Jak zwiększyć zasięg postów na Facebooku?

Media społecznościowe to jedno z najlepszych miejsc na zareklamowanie swojej firmy i jej produktów. W Polsce ponad 20 milionów użytkowników posiada konto na Facebooku, natomiast na świecie jest ich ponad 1,5 miliarda. Nic dziwnego, że właściciele firm chętnie inwestują w promocję swojej marki właśnie za pośrednictwem mediów społecznościowych. Jak tworzyć angażujące treści, które zwiększą zasięg?

 

 

W oszczędnej wersji
W mediach społecznościowych można osiągnąć naprawdę wiele, jednak wymaga to odrobiny wiedzy. Panuje opinia, że zasięg postów na Facebooku można zwiększyć przy zerowych kosztach. Czy naprawdę tak jest? Owszem, lecz wszelkie podejmowane działania wymagają samodzielności, wprawy, a przede wszystkim stale aktualizowanej wiedzy. Można osiągnąć naprawdę wiele bez wydawania złotówki na promocję swojej marki. Co będzie do tego potrzebne?

Wysokiej jakości treści
Pospolite treści przejdą przez Facebook niezauważone przez społeczność. Dzisiejsze media, a przede wszystkim ich użytkownicy, oczekują czegoś, co przykuje ich uwagę i zaangażowanie, a także wywoła pożądaną reakcję. Dlatego warto wyjść poza utarte i dawno niemodne już schematy, publikując zabawne i angażujące teksty, które wywierają wpływ na podejmowanie działań. Tego typu treści są w stanie zwiększyć zasięg nawet kilkukrotnie, ponieważ im więcej reakcji użytkowników do posta, tym większe zaangażowanie ze strony społeczeństwa.
Na zasięg wpływa także odpowiednia długość treści. Obszerniejsze teksty wymagają od użytkownika kliknięcia opcji ich rozwinięcia. Facebook uznaje to za zaangażowanie odbiorcy, automatycznie poszerzając ich grono. Skuteczną formą promocji firmy jest publikacja ciekawych filmików czy transmisje na żywo, które z założenia generują większy zasięg, niż same posty.

Chwytliwa grafika
Grafika jest równie ważna, co publikowane treści. Wrzucane zdjęcia czy infografiki powinny być przygotowane w takim formacie, by swobodnie móc oglądać je na wszelkich urządzeniach. Najlepiej, gdy grafika wywoła w użytkowniku chęć powiększenia zdjęcia celem dostrzeżenia detali. Zazwyczaj nie mają z tym problemu marki promujące swoje produkty. W firmach usługowych jest nieco trudniej - przykucie uwagi potencjalnego klienta wymaga kreatywnego podejścia do codzienności.

Promocja w grupach
Facebook to skarbnica grup tematycznych, gdzie można pochwalić się swoją ofertą. Udostępnianie treści w tych grupach pozwoli dotrzeć do większego grona odbiorców, a być może nawet zdobyć nowych klientów.

Jakość przede wszystkim
Kluczowy element zwiększenia zasięgu został wymieniony na samym wstępie. Treści mogą być publikowane nawet dwa razy dziennie, byle była zachowana ich wysoka jakość. Mówi się, że jeśli firma nie dysponuje dobrej jakości treścią, lepiej nie zawracać sobie głowy publikacją w mediach społecznościowych. Jeśli natomiast teksty są stworzone przez specjalistów, zainteresowanie marką nie spadnie, nawet gdy posty będą publikowane z mniejszą częstotliwością.
Partnerem materiału jest CluePR - Agencja PR.

 

ARTYKUŁ PROMOCYJNY

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl