Skuteczna siła technologii – druk w dzisiejszej przestrzeni
ARTYKUŁ PROMOCYJNY
Wydawać by się mogło, że współczesny marketing zachłysnął się możliwościami promocji w przestrzeni wirtualnej i kompletnie zapomniał, że istnieje życie pozainternetowe. Nic bardziej mylnego! Współczesna technologia ma też swoje zastosowanie w wydrukach, które później zdobią (oby!) mury, ściany i szyby. Ich zasięg często jest większy niż to, w co się klika.
Skuteczne narzędzie marketingowe
Wydaje nam się dzisiaj, że najważniejsze narzędzia marketingowe znaleźć można w Internecie. Po pierwsze, niekoniecznie jest to prawda, a po drugie automatycznie stanowi rodzaj wykluczenia z grona potencjalnych odbiorców tych, którzy wciąż stronią od sieci i jej pułapek. Dlatego też warto zwrócić uwagę na to, że namacalne środki przekazu treści wciąż mają wielu zwolenników i ich pomijanie jest automatycznym zmniejszaniem grona swoich potencjalnych klientów. Dlatego zadbać należy o to, by nowoczesne technologie wykorzystać również do tych bardziej tradycyjnych metod przekazania treści, jak banery reklamowe, ulotki czy wizytówki. Zwłaszcza banery zwracają uwagę, są bowiem duże i o ile dobrze zaprojektowane, znakomicie odgrywają swoją rolę. Zawarty w nich przekaz utrwala się na długo i pozostaje punktem odniesienia przy następnych wyborach konsumenckich. Nie od dzisiaj wiadomo, że duże może więcej.
Konsekwencja w kampanii reklamowej
Żelazną zasadą w reklamie jest konsekwencja. Odpowiednio prowadzona kampania powinna obejmować wiele różnych form – zarówno tych wirtualnych, jak i zupełnie namacalnych. Podstawą tej konsekwencji niewątpliwie jest estetyka, a właściwie kolorystyka. Odpowiednio zaprojektowane logo powinno jednoznacznie kojarzyć się z naszą marką. Wówczas utrzymanie wszystkich innych środków przekazu w podobnej tonacji sprawi, że nasza firma na stałe wpisze się do świadomości klientów. To samo logo znaleźć się powinno na przykład na banerach czy naklejkach na drzwi i okna. Utrwalanie wizerunku firmy jest jednym z elementarnych powodów późniejszego sukcesu. Niektóre badania wskazują nawet konkretne kolory, które zapadają w pamięć. Szczególnie wyraźnie widać to w czasie kampanii wyborczych, podczas których partie mają bardzo zbliżone kolorystycznie identyfikacje wizualne. Zwykle jest to połączenie bieli i granatu, granatu i czerwieni czy bieli i czerwieni.
D jak… dywersyfikacja!
Drugą zasadą, o której powinniśmy pamiętać w biznesie w ogóle, ale w marketingu w szczególności, jest dywersyfikacja. Jeśli bowiem nie będziemy skupiać się na jednym medium, a zróżnicujemy ewentualne metody dotarcia do klienta, z pewnością będzie to miało większą siłę przebicia, a więc i sukces sprzedażowy w konsekwencji. Weźmy za przykład zakład fryzjerski. Należy oczywiście zadbać o media społecznościowe, by stale komunikować się z potencjalnym klientem, ale równie ważne jest pojawienie się w przestrzeni miejskiej. Ulotki, banery czy wizytówki są również częścią tej kampanii. Dzięki zachowaniu tych kilku zasad liczyć możemy na większe zasięgi, a więc i większy sukces sprzedażowy!