Uczestnicy sportowych eventów gotowi na nowe technologie

Z badania przeprowadzonego przez Capgemini wynika, że prawie 70 procent kibiców imprez sportowych uważa, że stosowanie nowych technologii poprawia ogólne wrażenia z wydarzeń. Natomiast młodsi kibice z chęcią pasjonują się sportem, zarówno na stadionie, jak i za pośrednictwem sieci.
 
Pytania o nowe technologie dotyczyły takich rozwiązań jak poszerzona rzeczywistość (augmented reality), wirtualna rzeczywistość (virtual reality), sztuczna inteligencja (AI) czy biometria. Największymi zwolennikami nowych technologii są kibice z krajów azjatyckich, takich jak Indie, Hongkong czy Singapur.
 
Capgemini przeprowadziło ankiety z 10 tysiącami kibiców sportowych z dziewięciu krajów oraz wykonało pogłębione analizy wśród 20 ekspertów z branży, sportowców i przedstawicieli start-upów około sportowych. Na podstawie tych doświadczeń i wyników badań powstał raport „Emerging tech in sports: Reimagining the player and fan experience.”.
 
Eksperci z branży sportowej w raporcie Capgemini podkreślają, że wykorzystanie nowych technologii wśród kibiców przekłada się na realne korzyści dla drużyn i organizacji. Można mówić o efekcie domina pod względem ogólnego zaangażowania fanów. Kibice, którym spodobają się rozwiązania technologiczne, chętniej przychodzą na kolejne mecze, zwiększają też swoje wydatki na wszelkie produkty związane z zespołem, zawodnikami, a nawet na jedzenie i napoje na stadionie, oraz subskrypcje online transmisji sportowych. Według badań, pozytywne doświadczenia kibiców, związane z wykorzystaniem nowych technologii, przekładają się na 25-punktową różnicę w wskaźniku lojalności NPS względem kibiców, którzy takich doświadczeń nie mieli.
 
Aplikacje mobilne oferują poszerzone statystyki, każdy może być na bieżąco z karierą swoich ulubionych sportowców. Budowane jest zaangażowanie przy wykorzystaniu mediów społecznościowych. Kluby, sponsorzy i organizatorzy sportowych wydarzeń starają się za sprawą nowych technologii jeszcze bardziej budować relacje z fanami. Powstają aplikacje dla gogli do wirtualnej rzeczywistości pozwalające na wirtualne spotkanie z takimi gwiazdami jak tenisista Andy Murray. Na stadionie AT&T w Dallas kibice mogę sobie robić selfie z avatarami graczy NFL lokalnej drużyny. Szereg takich nowoczesnych rozwiązań łączących świat wirtualny i rzeczywisty tworzonych jest na całym świecie, wszystko po to, aby fani, stawali się jeszcze większymi kibicami swoich drużyn czy sportowców.
 
- Technologie w świecie kibiców wciąż są traktowane eksperymentalnie. Nie ma na rynku jednej sprawdzonej recepty. Nowe rozwiązania są olbrzymią szansą dla klubów do zdobycia nowych kibiców, budowania przewagi i zupełnie nowych doświadczeń związanych z przeżywaniem sportowych wydarzeń. Kluby i inni organizatorzy sportowych zmagań muszą dokonać szczegółowej analizy potrzeb kibiców, a następnie dokonać odpowiedniego wdrożenia – komentuje Michał Sosinka, menadżer Cloud Infrastructure Services z Capgemini
 
Badanie Capgemini to nie tylko analiza bieżącej sytuacji, ale przede wszystkim spojrzenie na sport w dobie cyfrowej transformacji. Na podstawie tych rynkowych badań, eksperci jasno wskazują obszary, na których powinni skupić się włodarze klubów sportowych i organizatorzy imprez sportowych, aby efektywniej wykorzystać nowe technologie na rzecz większego zaangażowania fanów.
 
Przede wszystkim należy zbudować zaufanie wśród fanów, tak aby ci gotowi byli przekazać swoje dane do ich dalszego wykorzystywania na potrzeby budowania lepszych doświadczeń na stadionie i poza nim. Przed wdrożeniem nowych technologii niezbędne jest zidentyfikowanie potrzeb kibiców i ich oczekiwań, tak aby były to rzeczywiście trafione inwestycje. Celem wykorzystania nowych technologii powinno być konwertowanie kibiców okazjonalnych, na zagorzałych kibiców, którzy będą częściej chodzić na mecze, kupować więcej gadżetów i bardziej angażować się. Finalnie nowe technologie to okazja do udoskonalenia doświadczeń związanych z kibicowaniem poza stadionem. Kibice często skarżą się na trudny dostęp do streamingu lub jego koszty. Potrzebne jest lepsze dopasowanie cyfrowych mediów do współczesnych oczekiwań kibiców.
 
- Nowe technologie zmieniają każdy obszar naszego życia. To oczywiste, że także doświadczenia płynące ze sportu muszą się zmieniać. Dobre wykorzystanie dostępnych na rynku narzędzi pozwoli klubom sportowym na zwiększenie zaangażowania, ale też pozyskania zupełnie nowego grona kibiców, w tym nowych pokoleń, które bez tych nowinek prawdopodobnie nie zainteresowałyby się sportem. Już od kilku lat kolaże na bieżąco dzielą się swoimi treningami i wyścigami w usługach online takich jak Strava, co pozwala kibicom śledzić swoich ulubionych sportowców. Co więcej, mogą ścigać się bezpośrednio ze profesjonalistami, używając aplikacji to jazd wirtualnych jak na przykład Zwift, gdzie setki kolaży mogą spotykać się na wirtualnych eventach i za pomocą domowego trenażera ścigać się z Michałem Kwiatkowskim albo Rafałem Majką – dodaje Michał Sosinka, menadżer Cloud Infrastructure Services z Capgemini
 
Cały raport „Emerging tech in sports: Reimagining the player and fan experience” dostępny jest tutaj>>>
Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl