Premiera Mitsubishi ASX 2017 w wirtualnej rzeczywistości
Sto urządzeń Samsung Gear VR jednocześnie wykorzystali uczestnicy podczas premiery Mitsubishi ASX 2017. Dzięki tej technologii dziennikarze odbyli wirtualną podróż prezentowanym modelem samochodu. Konferencja prasowa odbyła się w przestrzeni Babka do wynajęcia w Warszawie. Projekt został zrealizowany przez agencję Advanced Communication.
– Technologia VR rozwija się bardzo intensywnie. Jej wykorzystanie w trakcie eventów zyskuje coraz większą popularność wśród organizatorów wydarzeń i zleceniodawców – mówi Nina Żukowska, event director w Advanced Communication. – Bardzo się cieszę, że marka Mitsubishi Motors zdecydowała się na realizację naszego pomysłu, a tym samym tak nowatorskiego przedsięwzięcia. To był pierwszy taki pokaz w Polsce. Dostępność profesjonalnych gogli jest w naszym kraju mocno ograniczona. Nie ukrywam, że zdobycie takiej liczby urządzeń i zsynchronizowanie ich poprzez specjalną aplikację było nie lada wyzwaniem – dodaje Żukowska.
Jak podkreślają organizatorzy premiery, dotychczasowe pokazy VR ograniczały się do wykorzystania kilku urządzeń, pełniąc jedynie funkcję dodatkowej atrakcji w przestrzeni eventu. Wykorzystywano również kartonowe gogle typu cardboard. Sto gogli Samsung Gear VR to dotychczas największa liczba urządzeń, które wykorzystano do pokazu wirtualnej rzeczywistości jednocześnie.
Premiera Mitsubishi ASX 2017 odbyła się w przestrzeni kreatywnej „Babka do wynajęcia” i była skierowana do dziennikarzy. Poza fabularną, wirtualną przejażdżką goście mieli okazję zobaczyć dwie wersje specjalne tego auta: Cool Edition i RalliArt. Część z nich odjechała autami na jazdy testowe. Spotkanie poprowadziła ambasadorka marki Mitsubishi Anna Cieślak. W trakcie prezentacji przedstawionej przez przedstawicieli marki można było zobaczyć także zapowiedź zupełnie nowej linii samochodów Mitsubishi.
Event odbył się 14 grudnia 2016 r.