Skuteczna siła technologii – druk w dzisiejszej przestrzeni

ARTYKUŁ PROMOCYJNY

Wydawać by się mogło, że współczesny marketing zachłysnął się możliwościami promocji w przestrzeni wirtualnej i kompletnie zapomniał, że istnieje życie pozainternetowe. Nic bardziej mylnego! Współczesna technologia ma też swoje zastosowanie w wydrukach, które później zdobią (oby!) mury, ściany i szyby. Ich zasięg często jest większy niż to, w co się klika.

Skuteczne narzędzie marketingowe
Wydaje nam się dzisiaj, że najważniejsze narzędzia marketingowe znaleźć można w Internecie. Po pierwsze, niekoniecznie jest to prawda, a po drugie automatycznie stanowi rodzaj wykluczenia z grona potencjalnych odbiorców tych, którzy wciąż stronią od sieci i jej pułapek. Dlatego też warto zwrócić uwagę na to, że namacalne środki przekazu treści wciąż mają wielu zwolenników i ich pomijanie jest automatycznym zmniejszaniem grona swoich potencjalnych klientów. Dlatego zadbać należy o to, by nowoczesne technologie wykorzystać również do tych bardziej tradycyjnych metod przekazania treści, jak banery reklamowe, ulotki czy wizytówki. Zwłaszcza banery zwracają uwagę, są bowiem duże i o ile dobrze zaprojektowane, znakomicie odgrywają swoją rolę. Zawarty w nich przekaz utrwala się na długo i pozostaje punktem odniesienia przy następnych wyborach konsumenckich. Nie od dzisiaj wiadomo, że duże może więcej.
 

Konsekwencja w kampanii reklamowej
Żelazną zasadą w reklamie jest konsekwencja. Odpowiednio prowadzona kampania powinna obejmować wiele różnych form – zarówno tych wirtualnych, jak i zupełnie namacalnych. Podstawą tej konsekwencji niewątpliwie jest estetyka, a właściwie kolorystyka. Odpowiednio zaprojektowane logo powinno jednoznacznie kojarzyć się z naszą marką. Wówczas utrzymanie wszystkich innych środków przekazu w podobnej tonacji sprawi, że nasza firma na stałe wpisze się do świadomości klientów. To samo logo znaleźć się powinno na przykład na banerach czy naklejkach na drzwi i okna. Utrwalanie wizerunku firmy jest jednym z elementarnych powodów późniejszego sukcesu. Niektóre badania wskazują nawet konkretne kolory, które zapadają w pamięć. Szczególnie wyraźnie widać to w czasie kampanii wyborczych, podczas których partie mają bardzo zbliżone kolorystycznie identyfikacje wizualne. Zwykle jest to połączenie bieli i granatu, granatu i czerwieni czy bieli i czerwieni.
 

D jak… dywersyfikacja!
Drugą zasadą, o której powinniśmy pamiętać w biznesie w ogóle, ale w marketingu w szczególności, jest dywersyfikacja. Jeśli bowiem nie będziemy skupiać się na jednym medium, a zróżnicujemy ewentualne metody dotarcia do klienta, z pewnością będzie to miało większą siłę przebicia, a więc i sukces sprzedażowy w konsekwencji. Weźmy za przykład zakład fryzjerski. Należy oczywiście zadbać o media społecznościowe, by stale komunikować się z potencjalnym klientem, ale równie ważne jest pojawienie się w przestrzeni miejskiej. Ulotki, banery czy wizytówki są również częścią tej kampanii. Dzięki zachowaniu tych kilku zasad liczyć możemy na większe zasięgi, a więc i większy sukces sprzedażowy!

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl