Eventy online zostaną na stałe, największym wyzwaniem jest utrzymanie uwagi uczestników

Eventy online zostaną już z nami na stałe – tak uważa 85 proc. respondentów, którzy wzięli udział w badaniu na temat wydarzeń w sieci. Raport „Eventy online” przygotowała agencja Live Age.

Organizacja spotkań w czasie pandemii przeniosła się do sieci. Mimo że spotkania online, wirtualne czy hybrydowe są realizowane od lat, teraz stały się alternatywą do realizacji wielu celów i kreacji doświadczeń, do których wcześniej używano eventów na żywo.
Respondenci nie do końca dowierzają jednak samodzielnemu potencjałowi eventów online, ale też większość z nich ma w planach organizację wydarzeń w sieci.

Głównie webinary i szkolenia, ale też konferencje
Choć 72 proc. badanych nie organizowała wcześniej (przed pandemią) spotkań w sieci, obecnie podejmują i planują takie działania. Większość tych planów to naturalnie webinary i szkolenia, które zamierza zorganizować 65 proc. badanych, ale stosunkowo duża liczba, bo aż 48 proc. respondentów, planuje także przenieść do sieci konferencje. O integracji online myśli 19 proc. badanych o gali – 9 proc., premierze czy koncercie po 4 proc.

Nie dowierzamy w samodzielny potencjał eventów online
Mimo że respondenci korzystają z wydarzeń online, wciąż nie dowierzają ich samodzielnemu potencjałowi. 82 proc. badanych widzi w eventach online co najwyżej uzupełnienie wydarzeń in-person albo uważa, że ich rola ogranicza się do czasu pandemii właśnie. Co ciekawe, oceniając skuteczność eventów online, nikt z respondentów nie wskazał odpowiedzi skrajnych. Nie było wśród nich nikogo, kto uważałby, że eventy online to bezwartościowa fanaberia, i nikogo, dla kogo byłyby skuteczniejszym narzędziem, mogącym w całości zastąpić spotkania in-person.

Utrzymać uwagę uczestników to największe wyzwanie
Ponad połowa respondentów jako największą wadę wydarzeń uważa trudność z utrzymaniem uwagi uczestników. Utrzymanie uwagi wskazują także jako największą trudność przy przenoszeniu eventów ze świata offline do digitalu. Jako kolejną istotną wadę respondenci wskazali mniejszą atrakcyjność eventów dla uczestników (33 proc.). Wśród zalet respondenci wskazali większy zasięg (50 proc.) i niższy koszt organizacji (33 proc.).

 


Źródło: Raport Eventy online

 

Potrzebne profesjonalne wsparcie
Można zatem wnioskować, że te dwa światy będą się uzupełniać, a organizacja projektów online będzie się rozwijać i profesjonalizować.
Większość badanych w swoich najbliższych projektach online (z wyłączeniem spotkań wewnętrznych) planuje (44 proc.) lub rozważa (25 proc.) skorzystanie z pomocy specjalistów. Co oznacza, że zdecydowanie nie czujemy się na siłach, by samodzielnie realizować większe i bardziej skomplikowane projekty tego typu.

Klawisz „escape” największym przeciwnikiem organizatora
Respondenci, kiedy przełączą się z trybu organizator na uczestnik w swoich decyzjach o udziale w wydarzeniu online są bardzo racjonalni. Głównym powodem udziału w eventach online jest dla nich oszczędność czasu (74 proc.) i łatwość udziału (72 proc.). Raczej nie doceniają takich zalet, jak interakcje z innymi uczestnikami czy prelegentem.
Ta sama łatwość dotycząca rejestracji i udziału, która jest powodem do wzięcia udziału w wydarzeniu, pozwala uczestnikowi bardzo szybko je opuścić, a klawisz escape – jak podkreślają autorzy raportu – jest największym przeciwnikiem organizatorów eventów online. 

Technologia to jednak nie bariera
Zaskoczeniem mogą być relatywnie niskie wyniki technologii jako bariery zarówno dla organizatora, jak i dla uczestnika. Kłopoty techniczne są najczęstszą przyczyną opuszczenia eventu online dla 28% uczestników, natomiast ani jedna z ankietowanych osób nie wskazała skomplikowanej technologii jako głównej wady eventów online w stosunku do wydarzeń in-person.

Kto udzielał odpowiedzi
W badaniu wzięły udział osoby na co dzień mające kontakt z eventami online. W znacznej części (91 proc.) ich organizacji realizowane są małe szkolenia i seminaria nie tylko na potrzeby wewnętrzne. Aż 63 proc. ma za sobą także większe projekty wydarzeń w sieci. Zatem respondenci to osoby, które miały okazję do wyrobienia sobie opinii na tematy, o które autorzy raportu pytali w ankiecie.
Największą grupą respondentów stanowili reprezentanci firm końcowych (59 proc.) oraz agencji (29 proc.). Pozwala to traktować opinie wyrażone w ankietach jako reprezentatywne badaniew grupie praktyków.

Badanie przeprowadziła i raport opracowała agencja komunikacji Live Age oraz Lively – jej marka specjalizująca się w produkcji wydarzeń w sieci
Pełen raport można bezpłatnie pobrać na www.liveage.pl/raport oraz www.lively.pl/raport

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl