Akademia SKKP: Co słychać w Azji?
Nowe programy, „bańki turystyczne”, granty i wsparcie finansowe. Przykłady pomocowych rozwiązań dla przedsiębiorców z Azji i Pacyfiku przedstawia Anna Górska w cyklu Akademia SKKP.
Umocnienie współpracy w Azji Południowo-Wschodniej
Stowarzyszenia reprezentujące eventy biznesowe w Azji Południowo-Wschodniej: Singapur, Tajlandia, Malezja, Filipiny i Indonezja zjednoczyły się, aby pobudzić ożywienie sektora spotkań i wydarzeń w swoim regionie poprzez zintensyfikowanie rozmów, koncentrując się na udostępnianiu protokołów dotyczących bezpiecznego ponownego otwarcia wydarzeń biznesowych i lobbingu wśród decydentów.
Krótkoterminowe podróże służbowe między Tajlandią a pięcioma kluczowymi rynkami przedmiotem dyskusji
Hongkong i Tajlandia mają nadzieję na zawarcie w lipcu dwustronnej umowy w celu stworzenia bańki turystycznej między tymi dwoma destynacjami. Inni podróżujący krótkoterminowo w interesach do Tajlandii mogą wkrótce potencjalnie obejmować również Chiny kontynentalne, Japonię, Koreę Południową i Singapur.
Grant „Ease Up” dla Tajlandii
Thailand Convention & Exhibition Bureau zaprezentowało (TCEB) „EASE UP”, nową dotację finansową opartą na współpracy, która zapewnia organizatorom wydarzeń dostęp do wsparcia finansowego w wysokości 500 000 USD oraz równoważną wartość w postaci bezpłatnych produktów i usług od partnerów uczestniczących w projekcie. Grant jest częścią nowej kampanii o nazwie I M People Focused.
Singapur wprowadza „podręcznik operacyjny”
Singapore Association for Convention and Exhibition Organisers and Suppliers (SACEOS) połączyło siły z Singapore Tourism Board i Enterprise Singapore, aby opracować Plan Odporności Przemysłu (IRR), który posłuży jako „podręcznik operacyjny”, gdy wydarzenia biznesowe zaczną etapowo powracać.
AKEI oferuje wsparcie dla targów i wystaw w wysokości 200 000 USD
The Association of Korea Exhibition Industry (AKEI) zapewni organizatorom targów pokrycie kosztów działań zapobiegawczych przeciw COVID19 dot. materiałów eksploatacyjnych, takich jak maski, środki dezynfekujące i rękawice plastikowe, wypożyczenia sprzętu, takiego jak kamery termowizyjne, oraz kosztów dezynfekcji. Całkowity budżet wynosi około 200 000 USD i oczekuje się, że ponad 50 imprez targowych otrzyma to wsparcie. Aby się zakwalifikować, imprez musi mieć co najmniej 2000 mkw. i odbywać się od maja ubiegłego roku lub być zaplanowana w Korei Południowej. Organizator może uzyskać wsparcie dla dwóch wystaw i do 5 milionów KRW (4200 USD) na jedną edycję.
Tajlandzkie Centrum Informacji
Thailand Convention & Exhibition Bureau (TCEB) uruchomiło serwis informacyjny, poświęcony wydarzeniom biznesowym podczas pandemii Covid-19 i stworzyło ramy zatytułowane Exhibition New Norm Standard Operation Procedures. Strona zawiera informacje rządowe i dane na temat statusu zakażenia Covid-19 w Tajlandii i na całym świecie, a także zasoby online dla organizatorów i odwiedzających.
Australia uruchamia pakiet pomocy w wysokości 1,5 miliona AUD (1,03 miliona USD)
Business Events Australia uruchomiła pakiet pomocowy o wartości 1,5 miliona AUD (1,03 miliona USD), który ma pomóc sektorowi krajowych wydarzeń biznesowych w odzyskaniu równowagi po kryzysie Covid-19. Australijski rząd federalny przeznaczył również 75 milionów AUD (51,8 miliona USD) na dotacje, aby zapewnić kapitał na pomoc firmom eventowym. Organizatorzy wydarzeń będą mogli ubiegać się o granty w wysokości od 75 000 AUD (51 900 USD) do dwóch milionów AUD (1,4 miliona USD) na imprezy w ramach szerszego pakietu ratunkowego dla sektora artystycznego w wysokości 250 milionów AUD (173 milionów USD).
Melbourne Convention Bureau szuka 60 mln AUD
Grupa zadaniowa ds. turystyki w Victorii zaproponowała rządowi plan odbudowy branży turystycznej o wartości 1,3 mld USD (910 mln USD). Proponowany pakiet obejmowałby 15 milionów AUD (10 milionów USD) na dodatkowe roczne fundusze dla Convention Bureau w ciągu kolejnych czterech lat, a także finansowanie innowacji produktowych, incentives dla usług lotniczych i promocji turystyki.
Autor: Anna Górska, wiceprezes zarządu SKKP ds. współpracy międzynarodowej, business development director Expo XXI Warszawa, doradca zarządu Symposium Cracoviense, Positive Impact Events Ambassador
Informacje ukazają się w cyklu „Newsy ze Świata – Akademia SKKP”