadzonej wcześniej kampanii informacyjnej, którą rozpoczął szereg rozmów z organizacjami branżowymi i przedstawicielami firm. Kampania prowadzona była na portalach branżowych i w mediach społecznościowych. Informacja o spotkaniu informacyjnym dotarła także poprzez mailing do ponad 10 tysięcy polskich firm, a podsumowujące ją dane to: 2625 wyświetleń, 10 089 wyświetleń miniatur i 194,5 godz. oglądania.

Równolegle agencja opracowywała koncepcję prezentacji na WeCosmoprof. – Przeprowadziliśmy szeroki research branży, zapoznaliśmy się z jej wynikami, historią, charakterystyką, raportami, specyfiką produkcji i sprzedaży, pracami badawczymi i rozwojowymi. Przeprowadziliśmy wywiady z ekspertami oraz producentami. Staraliśmy się poznać mocne i słabe strony naszych firm, oczekiwania ewentualnych wystawców, by jak najlepiej wspomóc ich działania marketingowe na targach – mówi Janusz Jabłoński, prezes zarządu BERM.

W efekcie BERM przygotował koncepcję programu prezentacji i promocji oraz program merytoryczny we współpracy z Polskim Związkiem Branży Kosmetycznej oraz szereg działań promocyjnych skierowanych do osób interesujących się targami WeCosmoprof i branżą kosmetyczną w rejonie Europy Wschodniej, Azji, Afryki i obu Ameryk. Działania promocyjne były przeprowadzone poprzez cztery kanały.

Pierwszy kanał
Były to działania prowadzone wspólnie z organizatorem targów WeCosmoprof. Agencja przygotowała podstronę #PolishBeauty  na portalu targowym, gdzie można było: znaleźć podstawowe informacje o polskim rynku kosmetycznym, obejrzeć na żywo, podczas targów wszystkie webinary i prezentację polskich firm, zostać przekierowanym do polskiego cyfrowego katalogu. Przez tę podstronę oferta polskiej branży kosmetycznej dotarła do ponad czterech tysięcy kupców – co potwierdzają dane statystyczne: 5287 wyświetleń podstrony #PolishBeauty i 4071 wyświetleń unikalnych. „Odwiedzający” targi średnio spędzili na podstronie godzinę i 49 minut.
W tym kanale działań agencja skierowała do zarejestrowanych na targach kupców maillingi, które dotarły do 40 tys. odbiorców. Tworzone były posty na fanpage’u organizatora WeCosmoprof (dotarły do 175 tys. odbiorców) oraz zrealizowana została kampania banerowa na stronie głównej WeCosmoprof.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Drugi kanał
Drugi kanał skupiał się na promocji całego rynku kosmetycznego poprzez cyfrowy katalog. Każda firma, która wyraziła chęć wzięcia udziału w projekcie, dysponowała swoim kontem, na którym mogła wprowadzić informacje zarówno o firmie, jak i o produktach. W projekcie wzięło udział 100 firm, które wprowadziły 1077 produktów. – Stała się rzecz bezprecedensowa w promocji polskich firm, ponieważ po raz pierwszy firmy razem pokazały siłę polskich marek – podkreśla Janusz Jabłoński.
W katalogu cyfrowym można więc – także po zakończeniu targów – zobaczyć polskie firmy, obejrzeć ich prezentacje i webinary prowadzone przez ekspertów polskiego rynku. Projekt był od początku wspierany przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego i Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentów. Platformę odwiedzało ponad 36 tys. unikalnych użytkowników z całego świata – w pierwszej trójce znaleźli się Niemcy (niemal 12 tys.), Francuzi (ponad 9 tys.) i Włosi (niemal 8 tys.).
 – Te wyniki świadczą o skuteczności i doborze właściwej strategii działania w trudnym czasie pandemii. Polska branża kosmetyczna pokazała swoją siłę, jakość, profesjonalizm, ekologiczność i jedność. Byliśmy dobrze współpracującym, skoordynowanym organizmem, niepodzielonym na serię pojedynczych prezentacji. Jak bardzo istotne jest to, by prezentować się wspólnie w odpowiednio realizowanej konfiguracji pokazuje chociażby fakt, że streamingi na żywo oglądało wiele tysięcy osób, a pojedyncze przekazy poszczególnych firm przyciągały znacznie mniejszą liczbę widzów – podsumowuje Janusz Jabłoński.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trzeci kanał
Na YouTube powstał profil pod nazwą PolishBeauty, na którym na żywo był transmitowany sygnał przygotowanej na to wydarzenie telewizji targowej. Transmisja na żywo rozpoczęła się w poniedziałek, 5 października o godzinie 9.00 i zakończyła się o 23.59 w piątek, 9 października.
Codziennie live streaming był odtwarzany ponad 20 tys. razy. W sumie profil odwiedziło blisko 34 tys. unikalnych użytkowników, co świadczy to tym, że osoby oglądające wracały na profil. Największa oglądalność w jednym momencie wynosiła ponad 3300 osób. Łącznie widzowie oglądali materiały PolishBeauty przez 4,1 tys. godzin. Już pierwszego dnia kanał odwiedziło 17 tys. osób i każdego dnia ta liczba rosła.

Czwarty kanał
Do promocji prowadzonych działań powstała również strona na Facebooku, która była skierowana do osób zainteresowanych WeCosmoprof i branżą kosmetyczną. – Facebook pozwala na bardzo dokładne targetowanie działań, dlatego wiemy, że nasze działania dotarły do grupy, która jest w zainteresowaniu polskich przedsiębiorców – podkreśla Janusz Jabłoński. Stronę na Facebooku polubiło ponad 2,5 tysiąca osób i liczba ta codziennie rośnie. Poprzez te działania komunikaty dotarły do ponad 96 tysięcy osób, które są zainteresowane targami WeCosmoprof i branżą kosmetyczną.
Na Facebooku prowadzony był live streaming, na żywo relacjonowane był wszystko, co działo się w studiu targowym – materiały te dotarły do ponad 70 tys. osób na całym świecie. Najpopularniejsze posty miały zasięg ponad 50 tys., liczbę polubieni na poziomie 1000, a aktywności – na poziomie 1600. Transmisja na żywo w z targowego studia PolishBeauty miała w kanale na Facebooku 17 tys. odtworzeń.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BERM przygotował identyfikację wizualną projektu, a następnie korespondującą z nią oprawę audiowizualną. Studio oraz live streaming realizowała 35-osobowa ekipa techniczna.

Merytorycznie
Podczas pięciu dni wydarzenia przeprowadzono sześć webinarów z ekspertami z Polski i zagranicy m.in. z firmy analitycznej Nielsen i Mintel, wiele pokazów i prezentacji polskich firm. Przedstawiciel Nielsena podkreślił, iż polskie firmy są bardzo dynamiczne, a ich produkty są unikalną mieszanką nowych technologii w połączeniu z naturalnymi składnikami, dominującymi w kosmetykach polskich firm. To pojęcie „beauty delivered by nature” (piękno dostarczone przez naturę) było też hasłem prezentacji Mintela. W ostatni dzień przygotowano debatę „Right Promotion in the challenging Times”, w której wzięli udział przedstawiciele Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii, Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, Krajowej Izby Gospodarczej, Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego oraz Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego. Poruszono wiele wątków związanych z likwidacją barier w handlu międzynarodowym oraz skuteczną promocją mimo obecnej sytuacji związanej z pandemią. – Dzięki takim debatom i prezentacjom pokazaliśmy, jak razem można działać, aby zwiększyć konkurencyjność polskiego rynku – podkreśla Janusz Jabłoński.

Wnioski
– Świat kosmetyczny zobaczył Polskę jako kraj nowoczesnych organizacji biznesowych, świadomych przedsiębiorców, odważnych i nowatorskich twórców, perspektywicznego rynku z doświadczeniem, bazą naukową i wytwórczą, innowacjami, zdolnością adaptacji, elastycznością i wsparciem administracyjnym – podsumowuje Janusz Jabłoński.
Organizatorzy podkreślają, że przekaz ten trafił do ponad 100 tys. odbiorców. – Wynik taki nie byłby możliwy do osiągnięcia na zwykłych targach, ponieważ nawet targi WeCosmoprof w formie realniej nie odwiedza aż tak duża liczba osób, a już na pewno nie trafia ona na stoisko polskie lub do polskich firm – przekonuje Janusz Jabłoński. Jak podkreśla, początkowo było bardzo ciężko przekonać firmy do współpracy przy jednym, dużym wspólnym projekcie. Jednak już po pierwszym dniu firmy zgłaszały pozytywne komentarze dotyczące tak wysokiego profesjonalizmu współpracy i działań agencji. – Przed rozpoczęciem tego projektu mieliśmy wiele obaw, ponieważ wchodziliśmy w działania, które jeszcze nie były przeprowadzone na rynku polskim i wymagały zaangażowania z wielu stron, ale już teraz możemy powiedzieć, że projekt okazał się wielkim sukcesem i pewnie zaangażujemy się w kolejne targi WeCosmoprof Asia, które będą kontynuacją działań i pokazaniem siły polskiego rynku – podsumowuje.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl