Niemcy: więcej kongresów i wyjazdów biznesowych, mniej targów i wystaw

Bonn - centrum konferencyjne, 
Źródło: Niemiecka Centrala Turystyki
Na zdjęciu: Bonn - centrum konferencyjne, Źródło: Niemiecka Centrala Turystyki
W Niemczech segment tradycyjnych wyjazdów biznesowych jest na stałym poziomie – wprawdzie wzrasta liczba konferencji, kongresów, eventów, wyjazdów motywacyjnych, ale spada – tradycyjnych targów i wystaw. 
 
Wynika tak z analiz IPK International zamieszczonych w World Travel Monitor oraz z „barometru spotkań i eventów“ (MEBA) zaprezentowanych przez Niemiecką Centralę Turystyki (DZT) wspólnie z Europejskim Stowarzyszeniem Centrów Imprezowych (EVVC) i Niemieckim Biurem Turystyki Kongresowej (GCB). 
Dane wskazują, że w 2018 roku odbyto ogółem 13 milionów podróży w celach biznesowych do Niemiec z Europy, która jest największym rynkiem źródłowym dla niemieckiej turystyki przyjazdowej. Oznacza to niewielki wzrost - o 0,6 procenta.
Jednak Niemcy wciąż pozostają najważniejszym celem wyjazdów biznesowych Europejczyków, i to ze sporą przewagą nad Francją (4,9 mln) i Włochami (3,9 mln).
 
Liczba Europejczyków, którzy przyjechali do Niemiec w ramach podróży biznesowych, wzrosła do 7 milionów, co stanowi wzrost o 4,5 procenta. Czynnikiem napędowym tego wzrostu są kongresy i konferencje, które zaliczyły skok o 6,7 procenta do 4,3 miliona, oraz wyjazdy motywacyjne i integracyjne, w których wzięło udział 0,65 miliona uczestników (wzrost o 26,9 procenta).
– Wymagania co do kreatywnych formatów imprez rosną. Pod tym względem Niemcy ze swoimi warunkami ramowymi – znakomitą infrastrukturą, zaawansowaniem technologicznym, gospodarczym i naukowym – wyróżniają się na globalnym rynku – komentuje Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT.
 
Jednocześnie jednak liczba międzynarodowych gości przyjeżdżających z zamiarem wzięcia udziału w targach i wystawach ponownie zmniejszyła się o 4,9 procenta do 2,04 miliona. 
Chociaż tradycyjne przyjazdy biznesowe z europejskich rynków źródłowych zanotowały spadek o 3,7 procenta do 5,9 miliona, to jednak udział tego typu podróży w całym rynku turystyki biznesowej nadal utrzymuje się na poziomie 46 procent. 
 
Zdecydowanie mniejszy segment podróży biznesowych z krajów zamorskich wzrósł za to ponadprzeciętnie w 2018 roku o siedem procent, sięgając 2,5 miliona. Zarejestrowano 1,3 miliona przyjazdów na konferencje, kongresy i zjazdy, co stanowi 9-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim.
 
Spośród ogółem 412 milionów uczestników imprez w Niemczech, których przeanalizował MEBA 2018/2019, w 2018 roku 37,2 miliona przyjechało z zagranicy, co odpowiada udziałowi na poziomie dziewięciu procent. Z 2,1-procentowym plusem w stosunku do poprzedniego roku turystyka przyjazdowa wnosi znaczący wkład w pozytywny rozwój całego rynku MICE. 
 
Niemiecka Centrala Turystyki (Deutsche Zentrale für Tourismus, w skrócie DZT) to narodowa izba turystyki Niemiec z siedzibą główną we Frankfurcie nad Menem. Centrala zajmuje się promowaniem Niemiec jako kraju turystycznego na zlecenie Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Technologii (BMWi), które wspiera ją na mocy uchwały niemieckiego Bundestagu. DZT zajmuje się tworzeniem strategii i produktów oraz działaniami marketingowymi w celu dalszego umocnienia pozytywnego wizerunku Niemiec za granicą jako celu podróży oraz wspierania turystyki niemieckiej. DZT posiada 31 przedstawicielstw zagranicznych na całym świecie.
Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl