Demand Outlook: w miastach europejskich mniej spotkań w trzech kwartałach 2018

Bukareszt to najmniejszy spadek liczby spotkań
Na zdjęciu: Bukareszt to najmniejszy spadek liczby spotkań

System Demand Outlook przeanalizował wybrane miasta europejskie pod względem organizacji spotkań odbywających się w pierwszych trzech kwartałach 2018 roku. W analizowanych miastach spadła liczba organizowanych wydarzeń. Najmniejszy spadek zanotował Bukareszt.

 

Metodą porównawczą, w stosunku do analogicznego okresu roku 2017, przeanalizowano Sofię, Budapeszt Pragę i Bukareszt, biorąc pod uwagę informacje na temat spotkań odbywających się na 1,4 mln mkw. – podobnie jak w roku 2017.
 

We wszystkich tych miastach odnotowano spadek liczby organizowanych spotkań – w Sofii o 4,6 procenta, w Budapeszcie – o 4,4 procenta, w Pradze – o 3,3 procenta, a w Bukareszcie – o 2,1 procenta.
 

Sofia
W stolicy Bułgarii pomimo spadku liczby spotkań odnotowano większe obłożenie obiektów – o 1,8 procenta. Zwiększył się o 12,4 procenta udział obiektów niezależnych w wykorzystanej powierzchni. Największy wzrost liczby spotkań – o 42,5 procenta odnotowano w grupie wydarzeń organizowanych w pomieszczeniach o powierzchni od 21 do 49 mkw., największy spadek – wśród spotkań odbywających się w pomieszczeniach do 20 mwk.
 

Mniej spotkań zorganizowali przedstawiciele branży technologicznej/IT – o ponad 21 procent, klienci prywatni – o ponad 19 procent, polityki i wojska – o prawie 10 procent. Wzrosła natomiast liczba spotkań organizowanych przez branżę farmaceutyczną – o 4,5 procenta oraz konsultingową – o ponad 10 procent.
 

Średnia liczba uczestników spotkania wynosiła 95 i była podobna jak w roku 2017, kiedy wynosiła 94.

Budapeszt
W Budapeszcie zanotowano zarówno spadek liczby spotkań, jak i mniejsze obłożenie obiektów – o 2,1 procenta. Wśród organizatorów spotkań zwiększył się nieznacznie udział sieci Danubius, zmniejszył – sieci Mariott, Corinthia i Hilton Worldwide.
 

Wzrosła liczba spotkań organizowanych w małych pomieszczeniach – do 20 mkw. Więcej o ponad 13 procent spotkań zorganizowała branża farmaceutyczna, mniej turystyczna oraz technologiczna/IT.
 

Spadek liczby spotkań dotyczył wszystkich dni tygodnia, jedynie w sobotę odnotowano niewielki (o 0,5 procenta) wzrost. Długość wydarzenia wyniosła 1,7 dnia i była bez zmian w porównaniu do roku 2017. Natomiast liczba uczestników wzrosła z 83 do 94.

Praga
Zmniejszeniu liczby wydarzeń w stolicy Czech towarzyszyło mniejsze obłożenie obiektów. Udział w wykorzystanej powierzchni zwiększył Hilton Worldwide, udział takich sieci jak Vienna i CPI Hotels, podobnie jak obiektów niezależnych, zmniejszył się.

 

W Pradze zwiększyła się liczba spotkań organizowanych w średniej wielkości pomieszczeniach – od 50 do 99 mkw. Więcej spotkań zorganizowały branże – farmaceutyczna, konsultingowa oraz technologiczna/IT.

 

Liczba spotkań organizowanych w poszczególnych dniach tygodnia uległa nieznacznym zmianom. Jedynie we wtorki odnotowano spadek o 2,3 procenta, a w soboty – wzrost o 1,5 procenta.
 

Długość wydarzenia wyniosła 1,7 dnia, rok wcześniej było to 1,5 dnia. Liczba uczestników wzrosła z 85 do 88.

Bukareszt
W stolicy Rumunii pomimo spadku liczby spotkań obłożenie obiektów zwiększyło się o 0,7 procenta. Wśród obiektów oferujących powierzchnię na spotkania zwiększył się udział sieci Romada Worldwide oraz IHG, a zmniejszył – Radisson HG oraz Marriott International.
 

Więcej było spotkań organizowanych na małej powierzchni, do 20 mkw. – nawet o 24 procent, a do 49 mkw. – o 12,5 procenta. Spadła liczba spotkań organizowanych na powierzchni ponad 100 mwk.
 

Więcej spotkań zorganizowała branża farmaceutyczna – o 9,6 procenta oraz konsultingowa – o 6,4 procenta, mniej technologiczna/IT czy turystyczna.
 

Nieznacznie wzrosła liczba spotkań organizowanych we wszystkie dni tygodnia, oprócz czwartku i niedzieli.
 

Średni czas wydarzenia wydłużył się z 1,5 dnia w pierwszych trzech kwartałach roku 2017 do 1,6 dnia w pierwszych trzech kwartałach roku 2018. Natomiast przeciętna liczba uczestników spadła ze 101 do 94.
 

System przeanalizował także informacje o spotkaniach odbywających się w Tallinie, Mediolanie, Wilnie, St. Petersburgu, Bratysławie oraz Kijowie w pierwszych trzech kwartałach 2018 roku na 2,3 mln mkw.
 

W tych miastach dane były analizowane po raz pierwszy, dlatego nie można ich było porównać do roku poprzedniego.

Tallin
W stolicy Estonii w pierwszych trzech kwartałach roku 2018 odbyło się 2491 wydarzeń, najwięcej w pomieszczeniach o powierzchni od 21 do 99 mwk.
Branże, które organizowały spotkania to: edukacyjna, technologiczna, farmaceutyczna, rządowa (wojskowa), finansowa i marketingowa. Największy udział w liczbie spotkań miało pięć pierwszych branży.

Najwięcej spotkań odbywało się od wtorku do piątku. Średnia długość wydarzenia to 1,3 dnia, średnia liczba uczestników to 60.

Mediolan
W Mediolanie w analizowanych okresie odbyło się 1769 wydarzeń, obłożenie obiektów wyniosło 10,1 procenta. Największy udział w udostępnianej powierzchni miały sieci: Marriott International - 23,1 procenta, Meliá Hotels & Resorts - 22,3 procenta, Ata Hotels - 18,7 procenta, Radisson Hotel Group - 8,6 procenta, Barceló Hotel Group - 7,7 procenta oraz Planetaria Hotels - 8,8 procenta.
Najmniej spotkań odbywało się w pomieszczeniach do 20 mkw.
Najwięcej spotkań zorganizowała branża farmaceutyczna – 407, a także technologiczna/IT – 206 oraz edukacyjna – 194. Pozostałe dotyczyły branży marketingowej, przemysłu tekstylnego/mody oraz branży produkcyjnej.
Najwięcej spotkań odbyło się od wtorku do piątku. Średnia długość wydarzenia to 1,5 dnia, a przeciętna liczba uczestników to 116.

Wilno
W stolicy Litwy odbyło się 1647 wydarzeń, a obłożenie obiektów wyniosło 14,7 procenta. Ponad połowę powierzchni na spotkania udostępniła Radisson Hotel Group - 51,6 procenta, poza tym IHG - 20,1 procenta, obiekty niezależne - 12,6 procenta oraz Kempiński - 9,8 procenta. Niewielki był udział sieci Accor - zaledwie 4,3 procenta oraz Marriott International – 1,3 procenta.
Prawie połowa spotkań odbywała się na powierzchni od 50 do 99 mkw.
Najwięcej wydarzeń zorganizowała branża turystyczna - 231, branża farmaceutyczna była organizatorem 147 spotkań, edukacyjna – 136, a konsultingowa i rekrutacyjna – 117. 96 spotkań zorganizowały firmy z branży technologii/IT, a instytucje rządowe i wojskowe – 90.
Najwięcej spotkań odbywało się od wtorku do piątku, średnia ich długość wynosiła 1,5 dnia, a liczba uczestników – 76.

St. Petersburg
W St. Petersburgu odbyło się najwięcej spotkań wśród miast poddanych analizie, było ich w ciągu trzech kwartałów 2018 roku – 3340. Obłożenie obiektów wyniosło 12,1 procenta.
Najwięcej powierzchni na spotkania udostępniły sieci: Radisson Hotel Group, IHF oraz Azimut. Spotkania w większości odbywał się na powierzchni od 20 do 99 mkw.
Wśród branż organizujących spotkania w tym mieście przodowała farmaceutyczna, która zorganizowała jedną czwartą z nich – 840, cztery razy mniej spotkań zorganizowała branża technologiczna i IT – 222, natomiast edukacyjna – 180, branża związana z energią, ropą i gazem – 140, finansowa – 132, a marketingowa – 114.

Bratysława
W stolicy Słowacji najchętniej spotykała się branża turystyczna, która zorganizowała tutaj 231 spotkań spośród 1512. Równie aktywna była branża farmaceutyczna (183 spotkania).

Sporo spotkań zorganizowała branża technologii/IT – 144. Odbyło się także 96 spotkań wewnętrznych, 86 spotkań konsultingowych oraz aż 76 spotkań grup wyznaniowych.
Najwięcej spotkań odbywało się od wtorku do piątku. Obłożenie obiektów wynosiło 11,5 procenta, a powierzchnię na spotkania najchętniej udostępniały sieci – Luxury Collection Hotel oraz IHG. Mniejszy udział miały – Falkensteiner Hotels&Residences oraz Austria Trend.
 Najwięcej spotkań odbywało się w średniej wielkości pomieszczeniach – do 99 mkw. Średnia długość wydarzenia to 1,4 dnia, a liczba uczestników – 69.

Kijów
W stolicy Ukrainy w ciągu trzech kwartałów 2018 roku odbyło się 2369 wydarzeń, z których około jedną piątą zorganizowała branża farmaceutyczna – 486. 313 spotkań zorganizowały instytucje rządowe i wojskowe, 168 – edukacyjne.
Aktywne były tutaj także grupy wyznaniowe, które zorganizowały 138 spotkań, 136 spotkania zorganizowały firmy finansowe, a 120 – firmy konsultingowe i rekrutacyjne.
Podobnie jak w pozostałych miastach także tutaj większość spotkań odbywała się od wtorku do piątku. Średnia długość wydarzenia to 1,7 dnia, a przeciętna liczba uczestników to 104.

 

Raport Demand Outlook przygotowuje firma Z-Factor.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl