Demand Outlook: wzrost liczby wydarzeń we Wrocławiu, spadek w Warszawie

Wrocław - tu był największy wzrost liczby wydarzeń
Na zdjęciu: Wrocław - tu był największy wzrost liczby wydarzeń

Z raportu systemu Demand Outlook, zbierającego dane dotyczące spotkań w miastach, wynika, że w pierwszych trzech kwartałach roku 2018 więcej spotkań niż przed rokiem odbyło się we Wrocławiu, w Aglomeracji Śląskiej i w Sopocie.
 

Wzrost ten wyniósł w przypadku Wrocławia – 25,5 procenta, w przypadku Trójmiasta – 12,8 procenta, a w przypadku Aglomeracji Śląskiej – 11,6 procenta. Wyższe w tych miastach było także obłożenie obiektów organizujących spotkania.
 

Spadek liczby wydarzeń odnotowano natomiast w Warszawie – o 11,8 procenta, w Krakowie – o 5 procent i w Poznaniu – o 13,7 procenta, w miastach tych także niższe było obłożenie obiektów, w których organizowane są spotkania. Tam, gdzie spadała liczba spotkań, odnotowano także mniejszą liczbę ich uczestników.
 

Spotkania we wszystkich miastach trwały około 1,5 dnia, podobnie jak w analogicznym okresie roku 2017.
 

W przedstawionych miastach Polski, od początku stycznia do końca września 2018 roku system zebrał informacje na temat spotkań odbywających się na 4,7 mln mkw., w takim samym przedziale czasu roku 2017 dotarł do spotkań realizowanych na 6,3 mln mkw.

Warszawa
W Warszawie największy udział wykorzystanej powierzchni na rynku dotyczył obiektów niezależnych – 27 procent, ale spadł on w porównaniu do roku 2017 o 31,2 procenta. Największy wzrost udziału wykorzystanej powierzchni dotyczył sieci Hilton Worldwide oraz Accor.
Spadek liczby spotkań dotyczył branż: farmaceutycznej - o 11,5 procenta, technologicznej/IT – o 11,5 procenta, edukacyjnej – o 11,4 procenta oraz turystycznej – o 24,4 procenta. Największy spadek liczby spotkań odnotowano w czwartki.
Średnia liczba uczestników wydarzenia w trzech kwartałach 2018 roku wynosiła w Warszawie 69 osób, w tym samym okresie roku 2017 były to 94 osoby.
 

Kraków
W Krakowie obłożenie obiektów było niższe o 4 procent w porównaniu do analogicznego okresu roku 2017. Spadek udziału wykorzystanej powierzchni na rynku dotyczył sieci Best Western, wzrost – Hilton Worldwide, Qubus oraz obiektów niezależnych.

30-procentowy wzrost dotyczył liczby spotkań organizowanych na powierzchni od 100 do 199 mkw. Spośród poszczególnych branży turystyczna odnotowała 3-procentowy wzrost liczby spotkań, pozostałe, czyli farmaceutyczna, edukacyjna, technologiczna oraz klienci prywatni – spadek.
Liczba spotkań spadła we wszystkie dni tygodnia, ale największy spadek dotyczył soboty i niedzieli. Średnia liczba uczestników spotkania zmniejszyła się z 84 do 74.
 

Aglomeracja Śląska
W Aglomeracji Śląskiej oprócz wzrostu liczby wydarzeń odnotowano także wzrost obłożenia obiektów – o 4,3 procenta. Wzrost udziału wykorzystanej powierzchni odnotowano w przypadku obiektów niezależnych, spadek dotyczył sieci – Diament, Vienna House, Radisson Hotel Group. Zwiększyła się liczba spotkań organizowanych w pomieszczeniach o powierzchni od 21 do 49 mkw. oraz od 50 do 99 mkw., spadła liczba spotkań w pomieszczeniach mniejszych i większych.
 

Prawie 43-procentowy wzrost liczby spotkań odnotowała branża sprzedażowa, 33-procentowy – edukacyjna, a rekrutacyjna i konsultingowa – o 9,5 procenta, farmaceutyczna – o 2,5 procenta. Spadła natomiast liczba spotkań organizowanych dla branży technologicznej i IT.
Liczba spotkań zwiększyła się we wszystkie dni tygodnia, wzrosła także średnia liczba uczestników – z 67 w analogicznym okresie roku 2017 do 78 w tym roku.
 

Wrocław
Wrocław to miasto o największym wzroście liczby spotkań, wzrosło tutaj także obłożenie obiektów – o 1,9 procenta. 44,4 procenta obiektów, w którym organizowano spotkania, były to obiekty niezależne, ich udział nieznacznie (o 1 procent) zwiększył się. Wzrósł także do 27,2 procent udział sieci Accor, a spadł do 6,9 procenta – udział Diament.
 

We Wrocławiu najbardziej wzrosła liczba spotkań organizowanych na największych powierzchniach – od 50 do 99 mkw. – o ponad 19 procent oraz od 100 do 199 mwk – o ponad 18 procent. Liczba spotkań organizowanych na mniejszych powierzchniach spadła.
 

Cztery główne branże zwiększyły liczbę spotkań, największy wzrost dotyczył branży farmaceutycznej, która zorganizowała o 36,8 procent więcej spotkań, edukacyjnej – o 24 procent oraz banków – o 18,5 procenta. Wzrost dotyczył także branży IT i technologicznej, a spadła liczba spotkań organizowanych przez klientów prywatnych.
Wzrost liczby spotkań dotyczył wszystkich dni tygodnia, średnia liczba uczestników wydarzenia, która wyniosła w trzech kwartałach 2018 roku 75, nieznacznie zmieniła się w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, kiedy to wynosiła 74.
 

Poznań
W Poznaniu spadła liczba spotkań, a także obłożenie obiektów (o 2 procent). Dotyczyło to wszystkich dni tygodnia. Nieznacznie (o 0,8 procenta) wzrósł udział sieci Accor w wykorzystywanej powierzchni, a także udział IBB. W niewielkim stopniu wzrósł udział obiektów niezależnych. Największy spadek odnotowano w przypadku wydarzeń organizowanych w pomieszczeniach o powierzchni od 50 do 99 mkw. oraz o powierzchni najmniejszej czyli do 20 mkw.
 

Wśród branży organizujących spotkania w Poznaniu odnotowano spadki liczby wydarzeń organizowanych przez przedstawicieli branży edukacyjnej, farmaceutycznej i motoryzacyjnej, jedynie branża technologiczna/IT utrzymała taką samą liczbę spotkań.
Średnia liczba uczestników wydarzenia spadła nieznacznie – z 63 w pierwszych trzech kwartałach roku 2017 do 62 w tym roku.
 

Trójmiasto
Trójmiasto to więcej spotkań i większe – o 0,6 procenta – obłożenie obiektów. Największy udział wśród obiektów organizujących spotkania miały obiekty niezależne, ale jednocześnie odnotowały one wzrost liczby wydarzeń o 4 procent – do 39,4 procenta udziału. Focus, Accor i Starwood zwiększyły nieznacznie swoje udziały w liczbie organizowanych spotkań.
 

W Trójmieście wzrosła także liczba spotkań organizowanych w pomieszczeniach o powierzchni od 100 do 199 mkw. (o 16,6 procenta) i na powierzchni od 50 do 99 mkw. (o 8,9 procenta). Natomiast liczba spotkań organizowanych na mniejszej powierzchni spadła.
W Trójmieście o prawie 40 procent wzrosła liczba spotkań organizowanych przez branżę edukacyjną , a o 15,1 procenta – przez technologiczną/IT. Spadła natomiast liczba spotkań organizowanych przez branżę farmaceutyczną (o 7,5 procenta).

 

Raport Demand Outlook przygotowuje firma Z-Factor.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl