Craig Newman: Duża dynamika rozwoju targów w Azji
„Chiny właśnie wyprzedziły Stany Zjednoczone, jeśli chodzi o dostępną przestrzeń wystawienniczą”. Rozmowa z Craigiem Newmanem, prezydentem UFI – Międzynarodowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego, gościem konferencji Expo4Future.
MeetingPlanner.pl: Co to znaczy organizować targi w XXI wieku? Prowadzi pan wile różnorodnych projektów targowych od ponad 24 lat – co w pana opinii zmieniło się najbardziej?
Craig Newman: Wystawy to jeden z najstarszych modeli biznesowych świata. Oczywiście wygląd targów zawsze zmieniał się i ewoluował. 24 lata temu targi skupiały się na kupowaniu i sprzedawaniu produktów w miejscu wydarzenia. Obecnie, udane pokazy prowadzą do spotkań kluczowych partnerów biznesowych, którzy dzięki przestrzeni targów mogą zaprezentować nie tylko swoje produkty, ale i marki oraz podzielić się szczegółową wiedzą.
MP: Podczas prelekcji na konferencji Expo4Future, skupi się pan na nowych rynkach. Jakie zjawiska mogą mieć największy wpływ na ten biznes?
CN: Opowiem o pięciu trendach, które kształtują branżę. Jednym z nich jest potrzeba bycia godną zaufania formą dotarcia do partnerów, pomimo niepewnych czasów. Najważniejsze dla organizatora jest zaskarbienie sobie zaufania swoich klientów. Przykładem niech będą wystawcy, którzy nie wierzą w liczbę gości, podawaną przez organizatora. Nasza metoda to zatrudnienie do tego rodzaju obliczeń niezależną agencję.
MP: A jakie rynki uznaje pan za najbardziej perspektywiczne dla organizatorów?
CN: W kwestii silnych rynków, które szybko się rozwijają dominują kraje azjatyckie. Chiny właśnie wyprzedziły Stany Zjednoczone, jeśli chodzi o dostępną przestrzeń wystawienniczą. Badanie, prowadzone przez UFI pokazuje, że około 60 proc. całej powierzchni wystawienniczej Azji sprzedaje się w Chinach. W tym samym czasie rynek wystawienniczy w Indiach wzrósł o 10 proc. Dodatkowo zauważamy dynamikę na rynkach w południowo-wschodniej części Azji. Należy również dodać, że Afryka posiada imponujący potencjał w dziedzinie organizacji targów.
MP: UFI – międzynarodowa i najstarsza na świecie organizacja działająca w branży targowej zrzesza ponad 760 członków z całego świata, w tym także z Polski. Jakie wyzwania stoją przed UFI?
CN: UFI zrzesza przedsiębiorstwa w prawie 90 krajach i reprezentuje ponad 50 tys. profesjonalistów branży. W ciągu ostatniego miesiąca dołączyło do nas 20 nowych członków z siedmiu różnych krajów. Wyzwaniem każdego dnia jest zapewnianie wszystkim członkom organizacji wsparcia na drodze do sukcesu. Dodatkowo jesteśmy przekonani, że najlepszym sposobem osiągania tego celu jest współpraca z partnerami na globalnym i regionalnym poziomie.
Craig Newman – od dziesięciu lat pełni funkcję dyrektora wykonawczego Johannesburg Expo Centre (JEC) i pod jego kierownictwem centrum przeszło drogę od zadłużonego przedsiębiorstwa do oficjalnego centrum transmisyjnego turnieju FIFA w 2010 roku. Przez swoją 24-letnią karierę sprawował kierownicze stanowiska w takich agencjach MICE Południowej Afryki, jak Forge Ahead Exhibitions, TML Reed Exhibitions, Oasys Innovations, Balanced Solutions czy Kagiso Exhibitions and Events. Od 2014 roku jest prezydentem UFI – Międzynarodowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego.
Konferencja Expo4Future odbędzie się 4 października, w Ptak Warsaw Expo.