Multimedialna tęcza na Placu Zbawiciela
W ramach akcji marki Ben & Jerry’s (Unilever) na Placu Zbawiciela w Warszawie odtworzona została tęcza – symbol tolerancji oraz praw osób LGBT. VES odpowiadał za multimedialną stronę projektu, którego pomysłodawcą i realizatorem była agencja 180heartbeats+Jung v Matt.
Multimedialna tęcza czyli projekcja na kurtynie wodnej została wyświetlona za pomocą projektorów Christie Boxer 4K30. Serce eventu, reżyserka wraz z projektorami, znajdowały się w odległości 40 m od placu na wysokości 7 m. Powierzchnię projekcyjną stanowił transparentny ekran wodny uzyskany poprzez wystrzał wody z trzech zraszaczy umieszczonych w odległości ok. 5 m od siebie, podłączonych do miejskiego hydrantu. W celu uzyskania kształtu łuku dwa graniczne zraszacze osadzone zostały w trawie, środkowy zaś na specjalnie w tym celu stworzonej konstrukcji.
Aby zwiększyć intensyfikację wyświetlanego obrazu, źródłowy materiał graficzny został poddany stakowaniu (nałożeniu na siebie obrazu z kilku projektorów). Zabieg ten zwiększył moc oraz jasność świecenia, a w efekcie pozwolił na osiągnięcie bardziej wyrazistych kolorów i ostrego obrazu mimo transparentnej powierzchni projekcyjnej oraz jej znacznej odległości od projektorów.
Finalnie obraz tęczy miał ok. 20 m w podstawie i ponad 7 m wysokości.
Projekt zrealizowany został przy współpracy ze Stowarzyszeniem Miłość Nie Wyklucza i Fundacją Wolontariat Równości.