„Puls: Rytm marek i marketing doświadczeń” – trendbook BluExperience i Instytutu Wirtualności

Trendbook opracowany i wydany przez agencję BluExperience i Instytutu Wirtualności mówi o przyszłości event marketingu i komunikacji sensorycznej.
 
Jak podkreślają autorzy publikacji, świat event marketingu i marketingu doświadczeń znajduje się dziś w momencie wyraźnego przełomu. Marki stają przed wyzwaniem: jak przebić się przez szum informacyjny i zdobyć coś więcej niż tylko 3-sekundową uwagę? Odpowiedzią mogą być autentyczność i kreowanie doświadczania wszystkimi zmysłami. 
I to właśnie czasach przesytu informacyjnego, fragmentaryzacji kanałów i walki o uwagę odbiorców to wydarzenia stają się jedną z ostatnich przestrzeni, w której marka może spotkać się z człowiekiem naprawdę – autentycznie, zmysłowo i emocjonalnie.
Z tej potrzeby powstał trendbook BluExperience i Instytutu Wirtualności „Puls: Rytm marek i doświadczeń”, pierwszy raport obu marek, będący efektem wieloletnich obserwacji zmian w świecie eventów, komunikacji i doświadczeń.
 
Do pracy nad publikacją zaproszono dr Karolinę Kosynę – antropolożkę wirtualności i badaczkę trendów, która od lat analizuje przemiany społeczne i kulturowe, zarówno w przestrzeniach realnych, jak i cyfrowych. Jej wiedza i doświadczenie badawcze pomogły uchwycić głębszy kontekst zachodzących zmian i przełożyć go na praktyczne rekomendacje. 
Trendbook „Puls” nie jest katalogiem inspiracji. Jak podkreślają autorzy, to narzędzie dla marek, które chcą świadomie budować relacje z odbiorcami, tworzyć społeczności wokół wspólnych wartości i wykorzystywać trendy w sposób strategiczny. Publikacja opisuje cztery kluczowe kierunki zmian w komunikacji i marketingu doświadczeń: Immersyjność (pełne zanurzenie w doświadczeniu), WielowymiarowośĆ (jedno medium to za mało), Sensoryczna Marka (marka, którą się czuje), Zmiana Sił (redefinicja luksusu i wartości).
 
Każdy trend został opracowany zarówno naukowo, jak i praktycznie – zawiera opisy zjawisk, odniesienia do badań, insighty, przykłady zastosowań oraz rekomendacje dla branży. Raport powstał w oparciu o metody netnograficzne, obserwacje uczestniczące i wywiady pogłębione.
Jak podkreślają autorzy, współczesny marketing nie może być już hałasem – musi być rytuałem spotkania. Doświadczeniem, które angażuje wszystkie zmysły, a nie tylko wzrok. W świecie przebodźcowania i nadmiaru informacji marki nie powinny być tylko bardziej widoczne lub krzyczące, a muszą być mądrze obecne.

Dokument można bezpłatnie pobrać tutaj >>> 

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
MP Professionals
Galeria Eventów
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl