Demand Outlook: branża farmaceutyczna najbardziej aktywna w wybranych miastach Europy

Branża farmaceutyczna zorganizowała najwięcej spotkań w wybranych miastach europejskich w roku 2019 – tak wynika z danych zebranych przez system Demand Outlook. Analiza dotyczyła takich miast jak Baku, Brno, Moskwa, Belgrad i Ateny.
 
W miastach tych w roku 2019 zorganizowano w sumie 14 837 spotkań, które odbyły się na 4 mln mkw. powierzchni konferencyjnej i gastronomicznej.
Branża farmaceutyczna zorganizowała w tym miastach 2829 spotkań, w Moskwie było ich 1873, w Atenach – 343, w Belgradzie – 293, w Baku – 178, a w Brnie – 142.
 
W Moskwie oprócz branży farmaceutycznej najbardziej aktywne były branże - technologiczna/IT, która zrealizowała 719 spotkań, oraz edukacyjna, która zorganizowała 483 wydarzenia.
Podobnie było w Atenach, gdzie branża edukacyjna zorganizowała 177 spotkań, a branża technologiczna/IT – 176 oraz w Brnie, gdzie liczba spotkań zorganizowanych przez te branże wyniosła odpowiednio – 35 orz 76.
W Belgradzie oraz w Baku spotkania organizowały także sektor rządowy i wojskowy, który w każdym z tych miast zorganizował po 132 wydarzenia.
Poza tym w Belgradzie 194 spotkania zorganizowała branża technologiczna/IT – 194, a w Baku – 133 branża energetyczna.
 
W Moskwie w 2019 roku średnie obłożenie całkowitej dostępnej powierzchni konferencyjnej i gastronomicznej wyniosło 11,2 procenta, zajętość sal konferencyjnych – czyli ich procentowe wykorzystanie w ciągu roku - 8,9 procenta.
W Baku średnie obłożenie całkowitej dostępnej powierzchni konferencyjnej i gastronomicznej wyniosło 8,5 procenta, a zajętość sal konferencyjnych – 7,8 procenta.
Podobnie było w Brnie, gdzie średnie obłożenie całkowitej dostępnej powierzchni konferencyjnej i gastronomicznej wyniosło 8,1 procenta i tyle samo wyniosła zajętość sal konferencyjnych.
Natomiast w Atenach średnie obłożenie całkowitej dostępnej powierzchni konferencyjnej i gastronomicznej wyniosło 11,5 procenta, a zajętość sal konferencyjnych - 14 procent.
Największą wartość te wskaźniki miały w Belgradzie, gdzie średnie obłożenie całkowitej dostępnej powierzchni konferencyjnej i gastronomicznej wyniosło 22,2 procenta, a zajętość sal konferencyjnych –19,2 procenta.
 
Najwięcej dostępnej powierzchni konferencyjnej wykorzystały w Moskwie obiekty sieci Marriott International, czyli 22,4 procenta, poza tym sieci IHG – 19,4 procenta oraz Azimut – 14 procent.
Podobnie było w Brnie, gdzie obiekty sieci Marriott International wykorzystały 44,6 procenta powierzchni konferencyjnej, na drugim miejscu był Best Western – 39,4 procenta, a obiekty niezależne wykorzystały 8 procent powierzchni.
Natomiast w stolicy Azerbejdżanu najwięcej dostępnej powierzchni konferencyjnej wykorzystały obiekty sieci Accor –27,8 procenta, Marriott International – 27,2 procenta oraz Hilton Worldwide – 22,8 procenta.
W Belgradzie na pierwszym miejscu były obiekty sieci IHG, które wykorzystały 32,9 procenta dostępnej powierzchni konferencyjnej, na drugim Marriott International – z wykorzystaniem 24,2 procenta oraz obiekty należące do sieci Hilton Worldwide – z wykorzystaniem 19,5 procenta powierzchni.
Również w Atenach najwięcej dostępnej powierzchni konferencyjnej wykorzystały obiekty sieci IHG – 38,6 procenta, sieci Hilton Worldwide – 15,1 procenta oraz The Leading Hotels of the World – 15 procent.
 
W Moskwie najpopularniejszymi dniami tygodnia na organizację spotkań były czwartki, kiedy odbywały się ich 2914 spotkań. Również w stolicy Grecji, w Brnie oraz w Belgradzie spotkania najczęściej odbywały się w czwartki. W Atenach średni odbywało się w ten dzień tygodnia 695 wydarzeń, w Brnie – 168, a w stolicy Serbii – 524. Natomiast w Baku najpopularniejszy był piątek, gdzie odbywało się średnio 355 spotkań.
W Baku spotkania w roku 2019 najczęściej były organizowane w grudniu oraz w październiku, w Brnie - marcu oraz w czerwcu, w Belgradzie w październiku oraz w listopadzie, a w Atenach - w lutym oraz w październiku, w Moskwie natomiast spotkania najczęściej były organizowane w listopadzie oraz w grudniu.
 
Pełen raport można porbrać tutaj

 

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl