Dziesiąta edycja Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”

Forum Odpowiedzialnego Biznesu opublikowało Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2011. Dobre praktyki” – jest to już dziesiąta, jubileuszowa edycja tej publikacji, która podsumowuje zaangażowanie firm w działania CSR w danym roku.

 

W publikacji zastosowano nowy podział dobrych praktyk firm na obszary, zgodnie z międzynarodową normą ISO 26000 dotyczącą społecznej odpowiedzialności. Spośród ponad 300 nadesłanych zgłoszeń, wybrano i opisano 209 praktyk nadesłanych przez 106 podmiotów w kategoriach: ład organizacyjny (18), prawa człowieka (5), praktyki/aspekty pracownicze (66), środowisko naturalne (37), uczciwe praktyki rynkowe (8), zagadnienia konsumenckie (4) oraz zaangażowanie i rozwój społeczności lokalnej (71).
W kalendarium Raportu znalazły się 273 wydarzenia: kampanie społeczne, konferencje, seminaria, spotkania, konkursy, nagrody, projekty, inicjatywy, akcje, raporty, badania i publikacje.


Raport zawiera również artykuły eksperckie poruszające najważniejsze tematy minionego roku oraz wskazujące trendy na rok 2012, m.in.: protesty społeczne, aktywność i bojkoty konsumenckie w sieci, Konferencja Rio+20, działania społeczne w kontekście Euro 2012. Publikacja zawiera także przegląd badań naukowych, wybór najciekawszych artykułów, które ukazały się w prasie oraz kalendarium najważniejszych wydarzeń.
– Nowa formuła, którą przyjęliśmy w tym roku, pokazuje nie tylko pojedyncze praktyki firm, ale także trendy i kierunki rozwoju CSR w Polsce – mówi Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu. – Zwiększająca się z roku na rok liczba praktyk wskazuje, że idea CSR-u ma się dobrze i będzie się rozwijać.

 

W obszarze praktyki/aspekty pracownicze najliczniejszą kategorią jest bezpieczeństwo w miejscu pracy. Aż 20 praktyk poświęconych jest różnym działaniom związanym z ochroną pracownika w czasie pracy. Są to działania na rzecz bezpiecznej jazdy, ale także angażujące pracowników w ocenę stanu bezpieczeństwa w firmie czy konkursy sprawdzające i utrwalające wiedzę na temat procedur i przepisów. Nadal liczne są praktykami związane z wolontariatem pracowniczym, co na pewno było istotne dla firm ze względu na Europejski Rok Wolontariatu 2011. Warto zauważyć, że w tym obszarze liczne były także działania związane ze szkoleniami i rozwojem pracowników, zwłaszcza takie, gdzie firma korzystała z zasobów bardziej doświadczonych pracowników – ekspertów w danej dziedzinie, którzy przekazywali wiedzę młodszym.

 

Obszar dotyczący działań na rzecz środowiska naturalnego obfituje w praktyki związane z edukacją ekologiczną (21 praktyk): od edukacji ekologicznej w miejscu pracy, po liczne działania edukacyjne kierowane do dzieci i młodzieży oraz lokalnej społeczności.

 

Jak co roku, najliczniejszym obszarem jest zaangażowanie i rozwój lokalnej społeczności. Tutaj ciekawym trendem jest współpraca biznesu z uczelniami - 13 przedstawionych przykładów dotyczy różnorodnej współpracy, choć najwięcej wiąże się z przygotowaniem studentów do pracy w biznesie.

 

Niezbyt liczny (4 praktyki), ale bardzo innowacyjny jest obszar zagadnień konsumenckich. Grupa TP stworzyła Asystenta NN – specjalną aplikację dla osób niewidzących, niedowidzących i starszych, ułatwiającą korzystanie z telefonu komórkowego. PGNiG zorganizowało warsztaty z obsługi klienta niepełnosprawnego - osób głuchoniewidomych.

 

Ogłoszenie Raportu odbyło się 29 marca podczas Targów CSR w Centrum Nauki Kopernik, z udziałem ekspertów oraz praktyków CSR.


PDF: Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2011. Dobre praktyki”

e-book: Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2011. Dobre praktyki”


Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest najstarszą i największą organizacją pozarządową w Polsce, która zajmuje się koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu w kompleksowy sposób. Misją FOB jest upowszechnianie idei odpowiedzialnego biznesu jako standardu obowiązującego w Polsce w celu zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstw, zadowolenia społecznego i poprawy stanu środowiska.

www.odpowiedzialnybiznes.pl
 

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl