Zakładki jasne 3a

Polecane obiekty

Hotel Polonia Palace

Warszawa (mazowieckie)

Międzynarodowe Centrum...

Kraków (małopolskie)

ICE Kraków Congress Centre

Kraków (małopolskie)

Polecane usługi

Masters Catering

Warszawa (mazowieckie)

Belvedere Catering by Design

Warszawa (mazowieckie)

Z-Factor. Smart Hospitality

Kraków (małopolskie)
A A
Publikacje

Anna Górska: Networking biznesowy

Anna Górska, wiceprezes zarządu ds. współpracy...

Ponad 85 proc. miejsc pracy zdobywa się dzięki networkingowi. Spotkania twarzą w twarz generują więcej pomysłów niż spotkania zdalne. Prawie 100 proc. osób uważa, że spotkania są kluczowe dla budowania długotrwałych relacji. Przeciętna firma straciłaby 17 proc. zysków, gdyby wyeliminowała podróże służbowe. Pisze Anna Górska, wiceprezes zarządu ds. współpracy międzynarodowej Stowarzyszenia Konferencje & Kongresy w Polsce, w cyklu „Okiem eksperta SKKP”.


Czy dzisiaj, w dobie zagrożeń takich jak epidemia koronawirusa, spotkania, rozmowy i budowanie sieci trwałych kontaktów, na które pozwala udział w wydarzeniach, pozostaną skutecznym narzędziem rozwijania biznesu? Stephen Hawking powiedział, że największe osiągnięcia ludzkości powstały dzięki rozmowom. A jej największe niepowodzenia są skutkiem braku rozmowy. (…) Wszystko, co musimy zrobić, to upewnić się, że wciąż rozmawiamy.

Internet umożliwił nam spotkania online, ale ludzie są stworzeniami społecznymi i potrzebują od czasu spotkań twarzą w twarz. Dlatego też nasza branża wciąż się rozwija. Co roku na świecie organizowana jest ogromna liczba spotkań i ogromna liczba osób bierze w nich udział. Według danych ICCA w 2018 roku zorganizowano 12 937 wydarzeń biznesowych. Dane dotyczące liczby zorganizowanych spotkań w 2019 roku ukażą się w maju tego roku. Nie zakładajmy, że w związku z obecnymi problemami branży, kiedy odwoływane są zarówno wyjazdy grupowe, jak i duże i małe konferencje, proces wymiany informacji, zasobów, wzajemnego poparcia i możliwości, prowadzony dzięki udziałowi w wydarzeniach zaniknie. Róbmy swoje, spotykajmy się, budujmy sieć nowych kontaktów i pielęgnujmy te, które już mamy.
Każdy z nas ma swoje osobiste powody, dla których bierze udział w konferencjach. Spójrzmy na te, które są najczęściej wymieniane.

Edukacja
Jednym z głównych powodów, dla których bierzemy udział w eventach, jest chęć poszerzenia naszej wiedzy, a wydarzenia są tego doskonałym źródłem. 

Inspiracja i możliwości rozwoju biznesu
Kolejnym powodem jest szukanie inspiracji i nowych możliwości biznesowych. Podczas wydarzeń możemy sprzedawać nasze produkty, podpisywać umowy, zdobywać nowe rynki i nowych klientów. Poznajemy ludzi z różnych kultur, którzy mogą nas zainspirować.

Ucieczka
Wielu z nas pracuje w tym samym biurze, z tymi samymi ludźmi, wykonując tę samą pracę codziennie przez osiem godzin. Udział w konferencji jest okazją do pewnego rodzaju „ucieczki” przed codziennością i rutyną. Jeśli konferencja organizowana jest w innym mieście lub kraju, jest to dodatkową atrakcją i czasami jedyną możliwością poznania nowych miejsc i destynacji.

Networking
Uczestnicząc osobiście w wydarzeniach, rozmawiając z ludźmi, możemy odkryć nowe pomysły i znaleźć rozwiązania swoich problemów. Dzięki temu wprowadzamy do naszej firmy świeże i innowacyjne praktyki.
Niektórzy właściciele firm kwestionują, czy warto podróżować na spotkania biznesowe. Według badań University of Oxford Economics, na każdy jeden dolar zainwestowany w podróże służbowe, firmy osiągają 12,50 dolara dodatkowych przychodów. Jest to znaczny zwrot z inwestycji, który pokazuje, że osobiste spotkania naprawdę się opłacają.
Osobiście uważam, że udział w wydarzeniach pomaga w rozwoju zarówno osobistym, jak i zawodowym, a także zapewnia umiejętności, których nie można nauczyć się ani w domu, ani przez Internet. 

Autor: Anna Górska, wiceprezes zarządu SKKP ds. współpracy międzynarodowej, business development director Expo XXI Warszawa, doradca zarządu Symposium Cracoviense

Cykl: Okiem eksperta SKKP
Członkowie Stowarzyszenia Konferencje & Kongresy w Polsce poruszą kluczowe kwestie związane z funkcjonowaniem i rozwojem przemysłu spotkań, w szczególności rynkiem konferencji w Polsce i na świecie. W opracowaniach pojawią się m.in. aspekty prawne, porady, omówienie problemów i wyzwań, inspiracje.
Okiem eksperta SKKP – drugi wtorek miesiąca

10 mar 2020
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.