Anna Górska: Czy spotkania online kanibalizują F2F meetings?

Czytamy i słyszymy z różnych źródeł, że lekarstwem na kryzys wywołany pandemią koronawirusa jest po pierwsze przeniesienie wydarzenia na inny termin, a po drugie organizacja konferencji online. Firmy z branży nowych technologii prześcigają się w promocji swoich usług. Pojawiają się poradniki, jak taki event zorganizować od A do Z. Czy jest to tylko trend wymuszony obecną sytuacją, czy jest to tak naprawdę przyszłość naszych konferencji? Sprawdzamy, co o tym mówią zagraniczne źródła. Pisze Anna Górska w cyklu „Newsy ze Świata – Akademia SKKP”.

Corbin Ball, tech guru, wskazuje zarówno szanse, jak i zagrożenia, związane z organizacją wydarzeń online. Podkreśla, że jest to na pewno tańsze, a coraz niższe koszty związane z zastosowaniem nowych technologii i korzystaniem z Internetu, pozwalają na prawie nieograniczony zasięg naszych wydarzeń.

Jednak możliwości nawiązywania kontaktów, burzy mózgów i budowania relacji są zwykle znacznie większe podczas wydarzeń F2F (face to face) niż online. Spotkania twarzą w twarz zapewniają również bogatsze doświadczenia edukacyjne niż prawie każde wirtualne spotkanie. Słabości związane z wydarzeniami F2F dotyczą natomiast kosztów, takich jak podróż, zakwaterowanie, AV, wyżywienie, personel na miejscu i inne. Dodatkowo podróżowanie ma negatywny wpływ na środowisko. Istnieją również obawy, dotyczące narażenia na choroby i rozprzestrzeniania się obecnie koronawirusa. Na wydarzenia F2F mogą mieć również wpływ pogoda, strajki, zamieszki itp.

W najbliższym czasie większość z nas, w większym lub mniejszym stopniu, weźmie udział w spotkaniu online. Z czasem będziemy się czuli z tym coraz bardziej swobodnie zarówno jako organizator, jak i uczestnik.
Czy mająca miejsce dzisiaj zwiększona liczba spotkań wirtualnych, będzie miała długoterminowy wpływ na naszą branżę? Zapytana o to Jennifer Kingen Kush, była wiceprezes i executive director w PCMA Digital Experience Institute odpowiada: „Myślę, że firmy działające w sektorze nowych technologii dostosują się do rosnących potrzeb i wygeneruje to wiele innowacji. Kiedy stajesz przed wyzwaniem, musisz odkrywać nowe opcje i patrzeć inaczej na różne rzeczy”

Zapytana natomiast czy jej zdaniem spotkania wirtualne kanibalizują F2F, mówi, że w PCMA przeprowadzono badanie, w którym przez pięć lat zbierano dane od uczestników konferencji edukacyjnej PCMA. Badanie sprawdzało, kto uczestniczył w ich wydarzeniach na żywo po wzięciu udziału w tych cyfrowych. Okazało się, że wydarzenia hybrydowe i retransmisje przyniosły PCMA 3933 nowych potencjalnych klientów i ponad 1 milion dodatkowych dolarów, w tym ponad 110 000 USD od nowych członków, 305 000 USD za odnowienie członkostwa i 562 000 USD za rejestracje na wydarzenia. Wynika z tego, że zamiast kanibalizować wydarzenia na żywo, wydarzenia cyfrowe mogą je ulepszyć i wzbogacić!

Konferencje online to również nieograniczone możliwości zdobywania danych o uczestnikach, którzy chętnie się angażują i wyrażają swoje opinie wirtualnie. Dzięki dostępnym obecnie narzędziom możemy zobaczyć, które sesje cieszą się największą popularnością, które się podobają, a które nie. Możliwość poznania odbiorców i rozwijanie programu edukacyjnego oraz produktów w oparciu o ich preferencje ma ogromne znaczenie.

Organizacja wirtualnej konferencji, może także pomóc w rozwoju firmy i rozszerzeniu działalności o nowe regiony geograficzne. Załóżmy, firma chce otworzyć nowy oddział firmy, na innym kontynencie niż funkcjonuje obecnie. Dużo bardziej opłacalne jest zorganizowanie konferencji online i w ten sposób przyciągnięcie nowych odbiorców.

Spotkania F2F łączą ludzi, zapewniają interakcje biznesowe oraz bardzo znaczące korzyści ekonomiczne dla miast i interesariuszy wydarzeń. Nie wiemy. w jakiej formie będą organizowane spotkania w przyszłości, ale wiemy, że ludzie zawsze się spotykali i zawszę będą chcieli się spotykać twarzą w twarz. Spotkanie wirtualne były, są i będą znakomitą i niepowtarzalną okazją, aby spotkania F2F urozmaicić i wzbogacić, ale nigdy zastąpić.

Autor: Anna Górska, wiceprezes zarządu SKKP ds. współpracy międzynarodowej, business development director Expo XXI Warszawa, doradca zarządu Symposium Cracoviense
Informacje ukazają się w cyklu „Newsy ze Świata – Akademia SKKP”

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl