MP MICE Tour®: „Łączy nas Małopolska”

fot. Marcin Faliński
Na zdjęciu: fot. Marcin Faliński

W projekcie „Łączy nas Małopolska” spotkali się meeting plannerzy z całej Polski, przedstawiciele małopolskiej branży turystycznej oraz Stowarzyszenie Kongresy i Konferencje w Polsce i MeetingPlanner. MP MICE Tour® i odbywające się w jego ramach warsztaty B2B miały na celu zaprezentować potencjał regionu pod kątem organizacji wydarzeń oraz pomóc w zbudowaniu relacji biznesowych.

„Łączy nas Małopolska” stało się hasłem, ale też pretekstem dla warsztatów „B2B Matchmaking” połączonych ze study tour do Małopolski, zrealizowanych w dniach 8 - 9 października. – Projekt był kierowany do przedsiębiorców małopolskich reprezentujących sektor turystyki biznesowej i przyjazdowej, m.in. obiektów konferencyjnych i eventowych, hoteli, organizatorów wydarzeń i incentive travel, dostawców usług konferencyjnych, a z drugiej strony potencjalnych kontrahentów, przedstawicieli branży turystycznej i biznesowej, zainteresowanych produktem turystycznym Małopolski. Program zakładał zaprezentowanie całego spektrum możliwości: od miejsc historycznych po najbardziej współczesne, starannie dobranych i charakteryzujących się wyjątkowością i potencjałem eventowym – mówi Paula Fanderowska, prezes zarządu Stowarzyszenia Kongresy i Konferencje w Polsce, współorganizatora przedsięwzięcia.

Aby zrealizować wspomniany cel w programie wydarzenia znalazły się wizyty w różnorodnych obiektach. Warsztaty B2B odbyły się w Starej Zajezdni Kraków. – Jest to miejsce wyjątkowe z dwóch powodów: to bardzo eventowa przestrzeń, w której kreowane są wydarzenia wpisujące się w historię tego miejsca, z drugiej strony o jego wyjątkowości stanowi właśnie jego historia, sięgająca 1913 r. związana z uruchomieniem szerokotorowej linii tramwajowej – mówi Paula Fanderowska.

Tradycyjnym punktem study touru było Centrum Kongresowe ICE Kraków - jak zaznacza Paula Fanderowska – emblematyczna bryła i ultranowoczesna przestrzeń u stóp Wzgórza Wawelskiego, a przede wszystkim miejsce niezwykle plastyczne dla organizatorów wszelkiego rodzaju wydarzeń. W ICE Kraków odbyło się krótkie szkolenie „Checklista dla organizatora i prelegentów wydarzeń hybrydowych”, które poprowadzili Tomasz Warchał, kierownik Działu Obsługi Technicznej ICE Kraków oraz Krzysztof Paradowski, CEO CMA.

Kolejnymi niepowtarzalnymi przestrzeniami, jakie odkrywali zwiedzający Małopolskę, były m.in. Muzeum Lotnictwa, jedno z najstarszych stałych lotnisk w Europie, założone zostało w 1912 r. dziś nowoczesna przestrzeń do organizacji eventów, a także Pałacu Dożów, bo tak nazywane jest Nowe Centrum Administracyjne w Nowej Hucie przenoszące odwiedzających do czasów świetności PRL-u, czy wreszcie futurystyczne Alvernia Studios (Alvernia Planet). – Podczas tego wyjazdu miałem okazję doświadczyć i poznać potencjał miejsca, obok którego przejeżdżałem wielokrotnie od dekady... to Alvernia Planet – kosmiczne miejsce. Kompleks ten to największe i najnowocześniejsze studio filmowe w Polsce, składające się z 13 kopuł połączonych ze sobą. Niesamowite, inspirujące do różnych spotkań miejsce – mówi Andrzej Górski, prezes, Olimp Air.


Na trasie spaceru z przewodnikiem po Starym Mieście znalazły się wizyty w Muzeum Czartoryskich, Collegium Maius i Pałacu Czeczotka.
– Każde z tych miejsc ma swój niespotykany klimat i ogromny potencjał, a dwa dni były zbyt krótką podróżą, jednak niewątpliwe szansą nie do zaprzepaszczenia, by zachwycić i skutecznie zachęcić do powrotu oraz do organizacji wydarzeń w stolicy Małopolski i regionie – podkreśla prezes SKKP.
Oprócz obiektów unikatowych w programie znalazły się biznesowe hotele. Uczestników MP MICE Tour gościł Radisson Blu Kraków. Meeting plannerzy odwiedzili także Park Inn by Radisson i Double Tree by Hilton Kraków.
– Wszystkie odwiedzane obiekty były doskonale przygotowane, z dużą dbałością o higienę, zachowanie dystansu oraz pozostałe restrykcje, też w atmosferze zrozumienia w obliczu pandemii. Miejsca te prezentowały duży potencjał dla spotkań o charakterze biznesowym i incentive. Innowacyjne rozwiązania, odpowiedzialność managerów są gwarancją odbycia profesjonalnych spotkań – mówi prezes Olimp Air.

W Warsztatach B2B w Starej Zajezdni Kraków swoje oferty zaprezentowali: Folwark Zalesie, Grupa Hoteli Cristal Park, Grupa Nosalowy, Grupa Trip Zakopane (Hotel Belvedere, Hotel Czarny Potok), Hilton Garden Inn Kraków, Hotel Centrum Business, Hotel Czarny Potok Resort Spa & Conference, Hotel Kossak, Hotel Queen Wawel, Hotel Unicus Palace, Kapitan Victor, Kompleks Edukacyjny Pszczółki, MeetingArt, Pieniny Spa Resort Szczawnica, Puro Hotele, Qubus Hotel Management, Radisson Hotel Group, Sheraton Grand Krakow, Tatra Dream oraz Vesna.

Integracyjna kolacja odbyła się w Folwarku Zalesie, w Wieliczce.

– Cieszę się z możliwości przebywania, chociaż przez te dwa dni z osobami z naszej branży. W obecnym trudnym czasie jest to bezcenne. Uczestnicząc w tym wyjeździe doświadczyłem też ważnej kwestii – bezpiecznego podróżowania i funkcjonowania w nowej rzeczywistości – podsumowuje Andrzej Górski.

Projekt został zrealizowany przez Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego we współpracy z MeetingPlanner.pl.

ZOBACZ FOTORELACJE

Park Inn by Radisson>>>
ICE Kraków Congress Centre>>>
Warsztaty biznesowe w Starej Zajezdni>>>
Folwark Zalesie>>>
Radisson Blu Kraków>>>
Spacer przez Stare Miasto w Krakowie>>>
Muzeum Lotnictwa>>>

DoubleTree by Hilton Kraków>>>
Nowe Centrum Administracyjne>>>
Alvernia Planet>>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl