Aneta Książek: DestinationNEXT Futures Study 2021 czyli 50 porad jak skutecznie promować destynację biznesową

Aneta Książek,  sekcja Poland Convention Bureau, Polska Organizacja Turystyczna
Na zdjęciu: Aneta Książek, sekcja Poland Convention Bureau, Polska Organizacja Turystyczna

W sierpniu Destinations International (dw. Destination Marketing Association International), jedyne na świecie stowarzyszenie zrzeszające organizacje turystyczne i biura marketingu miejsc – convention bureaux (6000 członków z prawie 600 destynacji w 15 krajach), opublikowało badanie pt.: DestinationNEXT Futures Study 2021 identyfikujące aktualne trendy i strategie, które mają się przyczynić do zapewnienia rozwoju i znaczenia tysięcy organizacji docelowych na całym świecie.

Globalny wzrost konkurencji pomiędzy destynacjami na świecie powoduje powstawanie i rozwój organizacji, które mają tej sytuacji sprostać poprzez promowanie miejsc: miast, regionów, a nawet krajów. W tym zakresie Destination Marketing Organisation (DMO), do których można także zaliczyć convention bureaux, odgrywają coraz istotniejszą rolę.  
Po latach silnego wzrostu nasza branża nie przewidywała znaczących wyzwań w latach 2020 i dalszych. Niestety globalna pandemia, zawirowania społeczne i napięcia polityczne wpłynęły na gospodarkę turystyczną jak żadna inna. Gdy zaczną pojawiać się pozytywne oznaki ożywienia, kluczem będzie strategiczna odbudowa światowej gospodarki turystycznej.

Badanie DestinationNEXT Futures Study 2021 stanowi zatem kluczową mapę drogową dla organizacji marketingu miejsc, które w odbudowie po pandemii Covid-19 powinny skoncentrować się na trzech możliwościach transformacyjnych:

  • dostosowaniu miejsca docelowego: wyrównanie sektora publicznego, prywatnego i obywatelskiego wpływa na wydajność miejsca docelowego,
  • zrównoważonym rozwoju: miejsce docelowe i rozwój produktu powinny łączyć ludzi, planetę, zysk i politykę,
  • marketingu opartym na wartościach: wartości, cele i energia społeczności to nowa przewaga konkurencyjna.

Autorzy raportu wierzą, że liderzy destynacji muszą wykorzystać wszystkie te trzy możliwości, aby skutecznie kierować swoimi organizacjami. Podjęte dziś decyzje będą kształtować branżę na wiele lat.
W badaniu wzięło udział 706 respondentów – liderów destynacji w 52 krajach (w tym z Polski – Convention Bureau – Wrocław). Zebrane dane zostały dodatkowo uzupełnione ponad 150 wywiadami ze światowymi liderami w turystyce, hotelarstwie, wydarzeniach biznesowych, transporcie, technologii, rozwoju gospodarczym, edukacji, urbanistyce, sporcie i innych sektorach.

Strategie wydarzeń biznesowych
Oto 50 najlepszych strategii dla liderów destynacji w convention bureaux, które są odpowiedzialne za pozyskiwanie i promocję wydarzeń biznesowych. W niektórych miejscach przyporządkowałam działania prowadzone w Polsce. Jestem pewna, że na szczeblu lokalnym jest ich o wiele więcej.
1. Aby lepiej przyciągać wartościowe wydarzenia biznesowe rozszerz współpracę z uniwersytetami, instytucjami badawczymi i kreatywnymi branżami
PL: Program Ambasadorów Kongresów Polskich (prowadzony wspólnie z SKKP, od 1998 roku) >>>

2. Wykorzystaj priorytetowe sektory gospodarki swojego regionu do generowania wydarzeń biznesowych
3. Bądź liderem i rzecznikiem swojej destynacji
4. Uzgodnij z innymi organizacjami docelowymi jednolitą metodologię w celu pomiaru wpływu ekonomicznego
PL: Raport Przemysł Spotkań i Wydarzeń w Polsce >>> to publikacja, podejmująca próbę zdefiniowania wielkości rynku organizacji spotkań i wydarzeń w Polsce. Opracowywany corocznie przez Polską Organizację Turystyczną – Poland Convention Bureau we współpracy z miejskimi i regionalnymi convention bureaux oraz z rekomendowanymi organizatorami kongresów i podróży motywacyjnych prezentuje zebrane wyniki dotyczące liczby i rozmiaru spotkań i wydarzeń organizowanych w Polsce.

5. Opracuj z partnerami strategie motywacyjne w celu przyciągania wydarzeń biznesowych (programy wsparcia)
PL: Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań (prowadzony pilotażowo w latach 2019 – 2020) >>>

6. Opracuj nowe kluczowe wskaźniki efektywności, aby lepiej mierzyć gospodarcze i społeczne oddziaływanie turystyki i przemysłu spotkań
PL: Poland Meetings Impact 2015 >>> i Poland Events Impact 2020 >>>

7. Zwróć szczególną uwagę na bezpieczeństwo, zdrowie i ochronę jako strategiczny czynnik w naszym przyszłym planowaniu
PL: Programy autocertyfikacji Bezpieczny Obiekt Higienicznie i Bezpieczny Obiekt MICE >>>

8. Lepiej zintegruj turystykę, rozwój gospodarczy i przyciąganie talentów
9. Opracuj strategie, aby chronić to, co mamy, jednocześnie przyciągając wydarzenia i odwiedzanie naszej społeczności
10. Zdobądź kompetencje i nowe umiejętności, aby skutecznie konkurować na rynku
11. Kładź większy nacisk na angażowanie klientów w rozmowy dwukierunkowe, bardziej niż jednokierunkowe
12. Stwórz więcej strategicznych sojuszy poza lokalną branżą
PL: Strategiczny Sojusz Narodowych Europejskich Convention Bureaux >>>

13. Zbuduj markę destynacji wokół społecznych wartości i kreatywnej energii,
14. Połóż większy nacisk na łączenie klientów wydarzeń biznesowych z możliwościami intelektualnymi w swoim miejscu docelowym (potencjał intelektualny)
PL: Szerzej o wartości potencjału intelektualnego miejsc docelowych w artykule >>>

15. Zbalansuj potrzebę wzrostu z odpowiedzialnym i zrównoważonym rozwojem
16. Zwiększ zaangażowanie społeczności lokalnej w celu zarządzania przyszłą obsługą turystów
17. Opracuj zrównoważone ramy strategiczne dotyczące turystyki i wydarzeń
PL: przykłady z Warszawy >>> i Krakowa >>>

18. Zdywersyfikuj źródła przychodów w celu utrzymania/rozszerzenia obecnego poziomu finansowania
19. Nawiąż kontakt z klientami na wszystkich etapach ich doświadczenia: od budowania świadomości marki destynacji, podsycania zainteresowania, aż po rezerwację, wizytę i wizytę po wizycie
20. Bardziej angażuj się w inicjatywy rozwoju gospodarczego
21. Skoncentruj się na rozwijaniu autentycznych doświadczeń dla klienta
22. Ściśle współpracuj ze stowarzyszeniami, aby pomóc im osiągnąć ich cele
PL:

23. Opracuj programy informacyjne w społeczności lokalnej w celu poszerzenia sieci kontaktów
PL: Poland Online Site Inspection >>>

24. Działaj jako kanał do budowania sieci społecznościowych wśród naszej lokalnej społeczności biznesowej
PL: Kraków Network >>>

25. Połóż większy nacisk na segmentację rynku, która jest zgodna z priorytetami sektora publicznego/prywatnego
26. Zainwestuj więcej wysiłku i zasobów w treści wideo, aby promować miejsce docelowe
27. Podnieś markę destynacji, promując postępowych ludzi i organizacje zainwestowane w zrównoważony rozwój i równość
28. Odgrywaj większą rolę w tworzeniu wydarzeń, aby pobudzać chęć i cel podróży,
29. Skup szczególną uwagę na strategiach tworzenia i rozpowszechniania treści (content markieting)
30. Wprowadź cyfrowe systemy i usługi, aby dotrzymać kroku potrzebom klientów
31. Chroń i zarządzaj środowiskiem naturalnym oraz autentycznymi cechami społecznymi i kulturowymi
32. Zwiększ bezpośrednie zaangażowanie w ocenę ryzyka i strategie łagodzenia zdarzeń biznesowych
33. Zaangażuj się w planowanie scenariuszy, aby przygotować się na przyszłe kryzysy
34. Opracuj główny plan zarządzania destynacją w celu określenia długoterminowego rozwoju destynacji
35. Nadaj priorytet wiadomościom dla wartościowych, uważnych gości, którzy bardziej przyczyniają się do naszego społeczności, ekonomicznie i nie tylko,
PL: W poszukiwaniu turysty premium >>>

36. Rozwijaj większe możliwości w zakresie zarządzania danymi i strategią obsługi cyfrowej
37. Użyj zaawansowanych techniki multimedialnych i najnowszych rozwiązań komunikacyjnych (technologia współpracy) jako podstawowej strategii w swojej organizacji
38. Poszerz swoją wiedzę i zostań konsultantem i menedżerem ds. zaangażowania i doświadczenia
39. Aktywnie zachęcaj decydentów do zmniejszania barier w podróżowaniu
40. Wspieraj regionalne i krajowe inicjatywy na rzecz poprawy mobilności i łączności
41. Wykorzystaj ulepszone narzędzia technologiczne do zarządzania danymi i zaangażowania społeczności
42. Opracuj wiadomości dla odwiedzających, aby odpowiedzieć na bieżące zapotrzebowanie na podróże
43. Znajdź sposób i rozwijaj promocję oferty swoich partnerów w wydarzeniach hybrydowych i zaangażowaniu cyfrowym
PL: Poland Online Site Inspection 2.0 – nowe funkcjonalności katalogu >>>

44. Opracuj bardziej kompleksowe KPI (kluczowe wskaźniki efektywności / key performance indicators) – wskaźniki mierzące efektywność działań marketingowych
45. Opracuj znacznie bardziej kompleksową strategię zarządzania kryzysowego z nowymi protokołami dotyczącymi wszystkich rodzajów kryzysów
46. Zwiększ zaangażowanie instytucji związanych z edukacją w celu wspierania równego traktowania w zatrudnieniu
47. Rozwiń współpracę z organizacjami zajmującymi się zdrowiem, bezpieczeństwem i ochroną, aby ulepszyć odporność miejsca docelowego na przyszłe wstrząsy
48. Zwiększ swój udział w budowaniu produktów, aby poprawić jakość spędzania czasu i przeżywanie doświadczeń w twojej destynacji.
PL: Projekt Destination Poland – fam tripy dla organizatorów incentive travel, budowa produktu dla podróży motywacyjnych w miastach i regionach Polski >>>

49. Połącz doświadczenie odwiedzających z jakością życia mieszkańców
50. Przyjęcie standardów operacyjnych i spójnych pomiarów wydajności z innymi organizacjami docelowymi

Warto podkreślić to, iż mimo reprezentatywnej próby wiele porad zawartych w DestinationNEXT Futures Study 2021 dotyczy modelu zachodniego (gł. rozwiązań amerykańskich). Osobiście wierzę, że w Polsce jesteśmy na dobrej drodze w zrozumieniu i wdrożeniu tych najważniejszych. Niektóre projekty prowadzimy od lat, inne pojawiły się jako odpowiedź na pandemię Covid-19 i potrzebę odbudowy popytu turystycznego oraz zaufania wśród klientów biznesowych. Skuteczność osiągania celów przez poszczególne CB uzależniona jest od powierzonego budżetu i kompetencji pracowników: wiedzy, kreatywności, innowacyjności. Życzmy sobie, aby ani jednego, ani drugiego nie zabrakło.

Autor: Aneta Książek
Konkrety Anety to nazwa zbioru publikacji z Polski i ze świata, które wyszukuje i analizuje Aneta Książek, na co dzień związana z Poland Convention Bureau (POT). Aneta stawia na dane pochodzące z krajowych i światowych raportów, a także na dobre przykłady oraz nowe trendy w marketingu miejsc i przemyśle spotkań. Analizuje je pod kątem Polski  i sektora spotkań ze szczególnym uwzględnieniem działań prowadzonych przez convention bureaux (biura marketingu miejsc). Jak sama mówi, inspirują ją cytaty. Często są one wstępem do dalszego wyszukiwania i przetwarzania treści, które publikuje w mediach społecznościowych a czasem również na łamach pism branżowych.

Źródło >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl