Raport Agencje Eventowe 2018: Wyróżnione Allegro, Bespoke i Horeca Group

Agencja Allegro otrzymała wyróżnienie „Najlepszy partner”, Bespoke – „Faworyt klientów” a Horeca Group „Efektywne wsparcie” w raporcie „Agencje Eventowe 2018” przygotowanym przez Media & Marketing Polska i Kantar Millward Brown. Za najciekawszy projekt eventowy uznano Santander Orchestra zrealizowany przez MyPlace.

„Agencje Eventowe 2018” to czwarta edycja raportu, po raz pierwszy udział w badaniu wzięły także agencje, spoza Klubu Agencji Eventowych SAR (w efekcie 11 agencji to firmy zrzeszone w KAE, siedem – agencje niezrzeszone). Media & Marketing Polska" i Kantar Millward Brown oceniały rok 2017 w pracy agencji, analizując m.in. wyniki badania satysfakcji klientów, działania nowo biznesowe, kluczowe projekty, obroty, stałą obsługę i stracone budżety. 

Wyróżnienie Allegro (agencja zarządzana przez Annę Gogacz) jest pochodną wysokich ocen od klientów – wśród których najwyżej oceniono zrozumienie briefu przez agencję oraz poczucie bezpieczeństwa klienta we współpracy z agencją, zrozumienie nowych mediów i stosowanie nowych technologii przy realizacji projektów oraz przestrzeganie zasad etyki branżowej. Największy wzrost w porównaniu do roku 2016 w opinii klientów Allegro zanotowało w obszarach: współpraca z agencją, kreacja i innowacyjność. Klienci lepiej ocenili także jasność i szczegółowość informacji na temat sposobu wydawania budżetu klienta.
Autorzy raportu docenili także umiejętność łączenia ponad 25-letniego doświadczenia przy realizacji projektów z wykorzystaniem nowych technologii, sukcesy agencji na międzynarodowych festiwalach oraz jej aktywną pracę na rzecz rynku eventowego (nie tylko w Polsce) oraz działania nowo biznesowe. W podsumowaniu zaznaczona, iż Allego poprawiło wyniki w większości wymiarów szczegółowych, a klienci są zadowoleni ze współpracy z agencją i uważają ją za godną polecenia.
Wśród top projektów 2017 roku agencja wymienia Bestsellery Empiku, 24h codING hackathon (ING Bank Śląski), Adidas Tango League (Adidas Poland). Wszystkie te projekty zostały także docenione Powerem przez jury konkursu MP Power Awards, organizowanego przez MeetingPlanner.pl.

Faworytem klientów została debiutująca w raporcie Bespoke (zarządzana przez Konrada Wielgórskiego i Łukasza Klimczaka). Agencja otrzymała najlepsze ze wszystkich agencji ujętych w raporcie wyniki badania satysfakcji klientów. Najwyżej oceniono rozumienie briefu, znajomość kategorii produktowej i sytuacji rynkowej klienta. Klienci uznali, że usługi agencji warte są pieniędzy, które zleceniodawcy płacą za ich realizację. Bardzo wysoko oceniona została także możliwość organizacji kompleksowych akcji eventowych na terenie całej Polski. Jak zaznaczają autorzy raportu, agencja cieszy się też dobrą opinią wśród osób z branży. Bespoke bardzo wysoko została oceniona przez klientów w obszarach: kreacja, produkcja i innowacyjność. Bardzo dobrą kondycję agencji potwierdza również wysoki wzrost obrotów. Bespoke dobrze rozumie także nowe media i stosuje nowe technologie w realizacji projektów. W podsumowaniu zaznaczono w raporcie, że wszystkie wyniki Bespoke na wymiarach szczegółowych znajdują się powyżej średniej. 
Wśród top projektów 2017 roku agencja wymienia 25-lecie White & Case w Polsce, cykl 11 pikników dla Mercedes Benz, 10-lecie Hitachi w Polsce.

Wyróżnienie „Efektywne wsparcie” przypadło również debiutującej w raporcie agencji Horeca Group (prowadzonej przez Katarzynę Zaniewską i Jacka Kizińskiego). Wyróżnienie, jak zaznaczają autorzy raportu, jest wypadkową trzech czynników: dobrych wyników badania satysfakcji klientów, efektywnych działań nowo biznesowych i długoletniej współpracy z Grupą Żywiec przy projekcie Heineken Stage na festiwalu Open’er. Agencja uzyskała wysokie oceny w kategoriach: przestrzegania zasad etyki branżowej, a klienci uważają, że eventy przygotowywane przez Horeca Group są zgodne z ich oczekiwaniami, zlecając projekt agencji, czują się bezpiecznie. 

W raporcie oceniono także: Brave (agencja poprawiła wszystkie swoje wyniki w wymiarach szczegółowych, przez co należy do jednej z najlepiej ocenionych na rynku i zanotowała wzrost w porównaniu do 2016 r.), El Padre (agencja notuje spadki na wszystkich wymiarach szczegółowych, chociaż pozostają w pobliżu średniej, agencja utrzymuje ten sam poziom w stosunku do ubiegłorocznego raportu), Em Lab (agencja zanotowała wzrost, wyniki na wymiarach szczegółowych są w większości powyżej średniej), endorfina events (pozostaje jedną z najprężniej rozwijających się agencji – wynika z raportu i notuje wzrost, mimo że wyniki agencji na wymiarach szczegółowych są nieco słabsze w porównaniu z rokiem 2016, nadal są one zbliżone do średniej dla agencji eventowych), Focus Event (debiut w raporcie, większość wyników agencji na wymiarach szczegółowych znajduje się powyżej średniej), Imagine Nation (debiut w raporcie, wyniki agencji na wymiarach szczegółowych znajdują się poniżej średniej dla agencji eventowych), Jet Events (w większości wyniki agencji na wymiarach szczegółowych są słabsze niż w roku 2016, ale nadal są one zbliżone do średniej i agencja utrzymuje stały poziom), Mea Group (debiut w raporcie, wyniki agencji na wymiarach szczegółowych znajdują się poniżej średniej dla agencji eventowych), Ministry of Creativity (wyniki agencji zbliżone do średniej dla agencji eventowych i zbliżone do badania satysfakcji klientów w roku 2016), Multi Event (większość wyników w wymiarach szczegółowych jest lepsza niż w 2016 r., agencja odnotowała wzrost), MyPlace (na wymiarach szczegółowych agencja zanotowała w większości gorsze wyniki niż w 2016 r., utrzymuje jednak stabilną pozycję), New Look Advertising (debiut w raporcie, wyniki agencji na wymiarach szczegółowych są zbliżone do średniej dla agencji eventowych), Plej (większość wyników na wymiarach szczegółowych znajduje się poniżej średniej, Plej ma jednak za sobą bardzo udany rok pod względem nowo biznesowym i finansowym, dzięki czemu agencja zanotowała wzrost), Power (debiut w raporcie, wyniki agencji na wymiarach szczegółowych są zbliżone do średniej dla agencji eventowych), Walk Events (agencja na wymiarach szczegółowych zanotowała spadek wyników w większości kategorii, ale nadal są one zbliżone do średniej dla wszystkich agencji, Walk jednak ma za sobą bardzo dobry rok pod względem zarówno finansowym, jak i nowego biznesu, co w efekcie daje mu lepszą pozycję w stosunku do 2016 r.)

Badanie satysfakcji klientów zrealizowane przez Kantar Millward Brown i  Media & Marketing Polska zostało przeprowadzone metodą CATI. Próbę wyjściową do badania stanowiły połączone listy klientów zgłoszone przez poszczególne agencje objęte badaniem. Z 246 kontaktów zrealizowane zostały 123 wywiady. O ocenę danej agencji proszone były tylko te osoby, które osobiście współpracowały z nią w ciągu ostatnich 12 miesięcy. w raporcie ocenione jest 18 agencji, które osiągnęły próbę minimalną, tzn. były ocenione przez minimum pięciu klientów.

Wyróżnienia zostały wręczone podczas Gali Agencje Reklamowe i Domy Mediowe, organizowanej przez Media & Marketing Polska, która odbyła się 24 maja w Małej Warszawie.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl