ROI (zwrot z inwestycji) w spotkania – jak zmierzyć efektywność wydarzeń

„ROI (zwrot z inwestycji) w spotkania” – opracowanie przedstawiające, jak na podstawie metodologii ROI systematycznie i praktycznie można zmierzyć efektywność spotkań ukazało się w wersji polskojęzycznej. Autorzy – Krzysztof Celuch, Elling Hamso i Ruud Janssen przekonują, że metodologia ROI pozwala krok po kroku sprawdzić wartość inwestycji w spotkania.

„ROI (zwrot z inwestycji) w spotkania” to pierwsza na polskim rynku publikacja dotycząca zwrotu z inwestycji w przemyśle spotkań. Autorzy w sposób praktyczny ukazali proces tworzenia spotkań, ich przebieg oraz analizę zysków i strat.
Książka odpowiada m.in. na takie zagadnienia: „Jaka zmiana po wzięciu udziału w spotkaniu – szkoleniu, kongresie czy wyjeździe integracyjnym – powinna nastąpić u jego uczestników? Do osiągnięcia jakiego celu dane spotkanie jest narzędziem? To podstawowe kwestie, którymi musi się zająć organizator. Autorzy podkreślają, że jedynie zmiana zachowań przyczyni się do stworzenia wartości, nie wystarczy sama postawa ani wiedza. Tylko wtedy, gdy dostrzega się tę zasadę i potrafi zmierzyć rezultaty jej stosowania, można wyrazić wartość dodaną jako procent kosztów spotkania, czy też zwrot z inwestycji w (ROI) w spotkanie.
Kolejne pytanie, jakie stawiają autorzy publikacji, to kwestia, czy „zwrot” można w ogóle zmierzyć? Wskazują, jak podkreślają, prostą a zarazem skomplikowaną odpowiedź – tak!

Publikację w formie iBooka można pobrać TUTAJ
Premiera polskiej wersji publikacji „ROI (zwrot z inwestycji) w spotkania” odbyła się 2 kwietnia w Cece Beauty Clinic w Warszawie. Organizatorem spotlania był portal MeetingPlanner.pl.
Zobacz fotorelację z premiery „ROI (zwrot z inwestycji) w spotkania”
 

O autorach
dr Krzysztof Celuch CMM, CITE, CIS – prorektor ds. studenckich i współpracy międzynarodowej w Szkole Głównej Turystyki i Rekreacji (Grupa Uczelni Vistula).  Założyciel i pierwszy prezes MPI Poland. Organizator studenckiej konferencji naukowej IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum Warsaw. Autor „Poland Meetings and Events Industry Report” oraz przewodniczący kapituły programu „Osobowość Roku MICE Poland”. Członek jury konkursu MP Power Awards.
 

dr Elling Hamso – partner zarządzający Event ROI Institute. W 2005 roku założył instytut z misją wspierania organizacji w mierzeniu i poprawie efektywności szkoleń. W treningach i kursach instytutu wzięło udział ponad tysiąc profesjonalistów. Event ROI Institute jest wyłącznym partnerem Jacka Phillipsa i ROI Institute Inc dla przemysłu spotkań i eventów w Europie.
 

Ruud Janssen DES, CMM – założyciel i dyrektor zarządzający New Media Marketing Collectief TNOC | The New Objective Collective oraz akredytowany trener MPI Global Training. Inicjator EventCamp Europe i kurator szkoleń TEDx. Ogólnoświatowe doświadczenie w branży, znajomość najnowszych mediów, w połączeniu z systematycznym badaniem udanych spotkań na żywo, hybrydowych i wirtualnych czynią z niego autora poszukiwanego na scenie międzynarodowej, konsultanta, wykładowcę i trenera.

O polskiej wersji projektu
Polska wersja publikacji dotycząca zwrotu inwestycji w spotkaniach powstała podczas styczniowej „burzy mózgów” w siedzibie firmy TNOC w Szwajcarii, w 2014 roku. Autorzy postanowili przygotować materiał dotyczący ROI w formie online zainspirowani spotkaniami z klientami z Polski.

 

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl