Bestsellery Empiku z Allegro Brand Experience
Allegro Brand Experience Agency po raz trzeci odpowiadało za kompleksową produkcję gali Bestsellery Empiku. W tym roku agencja wykorzystała technologię mixed reality w nadawanej na żywo gali telewizyjnej, jak podkreśla po raz pierwszy na polskim.
Bestsellery Empiku to nagrody dla najpopularniejszych – najchętniej kupowanych produktów kulturalnych. O tym, kto zostanie laureatem w kategorii: książek, płyt z muzyką oraz filmów decydują codzienne wybory zakupowe Polaków. Zwycięzcy są prezentowani podczas gali nadawanej na żywo w telewizji TVN i na facebooku Empiku.
Allegro po raz trzeci z rzędu wygrało przetarg na organizację kolejnej edycji tego wydarzenia. Przygotowując motyw przewodni i całą oprawę gali, agencja nawiązała do nowej misji i pozycjonowania Empiku (claim: „wszystkie pasje, zajawki, koniki”). Zbudowała od podstaw tzw. „City of Passions” - koncepcję pokazującą tkankę miejską jako organizm tętniący życiem dzięki autorom i twórcom, którzy owocami swojej pracy kulturalnej nieustannie inspirują jego mieszkańców.
Rollout motywu przewodniego objął scenografię, materiały graficzne, wizyjne i efekty mixed reality. Widzowie mogli zobaczyć elementy wirtualnej rzeczywistości, które - rozwijając scenografię i materiały wizyjne w zapowiedziach poszczególnych kategorii nagród - pozwalały jeszcze głębiej wchodzić do świata Empiku. Rozwiązanie zostało przygotowane w sposób maksymalnie uproszczony dla odbiorcy - nie wymagało od widzów wykorzystania dodatkowego sprzętu czy oprogramowania. Pogłębione doświadczenie świata marki Empik było możliwe bezpośrednio z poziomu ekranu telewizora czy smartphona. Wybierając mixed reality, agencja postawiła na rozwiązanie, którego rosnąca popularność może odegrać kluczową rolę na rynku eventowym w najbliższych latach.
Galę poprowadził Marcin Prokop, a uświetniły ją występy artystów takich jak Slash z Myles Kennedy & The Conspirators, Dawid Podsiadło, Brodka, Kamil Bednarek, Paweł Domagała, Roksana Węgiel oraz L.U.C. & Rebel Babel Ensemble.Widzowie mogli śledzić w Internecie relację z czerwonego dywanu, którą poprowadzili Honorata Skarbek i Piotr Grabarczyk (grabari.pl).
Allegro skoordynowało działania ponad 30 podwykonawców. Montaże były realizowane przez sześć dni. W dniu realizacji działania prowadziło 250 osób. Wydarzenie odbyło się 13 lutego 2019 roku w ATM Studio.