VirBELA™ – nowa wirtualna przestrzeń do organizacji spotkań

Spółka eXp World Technologies – dostawca innowacyjnej platformy VirBELA™, służącej do organizacji wirtualnych konferencji oraz tworzenia przestrzeni do zdalnej pracy i nauki, kieruje swoje narzędzie także do organizatorów wydarzeń. Dystrybutorem platformy na region europejski jest agencja eventowa Everitum. Rozwiązanie będzie wykorzystane przy organizacji konferencji KIKE.

VirBELA™ (www.virbela.pl) umożliwia pracę zdalną, udział w konferencjach, targach i spotkaniach biznesowych, ale też edukację, rozwój zawodowy czy biznesowy. Z platformy korzystać mogą agencje eventowe i organizatorzy wydarzeń, a w przestrzeniach Virbeli można zrealizować spotkanie do kilku tysięcy gości. Wirtualnymi uczestnikami wydarzeń są spersonalizowane awatary, przez co uczestnicząc w spotkaniach na Virbeli, czujemy się jak w grze komputerowej. Uczestnicy spotkania widzą się nawzajem, mogą sobie podać rękę czy bezpośrednio ze sobą porozmawiać, będąc jednoczesnie w tłumiekonferencyjnych delegatów.

Uczestnicy mogą dosłownie wchodzić do licznych sal prelekcyjnych, siadać w strefie audytorium i słuchać wystąpień, które odbywają się na scenach. W wirtualnym świecie można mówić, wyrażać emocje gestami i być słyszanym przez dowolnego użytkownika stojącego w pobliżu. Jest też wiele stref prywatnych, do rozmów w wąskim gronie oraz przestrzeniach wspólnych, do typowych i cennych dla uczestników konferencji, rozmów kuluarowych. Avatary uczestników mogą podejść do recepcji lub punktów informacyjnych, przy których czekają hostessy sterowane przez koordynatorów pomagających nowym użytkownikom odnaleźć się w wirtualnym świecie. Specjalnie skonfigurowana przestrzeń eventu, może zostać dostosowana do indywidulanych potrzeb użytkowników można np. wspólnie z innymi pracować w wirtualnym biurze firmy, chodzić po plaży, pływać motorówką, iść na wykład, a nawet rozegrać wirtualny mecz piłkarski. Informacje, dotyczące tego, co aktualnie odbywa się w wirtualnej przestrzeni dostępne są na bilbordach ustawionych na w wielu punktach wirtualnej wyspy.
To, co wyróżnia platformę na tle innych rozwiązań do e-wydarzeń hybrydowych, to przestrzeń pełna miejsc do pracy, prowadzenia szkoleń, rozrywki czy integracji. Między innymi te atuty wpłynęły na wybór platformy jako miejsca organizacji ogólnopolskiej konferencji KIKE.

– Szukaliśmy rozwiązania, które czasach pandemii, pozwoli na organizację ogólnopolskiej konferencji, zapewniając jednocześnie całkowite bezpieczeństwo wszystkim uczestnikom. Dzięki platformie VirBELA™, w tym roku dostawcy Internetu i operatorzy kablowi spotkają się… w sieci – mówi Mariusz Filipiak, członek zarządu Krajowej Izby Komunikacji Ethernetowej i prezes spółki KIKE Events. – W tym wirtualnym świecie zaplanowaliśmy odtworzenie wszystkich elementów naszej tradycyjnej Konferencji KIKE. Uczestnicy udadzą się do sal konferencyjnych, wysłuchają prelekcji, odwiedzą stoiska wystawców i będą mieli mnóstwo okazji do rozmów i networkingu – zapewnia Mariusz Filipiak. – Najbardziej zaskoczyła nas spodziewana frekwencja. Już w pierwszym dniu rejestracji, chęć udziału w wydarzeniu zgłosiło blisko 1000 uczestników, czyli o jedną trzecią więcej niż gromadziły nasze standardowe konferencje.

Jak zaznacza Agnieszka Ciesielska, właścicielka agencji eventowej Everitum, w USA i Kanadzie z platformy VirBELA™ korzysta już wiele branż, w tym czołowe firmy konsultingowe o zasięgu globalnym, banki, uniwersytety, a także korporacje (notowania spólki eXp World Technologies wzorsły o 600 procent). Można też zauważyć znaczny wzrost popytu na duże eventy poszukujące wirtualnej alternatywy np. Laval Virtual World 2020, w którym wirtualnie udział wzięło ponad 6600 osób ze 110 krajów.

– Epidemia spowodowała wysyp webinarów, e-wykładów i spotkań online, które są jednak jedynie wideorozmową. VirBELA™ natomiast, wprowadza „niemożliwe” do świata spotkań online i pokazuje jak w niedalekiej przyszłości możemy funkcjonować wirtualnie. To narzędzie, w którym toczy się aktywne życie, kompatybilne z naszym realnym światem i pozwalające na nieprzerwaną komunikację, edukację, pracę, spotkania biznesowe, organizację wydarzeń lokalnych i międzynarodowych. Dzięki niemu nie jesteśmy zależni od sytuacji epidemiologicznej, nie ogranicza nas odległość, problemy z dojazdem, brak czasu, czy ograniczony budżet. Oczywiście, spotkania wirtualne nigdy nie zastąpią tych prawdziwych, ale tak samo jak praca zdalna okazała się być całkiem możliwa i efektywna, tak samo wiele wskazuje na to, że wirtualne konferencje na stałe zagoszczą w naszym życiu i w wielu aspektach zapewne okażą się bardziej efektywne biznesowo, niż te tradycyjne, na które trzeba było specjalnie pojechać i poświęcić kilka dni z życia – tłumaczy Agnieszka Ciesielska. – Epidemia skutecznie wybiła wszystkie moje projekty zaplanowane na ten rok, ale teraz, pomimo tego, że na odmrożenia świata eventów jeszcze będziemy musieli długo poczekać, wróciłam do gry, wskrzesiłam te projekty i kolejnych klientów z powodzeniem przekonuję do organizacji swoich konferencji w przestrzeni wirtualnej – taniej, wygodniej, skuteczniej, no i przede wszystkim zupełnie bez obaw o zdrowie uczestników.

Aby móc korzystać z platformy i wziąć udział w spotkaniu zaplanowanym w jej przestrzeniach niezbędny jest dostęp do komputera orz szybkiego i stałego łacza internetowego. Organizacja spotkań na platformie jest płatna - wycena zależy od parametrów wydarzenia, między innymi liczby uczestników spotkania.

 

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl