VirBELA™ – nowa wirtualna przestrzeń do organizacji spotkań
Spółka eXp World Technologies – dostawca innowacyjnej platformy VirBELA™, służącej do organizacji wirtualnych konferencji oraz tworzenia przestrzeni do zdalnej pracy i nauki, kieruje swoje narzędzie także do organizatorów wydarzeń. Dystrybutorem platformy na region europejski jest agencja eventowa Everitum. Rozwiązanie będzie wykorzystane przy organizacji konferencji KIKE.
VirBELA™ (www.virbela.pl) umożliwia pracę zdalną, udział w konferencjach, targach i spotkaniach biznesowych, ale też edukację, rozwój zawodowy czy biznesowy. Z platformy korzystać mogą agencje eventowe i organizatorzy wydarzeń, a w przestrzeniach Virbeli można zrealizować spotkanie do kilku tysięcy gości. Wirtualnymi uczestnikami wydarzeń są spersonalizowane awatary, przez co uczestnicząc w spotkaniach na Virbeli, czujemy się jak w grze komputerowej. Uczestnicy spotkania widzą się nawzajem, mogą sobie podać rękę czy bezpośrednio ze sobą porozmawiać, będąc jednoczesnie w tłumiekonferencyjnych delegatów.
Uczestnicy mogą dosłownie wchodzić do licznych sal prelekcyjnych, siadać w strefie audytorium i słuchać wystąpień, które odbywają się na scenach. W wirtualnym świecie można mówić, wyrażać emocje gestami i być słyszanym przez dowolnego użytkownika stojącego w pobliżu. Jest też wiele stref prywatnych, do rozmów w wąskim gronie oraz przestrzeniach wspólnych, do typowych i cennych dla uczestników konferencji, rozmów kuluarowych. Avatary uczestników mogą podejść do recepcji lub punktów informacyjnych, przy których czekają hostessy sterowane przez koordynatorów pomagających nowym użytkownikom odnaleźć się w wirtualnym świecie. Specjalnie skonfigurowana przestrzeń eventu, może zostać dostosowana do indywidulanych potrzeb użytkowników można np. wspólnie z innymi pracować w wirtualnym biurze firmy, chodzić po plaży, pływać motorówką, iść na wykład, a nawet rozegrać wirtualny mecz piłkarski. Informacje, dotyczące tego, co aktualnie odbywa się w wirtualnej przestrzeni dostępne są na bilbordach ustawionych na w wielu punktach wirtualnej wyspy.
To, co wyróżnia platformę na tle innych rozwiązań do e-wydarzeń hybrydowych, to przestrzeń pełna miejsc do pracy, prowadzenia szkoleń, rozrywki czy integracji. Między innymi te atuty wpłynęły na wybór platformy jako miejsca organizacji ogólnopolskiej konferencji KIKE.
– Szukaliśmy rozwiązania, które czasach pandemii, pozwoli na organizację ogólnopolskiej konferencji, zapewniając jednocześnie całkowite bezpieczeństwo wszystkim uczestnikom. Dzięki platformie VirBELA™, w tym roku dostawcy Internetu i operatorzy kablowi spotkają się… w sieci – mówi Mariusz Filipiak, członek zarządu Krajowej Izby Komunikacji Ethernetowej i prezes spółki KIKE Events. – W tym wirtualnym świecie zaplanowaliśmy odtworzenie wszystkich elementów naszej tradycyjnej Konferencji KIKE. Uczestnicy udadzą się do sal konferencyjnych, wysłuchają prelekcji, odwiedzą stoiska wystawców i będą mieli mnóstwo okazji do rozmów i networkingu – zapewnia Mariusz Filipiak. – Najbardziej zaskoczyła nas spodziewana frekwencja. Już w pierwszym dniu rejestracji, chęć udziału w wydarzeniu zgłosiło blisko 1000 uczestników, czyli o jedną trzecią więcej niż gromadziły nasze standardowe konferencje.
Jak zaznacza Agnieszka Ciesielska, właścicielka agencji eventowej Everitum, w USA i Kanadzie z platformy VirBELA™ korzysta już wiele branż, w tym czołowe firmy konsultingowe o zasięgu globalnym, banki, uniwersytety, a także korporacje (notowania spólki eXp World Technologies wzorsły o 600 procent). Można też zauważyć znaczny wzrost popytu na duże eventy poszukujące wirtualnej alternatywy np. Laval Virtual World 2020, w którym wirtualnie udział wzięło ponad 6600 osób ze 110 krajów.
– Epidemia spowodowała wysyp webinarów, e-wykładów i spotkań online, które są jednak jedynie wideorozmową. VirBELA™ natomiast, wprowadza „niemożliwe” do świata spotkań online i pokazuje jak w niedalekiej przyszłości możemy funkcjonować wirtualnie. To narzędzie, w którym toczy się aktywne życie, kompatybilne z naszym realnym światem i pozwalające na nieprzerwaną komunikację, edukację, pracę, spotkania biznesowe, organizację wydarzeń lokalnych i międzynarodowych. Dzięki niemu nie jesteśmy zależni od sytuacji epidemiologicznej, nie ogranicza nas odległość, problemy z dojazdem, brak czasu, czy ograniczony budżet. Oczywiście, spotkania wirtualne nigdy nie zastąpią tych prawdziwych, ale tak samo jak praca zdalna okazała się być całkiem możliwa i efektywna, tak samo wiele wskazuje na to, że wirtualne konferencje na stałe zagoszczą w naszym życiu i w wielu aspektach zapewne okażą się bardziej efektywne biznesowo, niż te tradycyjne, na które trzeba było specjalnie pojechać i poświęcić kilka dni z życia – tłumaczy Agnieszka Ciesielska. – Epidemia skutecznie wybiła wszystkie moje projekty zaplanowane na ten rok, ale teraz, pomimo tego, że na odmrożenia świata eventów jeszcze będziemy musieli długo poczekać, wróciłam do gry, wskrzesiłam te projekty i kolejnych klientów z powodzeniem przekonuję do organizacji swoich konferencji w przestrzeni wirtualnej – taniej, wygodniej, skuteczniej, no i przede wszystkim zupełnie bez obaw o zdrowie uczestników.
Aby móc korzystać z platformy i wziąć udział w spotkaniu zaplanowanym w jej przestrzeniach niezbędny jest dostęp do komputera orz szybkiego i stałego łacza internetowego. Organizacja spotkań na platformie jest płatna - wycena zależy od parametrów wydarzenia, między innymi liczby uczestników spotkania.