Anna Górska: AMEX Meetings & Events ogłasza pozytywne prognozy na 2020 rok

Anna Górska podsumowuje prognozy AMEX Meetings & Events
Na zdjęciu: Anna Górska podsumowuje prognozy AMEX Meetings & Events

W opublikowanym właśnie raporcie 2020 Global Meetings and Events Forecast, American Express ogłasza stabilny wzrost w naszej branży pomimo ogólnoświatowych zawirowań politycznych i ekonomicznych. Anna Górska podsumowuje prognozy.

Wydany już po raz dziewiąty raport opiera się na ankiecie przeprowadzonej wśród ponad 550 specjalistów z całego świata oraz na wywiadach prowadzonych z ekspertami branżowymi. Respondenci reprezentowali korporacje oraz stowarzyszenia z aż pięciu kontynentów i 33 krajów.
Najważniejsze prognozy odnotowane w raporcie to:

  • ogólne wydatki na organizację spotkań wzrosną (w Europie +2,1 proc.)
  • spotkania będą dłuższe i przyciągną więcej uczestników
  • spotkania wewnętrzne będą nadal nr 1 i będą stanowiły od 18 do 25 proc. wszystkich spotkań.


Wśród globalnych trendów autorzy raportu odnotowują coraz większy nacisk kładziony na kreatywne rozwiązania, które meeting plannerzy muszą wdrażać w swoje realizacje, począwszy od znalezienia wyjątkowego obiektu na spotkanie, po wdrożenie odpowiedniej technologii, wszystko w celu zapewnienia odpowiedniego „doświadczenia” uczestnikom, którzy nie chcą już tylko uczestniczyć w spotkaniu, ale oczekują, że będą je odpowiednio „przeżywać”.

Nacisk w ciągu ostatnich kilku lat na poprawę doświadczenia i zaangażowania uczestników potęguje oczekiwania delegatów, którzy chcą brać udział w wydarzeniach, które pozostawią im niezapomniane wrażenia. Gdy uczestnicy stają się bardziej świadomi tego, co jest możliwe, zaczynają oczekiwać, że każde wydarzenie, na które pójdą, będzie miało pewien poziom nowości lub wyjątkowości. Meeting planner dzisiaj spędza więcej czasu i uwagi na zadbaniu o odpowiednie doświadczenie uczestnika niż na samej logistyce.

Preferencje dotyczące wyboru destynacji i obiektów różnią się pomiędzy regionami. Duże znaczenie mają kwestie polityczne i ekonomiczne, w USA związane z nadchodzącymi wyborami, w Europie z Brexitem. Coraz więcej organizatorów wybiera destynacje B (nie najbardziej atrakcyjne miasta) lub poza sezonem hotele rekreacyjne z zapleczem konferencyjnym.

Zarówno organizatorzy, jak i uczestnicy spotkań przywiązują coraz większą wagę do kwestii związanych ze zrównoważonym rozwojem i zmianami klimatycznymi. Dowodem na to jest fakt, że coraz częściej na spotkania wybierane są miejscowości lokalne, do których nie trzeba podróżować samolotem.

Pomimo tego, że coraz więcej uwagi przywiązuje się do spraw związanych ze zrównoważonym rozwojem, moim zdaniem, niezmiennie najważniejsza dla stowarzyszeń jest pewność, że wszyscy w destynacji „mówią jednym głosem”. Organizatorzy cenią sobie najbardziej lokalne partnerstwo pomiędzy obiektem, CVB, liniami lotniczymi, PCO i samorządem. To jest dla nich podstawą. Dopiero gdy ten wymóg jest spełniony, zaczynają rozmawiać o wpływie ich wydarzenia na lokalizację i mieszkańców, czy też rozważać kwestię związane ze zrównoważonym rozwojem.

Zaostrzają się przepisy i regulacje lokalne takie jak wymogi dotyczące organizacji konferencji medycznych i RODO i meeting plannerzy poświęcają na to coraz więcej czasu.

W raporcie podkreślono również, że jeśli chodzi o rodzaje spotkań, to chociaż na pierwszym miejscu pozostają spotkania twarzą w twarz, systematycznie wzrasta liczba oraz znaczenie spotkań hybrydowych i wirtualnych. Jest to związane z dynamicznym i stałym rozwojem technologii, która wykorzystywana jest już nie tylko do aplikacji mobilnych. Dostępnych jest wiele różnych rozwiązań technicznych stosowanych przy organizacji wydarzeń, które mogą zrobić prawie wszystko, od uproszczenia logistyki, przez zapewnienie komunikacji w sytuacjach awaryjnych, po korzystanie z oprogramowania do rozpoznawania twarzy przy rejestracji czy do pomiaru skuteczności ustawienia stoiska wystawienniczego. Kluczem jest wybranie odpowiedniego rozwiązania technologicznego dla naszego wydarzenia.


Pełen raport jest dostępny do pobrania >>> tutaj


Autor: Anna Górska, business development director Expo XXI Warszawa, doradca zarządu w Symposium Cracoviense, wiceprezes zarządu ds. współpracy międzynarodowej, Stowarzyszenie Konferencje & Kongresy w Polsce

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl