IGHP: W czerwcu w hotelach niewielu gości, ceny poszły w dół

Mimo dużych oczekiwań związanych z tzw. długim czerwcowym weekendem, tylko 11 proc. hoteli odnotowało frekwencję powyżej 40 proc. – wynika z najnowszej ankiety przeprowadzonej w czerwcu przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego wśród swoich członków. Według badania, 60 proc. otwartych hoteli realizuje niższe ceny, a 30 proc. na tym samym poziomie, co w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zdecydowana większość hoteli (87 proc.) ma problemy z utrzymaniem płynności finansowej.

Z ankiety przeprowadzonej przez IGHP wynika, że po ogłoszeniu w marcu pandemii koronawirusa działalność operacyjną przerwało 84 proc. hoteli, z których co piąty nadal pozostaje zamknięty.

W pierwszych trzech tygodniach po otwarciu hoteli dominowała frekwencja gości do 10 proc. W tygodniu od 8 do 14 czerwca (Boże Ciało) mimo dużych oczekiwań związanych z tzw. długim weekendem, tylko 11 proc. hoteli odnotowało frekwencję powyżej 40 proc.
By pobudzić popyt na usługi hotelarskie, 60 proc. otwartych obiektów zdecydowało się wprowadzić niższe ceny, a 30 proc. pozostawiło je na tym samym poziomie, co w analogicznym okresie ubiegłego roku.

77 proc. hoteli miejskich i 45 proc. położonych poza miastami deklaruje na lipiec i sierpień br. stan rezerwacji nieprzekraczający 20 proc. posiadanych pokoi. W hotelach pozamiejskich frekwencję powyżej 40 proc. deklaruje tylko 23 proc. obiektów.

Jedna trzecia hoteli dokonała redukcji pracowników zatrudnionych na umowach o pracę.
Ponad 93 proc. hoteli skorzystało z pomocy państwa w ramach tzw. tarcz. Dla co czwartego obiektu pomoc w przeliczeniu na jeden pokój nie przekroczyła kwoty 5 tys. zł, połowa otrzymała poniżej 7 tys. zł, a kolejne 25 proc. uzyskało więcej niż 9 tys. zł. Pozytywnie pomoc państwa oceniło 5,5 proc. ankietowanych hoteli.

Trudności związane z utrzymaniem płynności finansowej ma zdecydowana większość, bo aż 87 proc. ankietowanych hoteli. 84 proc. hoteli nie przewiduje osiągnięcia zysku z działalności w 2020 roku.

W ankiecie online przeprowadzonej w dniach 15-16 czerwca 2020 roku przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego wzięło udział 256 hoteli zlokalizowanych we wszystkich województwach. 36 proc. z nich to obiekty sieciowe. 75 proc. hoteli położonych jest w miastach, a większość ankietowanych (79,3 proc.) to hotele liczące do 150 pokoi. Dominującymi formami biznesu hotelowego są mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (76 proc.).

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl