Raport PIPT: MTP liderem wśród polskich organizatorów targów

Z raportu „Targi w Polsce w roku 2017”, opracowanego przez Polską Izbę Przemysłu Targowego wspólnie z Centrex wynika, że liderem wśród polskich organizatorów targów są Międzynarodowe Targi Poznańskie. Kolejne pozycje w czołówce zajmują Targi Kielce i Targi w Krakowie.

 

Według danych raportu, które bazują na informacjach przekazywanych przez członków Izby, MTP wynajęły wystawcom w 2017 roku prawie 47 procent całkowitej powierzchni targowej (365 299 kw.), gościły 34 procent wystawców ogółem (9 057), w tym 41 procent wystawców międzynarodowych (2390) oraz 45 procent zwiedzających (672 697).


Rozwój MTP wynika ze zmian wprowadzonych w przedsiębiorstwie, które dotyczą czterech obszarów: domen działalności, programu targów, komunikacji z partnerami i infrastruktury.
 

- Jeśli chodzi o dywersyfikację działalności, od dłuższego już czasu nasza firma pełni rolę PCO. Niedawno utworzyliśmy komórkę do organizacji własnych konferencji, kolejną powołaną przez nas strategiczną jednostką biznesu jest komórka gastronomii i cateringu. Dodajmy do tego kupno spółki z rynku targów nieruchomości. Zdecydowaliśmy się zatem nie tylko na rozwój wewnętrzny, ale i zewnętrzny – komentuje na łamach raportu Przemysław Trawa, prezes zarządu Międzynarodowych Targów Poznańskich.
 

Drugą pozycję na rynku zajmują Targi Kielce, z 28 procentami całkowitej powierzchni targowej wynajętej, 26 procentami liczby wystawców ogółem, 30 procentami wystawców międzynarodowych i 16,5 procenta zwiedzających.
 

Trzecim organizatorem na polskim rynku są Targi w Krakowie, które udostępniły klientom 40 161 mkw. powierzchni targowej (ponad 5 procent), gościły 3 2019 wystawców (w tym 738 wystawców międzynarodowych) i 141 510 zwiedzających (9,4 procenta).
 

W roku 2017 całkowita powierzchnia wynajęta przez wystawców na 193 targach w Polsce wyniosła 785 187 mkw. Targi te, podobnie jak w 2016 roku, odwiedziło ponad półtora miliona (1 503 313) profesjonalistów z różnych branż i konsumentów.
 

Liczba wystawców na badanych targach wyniosła ogółem 26 645. W liczbie tej było 22 procent (5853 firmy) wystawców międzynarodowych, czyli wystawców z zagranicy oraz wystawców wielonarodowych, a więc przedsiębiorstwa prowadzące działalność gospodarczą w więcej niż jednym państwie. Są nimi zarówno spółki-córki i oddziały firm zagranicznych, posiadające siedzibę w Polsce, jak i firmy krajowe posiadające siedziby i oddziały za granicą.
 

Wynik ten oznacza wzrost odsetka wystawców międzynarodowych w 2017 roku o około 6 procent w porównaniu z minionymi latami.
 

Z danych dotyczących lat 2010-2017 wynika, że w tym czasie liczba targów się zmniejszyła, ale zwiększeniu uległa wynajmowana w tym celu powierzchnia. Liczba wystawców nieznacznie się zmniejszyła, ale więcej było wśród nich wystawców międzynarodowych. W roku 2017, w porównaniu do roku 2010, targi odwiedziło o 50 procent więcej osób.

 

Na rozwój przemysłu targowego wpływ ma dobra sytuacja gospodarcza. Przekłada się to na dobre wyniki imprez targowych, zarówno w przypadku targów inwestycyjnych, jak i konsumpcyjnych, a także oznacza dobre perspektywy na najbliższą przyszłość dla organizatorów targów w Polsce, operatorów obiektów targowo-konferencyjnych i dostawców profesjonalnych usług dla targów i ich klientów - podkreślają autorzy raportu.
 

Z raportu wynika też że krajobraz polskiego przemysłu targowego zmienia się. Firmy targowe obserwują trendy światowe i procesy gospodarcze, wyczuwają możliwości, jakie otwierają się w różnych obszarach, realizują przemyślane strategie rozwoju i przeprowadzają zmiany.
 

Pod tym względem Polska nie ustępuje największym europejskim rynkom targowym, takim jak Niemcy, Włochy, Francja, Wielka Brytania czy Hiszpania. Chodzi zarówno o infrastrukturę targową, która jest modernizowana i rozbudowywana, jak i o najnowsze inwestycje dotyczące takich obszarów jak cyfrowe systemy zarządzania obiektami, architektura i design, efektywność energetyczna, bezpieczeństwo w obiekcie czy dostęp do obiektu i logistyka.
 

Organizatorzy targów wdrażają nowe modele biznesowe, a same wydarzenia targowe w odpowiedzi na nowe oczekiwania i rosnące wymagania ze strony wystawców i zwiedzających, przybierają nowe formuły. Popularne są modele hybrydowe, łączące elementy targów, konferencji i festiwalu.
 

Sam pobyt wystawców i zwiedzających na wysokiej jakości targach w Polsce wymaga dziś wsparcia nowoczesnymi technologiami cyfrowymi. Dotyczy to zarówno procesów rejestracji uczestników targów, jak i obsługi ich pobytu na miejscu.
 

„Targi w Polsce w roku 2017” to 25. wydanie raportu opracowanego przez Polską Izbę Przemysłu Targowego. Raport zawiera najnowsze dane statystyczne opisujące targi zorganizowane przez członków PIPT. Badanie kluczowych danych targów w Polsce w 2017 roku Izba przeprowadziła po raz dziesiąty w kooperacji z Międzynarodowym Związkiem Statystyk Targowych Centrex.
 

Dane opracowane przez Izbę pojawiają się także w dorocznym Raporcie Centrex, opisującym targi największych organizatorów z regionu Europy Środkowowschodniej, a następnie w raporcie UFI Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego „Euro Fair Statistics”.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl