Konferencja Procon/Polzak 2020: na żywo i online
Siódma edycji konferencji zakupowej Procon/Polzak odbędzie się zgodnie z tradycją w październiku w Warszawie. Całe wydarzenie transmitowane będzie online. Tematem przewodnim tegorocznego spotkania jest „Procurement for sustainable growth”.
Temat przewodni konferencji w pierwotnych, przed-covidowych założeniach obejmował zrównoważony rozwój i rolę, jaka przypada kupcom w budowaniu przyszłości lokalnych i globalnych społeczności biznesowych. Strategiczna pozycja zakupów i ich znaczenie w organizacjach na całym globie została wręcz manifestacyjnie potwierdzona przez wybuch pandemii oraz idące za nią obostrzenia, regulacje wraz z powszechną niepewnością i nieprzewidywalnością.
Wybrana przez organizatorów (OptiBuy i PSML) tematyka ubiegłorocznej konferencji (Are you ready for the VUCA world?) mimowolnie zapowiedziała nadchodzące zawirowania, recesję oraz niespotykany dotąd poziom niepewności na światowych rynkach.
- Żyjąc w tak niepewnym świecie i zmagając się, bardziej niż kiedykolwiek, z nieprzewidywalnym biznesem, naprawdę dobrze jest mieć pewniki, punkty stałe w swoim życiu – mówi Mateusz Borowiecki, managing director w OptiBuy – Wiem, że dla wielu kupców, managerów i dyrektorów zakupów takim solidnym filarem, elementem stałym polskiej rzeczywistości zakupowej jest właśnie konferencja Procon/Polzak. To naprawdę ogromnie schlebiające, a jednocześnie motywujące do zorganizowania tego wydarzenia. W tych „ciekawych” czasach, argumenty leżące u podstaw organizacji konferencji – mimo wszelkich przeciwności i ograniczeń – wydają się jeszcze bardziej solidne i niepodważalne – wyjaśnia.
Wynikiem regulacji związanych z koronawirusem jest nie tylko rozbudowana polityka bezpieczeństwa - #safeProconPolzak – dla tych uczestników konferencji, którzy spotkają się 19 i 20 października w Hotelu Marriott w Warszawie. To również nowa formuła konferencji. Całe wydarzenie będzie transmitowane online.
Zakupowcy z dowolnego miejsca na świecie będą mogli posłuchać i obejrzeć wystąpienia i zdalnie brać udział w dyskusjach m.in. o: znaczeniu feedbacku we współczesnych relacjach z dostawcami, efektach jakie daje zrównoważony rozwój w łańcuchach dostaw, technologii i rozwiązaniach, które mogą stać się skutecznym, zakupowym orężem w walce z kryzysem oraz specyfice pracy z technologicznymi startupami, sytuacji na rynku biurowym i o nowo powstałych trendach, praktycznej stronie zakupu usług cloud od globalnych liderów.
Wśród prelegentów znaleźli się przedstawiciele firm: Bayer, Walter Herz, Extreme Robotics, Mercateo, Space3ac, NextBuy, Grupy Żywiec oraz kancelarii SSW Pragmatic Solutions.
– Od kilku miesięcy zastanawiam się, czy jako kupcy decydujący o strategiach zakupowych danych kategorii (single, double czy multi-sourcing), nie jesteśmy w pewnym stopniu odpowiedzialni za zaburzenia w naszych łańcuchach dostaw – mówi Andrzej Zawistowski, członek zarządu PSML - Przecież to my decydujemy o wyborze dostawcy, a więc o jego lokalizacji i o akceptowanych ryzykach. Czy robiliśmy to do tej pory optymalnie? Myślę, że obecne problemy niektórych firm pokazują, że mamy w tym zakresie jeszcze sporo do przemyślenia i zrobienia. Podczas konferencji, będziemy rozmawiać właśnie o tym, co powinniśmy zmienić, jakie wnioski wyciągnąć z ostatnich wydarzeń oraz jakie narzędzia czy podejścia wykorzystać.
Wśród gości specjalnych konferencji są: Christian Voland (global CPO, Bunge), Ewa Zamościńska (ekspert ds. zrównoważonego rozwoju, CSRinfo), Piotr Mieczkowski (prezes, Fundacja Digital Poland) oraz Philip Fritzsche (CPO, Polpharma). O stronę networkingową konferencji zadba Grzegorz Turniak, Akademia Rekomendacji.
Tradycją konferencji jest kognitywistyczna analiza procesów mózgowych kupca (i nie tylko) w wystąpieniu dr. hab. Macieja Błaszaka. Tym razem poruszy kwestie mitycznej walki o równowagę pomiędzy pracą a życiem osobistym (work-life balance). Gwoździem programu będzie wystąpienie lekkoatletki, mulitmedalistki, wielokrotnej mistrzyni świata i Europy w biegach długodystansowych, specjalistki od ultradługich dystansów – Patrycji Bereznowskiej – Mistrzyni Świata w biegu 24-godzinnym.
Podczas konferencji poznamy Liderów Zakupów 2020 oraz najlepszych Dostawców usług B2B wyłonionych w ramach konkursu Procon Awards.
Konferencja zakupowa Procon/Polzak 2020 odbędzie w dniach 19-20 października w Hotelu Marriott w Warszawie oraz dostępna będzie online. Udział w konferencji jest płatny. Bilety można kupić poprzez www.konferencja-proconpolzak.pl
Organizatorami Procon/Polzak są: OptiBuy – specjalizujący się we wdrożeniach informatycznych rozwiązań zakupowych, transformacji cyfrowej działów zakupów i efektywnością samych procesów, oraz Polskie Stowarzyszenie Managerów Logistyki i Zakupów (PSML) – organizacja non-profit reprezentującą interesy polskich menedżerów łańcucha dostaw, logistyki i zakupów, działająca na rzecz misji budowania centrum kompetencji w obszarze łańcucha dostaw.
MeetingPlanner.pl jest patronem medialnym konferencji.