Visit Gdansk z wyróżnieniem Bessie Awards
Akcja #CityWillWait” prowadzona przez Gdańską Organizację Turystyczną (GOT) zwyciężyła w kategorii „Współpraca roku” w konkursie Bessie Awards.
Nagrody Bessie Awards, przyznawane przez organizację „Wanderful”, mają na celu wyróżnienie szczególnie aktywnych podróżniczek, influencerek, oraz organizacji i ich inicjatyw, które najbardziej przyczyniły się do rozwoju turystyki w danym roku. Nazwa nagrody pochodzi od nazwiska Bessie Coleman, pierwszej kobiety pochodzenia afro-amerykańskiego, która otrzymała licencję pilota. Nagrody przyznawane są w dziewięciu kategoriach.
W kategorii „Współpraca roku” inicjatywa Visit Gdansk konkurowała z projektami organizacji Tourism New Zealand i Visit Estonia. – Jest mi niezmiernie miło. Doceniono nasze wysiłki w walce z pandemią. Zresztą nie tylko nasze. Kategoria, w której otrzymaliśmy wyróżnienie, nie jest przypadkowa. Udało nam się nawiązać i poprowadzić wzorową współpracę pomiędzy 13 miastami. Dziękuję serdecznie naszym partnerom w projekcie, a podróżniczkom za wybór akcji #CityWillWait – powiedział prezes zarządu GOT, Łukasz Wysocki.
Akcja #CityWillWait powstała w odpowiedzi na zagrożenie epidemiczne Covid-19. Inicjatywę zapoczątkowała Gdańska Organizacja Turystyczna pod hasłem #GdanskWillWait. Pierwszymi partnerami projektu zostały trzy zaprzyjaźnione metropolitalne organizacje turystyczne z Poznania, Łodzi oraz Warszawy.
Celem inicjatywy było podtrzymanie zainteresowania podróżami wśród turystów w momencie wprowadzenia pierwszego lockdownu w 2020 roku oraz wsparcie lokalnej branży turystycznej.
Rozgłos medialny projektu spowodował, że w krótkim czasie udało się zainteresować akcją inne miasta Polski – łącznie 13 miast działających pod tym samym hasłem, wspólnie wspierających się w trudnych czasach (Gdańsk, Warszawa, Poznań, Łódź, Lublin, Toruń, Olsztyn, Kielce, Sopot, Opole, Kraków, Szczecin, Gdynia). Sama akcja nabrała wymiaru ogólnokrajowego, w której koordynatorem projektu był Gdańsk.
Dodatkowo, jak podkreśla GOT, udało się osiągnąć efekt synergii i zjednoczenia wielu dużych ośrodków miejskich wokół jednego celu. Współpraca, wymiana doświadczeń i chęć kooperacji pokazały, że wspólnie można pokonać nawet poważne przeciwności. Wszystkie miasta korzystały ze spójnej identyfikacji graficznej.