Wrzesień w Warszawie sygnałem pobudzenia na rynku konferencyjnym

Warszawa, fot. Niko Hoshi, Unsplash
Na zdjęciu: Warszawa, fot. Niko Hoshi, Unsplash

W systemie Demand Outlook – monitoringu rynku prowadzonego przez ZFactor we wrześniu zaraportowano informacje o 727 spotkaniach zorganizowanych w warszawskich hotelach.

Po niemal roku przerwy związanej z restrykcjami Covid-19, Z—Factor na wniosek wielu warszawskich hoteli wznowił monitoring rynku konferencyjnego w stolicy.

W systemie Demand Outlook (zfactor.pl/demandoutlook) we wrześniu zaraportowano informacje o 727 spotkaniach zorganizowanych w warszawskich hotelach (– 44 proc. vs wrzesień 2019). Do organizacji tych spotkań wykorzystano 158 341 metrów kwadratowych powierzchni konferencyjnej (– 34,5 proc. vs wrzesień 2019). Oznacza to, że każde zorganizowane spotkanie wymagało średnio 31 metrów kwadratowych większej powierzchni w stosunku do spotkań zorganizowanych w adekwatnym okresie przed pandemią.

Rozkład liczby spotkań zorganizowanych w Warszawie w poszczególne dni tygodnia we wrześniu 2021 (ciemne słupki) i 2019 (jasne słupki).
Źródło: Demand Outlook (zfactor.pl/demandoutlook)

Długość pobytu: więcej wydarzeń jednodniowych
64 proc. wydarzeń zorganizowanych w ostatnim miesiącu w Warszawie to spotkania jednodniowe (vs 55 proc. we wrześniu 2019 r.), 26 proc. to wydarzenia zajmujące sale przez dwa dni (vs 32 proc. w 2019 r.), a 7 proc. to wydarzenia trzydniowe (vs 8 proc. w 2019 r.). Dominują wydarzenia krótsze, jednodniowe. Analiza specyfiki wydarzeń wskazuje również, że część z nich nie wymaga wykorzystania noclegów.

Kategoria hotelu: dominują czterogwiazdkowe
Aż 68 proc. spotkań zorganizowanych zostało w hotelach czterogwiazdkowych (vs 62 proc. we wrześniu 2019 r.). 26 proc. spotkań skorzystało z usług hoteli pięciogwiazdkowych (vs 24 proc. we wrześniu 2019 r.), 5 proc. wybrało hotele trzygwiazdkowe (vs 14 proc. w 2019 r.). Wyraźnie da się zauważyć, że hotele czterogwiazdkowe zabrały część udziałów w rynku hotelom trzygwiazdkowym.

Lokalizacja: okolice Okęcia odbierają część udziału centrum
Pomimo że 50 proc. spotkań nadal organizowana jest w centrum Warszawy (vs 59 proc. we wrześniu 2019 r.), zanotowano wzrost udziału spotkań okolicach Portu Lotniczego Okęcie. 28 proc. wydarzeń zorganizowano w tych częściach miasta (vs 20 proc. we wrześniu 2019). Liczba spotkań w innych częściach miasta utrzymuje się na zbliżonym poziomie (22 proc. wrzesień 2021 vs 21 proc. wrzesień 2019).

Dominujące segmenty klientów: więcej rządu, mniej korporacji
Od momentu rozpoczęcia monitoringu rynku konferencyjnego w ramach projektu Demand Outlook w 2015 roku, segment korporacyjny zawsze dominował w stołecznych hotelach. We wrześniu 2021 72 proc. wszystkich spotkań zorganizowanych zostało przez podmioty reprezentujące ten segment. Należy jednak zwrócić uwagę, że w porównywalnym okresie 2019 roku, aż 81 proc. wydarzeń zostało zorganizowanych przez korporacje. Drugim najaktywniejszym segmentem w ostatnim miesiącu okazał się SMERF (13 proc. vs 12 proc. we wrześniu 2019). Największe wzrosty udziału zorganizowanych spotkań zanotowały segmenty: rządowy (7 proc. – wrzesień 2021 vs 2,5 proc. wrzesień 2019) oraz stowarzyszeniowy (4 proc. – wrzesień 2021 vs 1,8 proc. – wrzesień 2019). Należy podkreślić, że instytucje rządowe zorganizowały o 13 spotkań więcej w porównaniu do tego samego okresu w 2019 roku.

Podobnie jak w poprzednich latach, najwięcej spotkań zorganizowały przedsiębiorstwa branży farmaceutycznej. Najwięcej wydarzeń odbyło się w czwartki, następne w kolejności były środy i piątki.

Z—Factor planuje wznowić monitoring w pozostałych miastach Polski w czwartym kwartale 2021 lub pierwszym kwartale 2022.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl