Empik: Wirtualne Targi Książki z rekordowym zainteresowaniem

1,2 miliona widzów na 60 spotkaniach autorskich, 650 tysięcy wizyt na stronie targów i stoiskach wydawców, ponad ćwierć miliona kupionych książek. Takie rekordowe wyniki osiągnęły 2. Wirtualne Targi Książki organizowane przez Empik.

Podczas 12 dni targów zaprezentowano kilkaset premier książkowych, czytelnicy mogli skorzystać z rabatów nawet do 60 proc. na tysiące tytułów, a także porozmawiać z ulubionymi polskimi i zagranicznymi pisarzami.
– Sukces jesiennej edycji Targów potwierdza, że kulturalne wydarzenia online w obecnej sytuacji są atrakcyjną i coraz bardziej pożądaną alternatywą dla stacjonarnych spotkań. Nasi odbiorcy bardzo dobrze odnaleźli się w tej przestrzeni. Poszczególne strefy tematyczne – Apostrof, Przecinek i Kropka oraz #sieczyta – wraz z wirtualnymi stoiskami wydawców zgromadziły przed ekranami komputerów i smartfonów aż 650 tys. odbiorców – mówi Michał Tomaniak, dyrektor Działu Książka Empiku.

Za realizację drugiej edycji Wirtualnych Targów Książki w całości odpowiadał zespół eventów Empiku. Podwykonawcy techniczni zapewnili wsparcie w pojedynczych obszarach.
Pełna oferta targowa oraz trzy strefy tematyczne (literacka, młodzieżowa i dziecięca) a także plan wydarzeń zostały udostępnione na specjalnej podstronie na Empik.com. Spotkania autorskie odbywały się na profilu Empiku na platformach Facebook oraz Instagram, natomiast wydarzenia w ramach programu branżowego były realizowane na platformie ClickMeeting, umożliwiającej rejestrację na spotkaniach.

Podczas drugich Wirtualnych Targów Książki odwiedzający kupili 270 tysięcy egzemplarzy książek, a więc o 125 proc. więcej niż podczas wiosennej odsłony wydarzenia. Największą popularnością cieszyły się tytuły dla dzieci i młodzieży, literatura obyczajowa oraz thrillery, kryminały i powieści sensacyjne. Silnym trendem pozostaje także rosnące zainteresowanie książkami cyfrowymi. W porównaniu do wiosennej edycji liczba sprzedanych e-booków i audiobooków wzrosła niemal o 50 proc.

 


 
Najchętniej zamawianym tytułem wśród odwiedzających targi okazały się „Grube Wióry” (Agora), debiutancka powieść stand-upera, Rafała Paczesia. Na kolejnych miejscach zestawienia uplasowały się: nowa książka kucharska Jamiego Olivera – „7 sposobów” (Insignis), reportaż Anity Werner i Michała Kołodziejczyka „Mecz to pretekst. Futbol, wojna, polityka” (SQN) oraz poradniki dla młodzieży: „Dlaczego rodzice tak cię wkurzają i co z tym zrobić” (Insignis) Deana Burnetta i „Szkoła bohaterek i bohaterów, czyli jak radzić sobie z życiem” (Agora) autorstwa Przemka Staronia, Nauczyciela Roku 2018.
 
Wirtualne targi były także okazją do rozmów z polskimi i zagranicznymi pisarzami na temat ich twórczości i premierowych tytułów. 60 spotkań autorskich online, organizowanych na profilach Empiku na Facebooku i Instagramie, zgromadziło 1,2 miliona widzów. Posty ze streamingami uzyskały rekordowy zasięg 6,3 miliona użytkowników obydwu portali i zachęciły widzów do komentowania, udostępniania czy polubień. Łącznie widzowie pozostawili ponad 145 tysięcy takich reakcji.

 



W trakcie wywiadów na Facebooku korzystano z usługi Facebook Live. Prowadzący znajdował się w studiu Empik i łączył się przez komunikator internetowy z autorem lub także gościł autora w studiu. W przypadku rozmów na Instagramie, były to współdzielone przez danego pisarza i jednego z prowadzących relacje live przeprowadzane z pomocą smartfonów.

Największą, ponadstutysięczną widownię, przyciągnęła rozmowa z Rafałem Paczesiem, debiutującym powieścią „Grube wióry” (Agora). 83 tysiące osób wzięło udział w spotkaniu z Wojciechem Mannem poświęconemu osobistej książce „Głos” (Znak). Trzecią najchętniej oglądaną relacją było spotkanie z Wojciechem Chmielarzem o kryminalnej powieści „Prosta sprawa” (Marginesy), do którego dołączyły 64 tysiące użytkowników.

 

 

Wirtualne Targi Książki są kolejną inicjatywą Empiku wychodzącą naprzeciw sytuacji pandemicznej, która szczególnie mocno uderzyła w branżę kulturalną. W marcu Empik rozpoczął serię spotkań z twórcami #premieraonline, a w kolejnych miesiącach rozszerzył wirtualne wydarzenia o koncerty na żywo oraz warsztaty dla dzieci.

Druga edycja Wirtualnych Targów Książkiodbyła się w dniach 14 - 25 października.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl