Zakładki jasne 3a

Polecane obiekty

Hotel Polonia Palace

Warszawa (mazowieckie)

Międzynarodowe Centrum...

Kraków (małopolskie)

ICE Kraków Congress Centre

Kraków (małopolskie)

Polecane usługi

Masters Catering

Warszawa (mazowieckie)

Belvedere Catering by Design

Warszawa (mazowieckie)

Z-Factor. Smart Hospitality

Kraków (małopolskie)
A A
Raporty

Webinary i wideokonferencje w czasach pandemii

Ponad 90 proc. respondentów w badaniu przeprowadzonym przez ClickMeeting zadeklarowało organizację webinarów i spotkań online po wybuchu pandemii, a ponad 80 proc. zamierza nadal korzystać z tego narzędzia. Raport opublikowany w czerwcu przez platformę do wideokonferencji ClickMeeting analizuje wzrost wykorzystania platform webinarowych w nowych warunkach.

Wybuch pandemii w marcu tego roku spowodował wyraźny skok liczby organizowanych webinarów i wideokonferencji (mimo że ten rodzaj spotkań nie jest niczym nowym) oraz ich uczestników.
ClickMeeting przeanalizowała sytuację, opierając się na danych statystycznych pochodzących z wewnętrznych baz platformy oraz ankietach przeprowadzonych wśród firm z różnych branż w maju 2020. Badanie wsparte było analizą wyszukiwania fraz kluczowych związanych z tematem webinarów i spotkań online. Raport został opublikowany w czerwcu.

W roku 2019 na całym świecie platforma odnotowywała średnio 1918 webinarów dziennie. Rok później w ciągu dnia odbywało się już 7908 spotkań online.
Według danych z raportu, w marcu 2020 liczba webinarów zorganizowana na platformie wyniosła niemal 300 tys. Wzięło w nich udział ponad 3 mln 200 tys. uczestników (w marcu 2019 r. było ich 870 579). Średni czas trwania wydarzenia wyniósł w 2019 roku – 84 minuty, w 2020 – 74 min., natomiast średni czas spędzony przez uczestników w pokoju webinarowym wyniósł 53 minuty w 2019 roku i 56 minut w 2020.

Pod względem geograficznym przeobrażeniu uległa też mapa aktywności webinarowej. Najbardziej spektakularne wzrosty COVID-19 wywołał w takich krajach jak Polska (1156 proc. w stosunku do okresu sprzed pandemii), Niemczech (519 proc. w górę), Grecji (868 proc.) czy Francji (423 proc.).



Według raportu, z webinarów korzystają zarówno freelancerzy i mikroprzedsiębiorstwa, jak i duże firmy zatrudniające ponad 200 pracowników.
Biorąc pod uwagę kryterium branżowe, dominuje edukacja (25,86 proc.), następne są szkolenia i kursy online (10,31 proc.), branża IT (9,82 proc.) oraz sprzedaż i marketing (7,36 proc.).

Prowadzenie konferencji online przed marcem 2020 zadeklarowało 11 proc. respondentów, w marcu tego roku było to już 19 proc. Z kolei z narzędzia takiego jak webinar zaczęło korzystać po wybuchu pandemii ponad 40 proc. respondentów.

Wyraźny wzrost w korzystaniu z webinarów odnotowano w takich obszarach jak: prowadzenie spotkań biznesowych i organizacja spotkań z pracownikami, współpraca nad projektami, e-learning i kontynuacja procesu edukacji oraz profesjonalne sesje szkoleniowe.

Cele biznesowe związane z wykorzystaniem webinarów przed wybuchem pandemii koronawirusa (kolor czarny) i po wybuchu pandemii (kolor zielony)



Przed marcem 2020 roku 18 proc. respondentów potwierdziło, że używali webinarów do prezentacji produktu, obecnie wskazuje na to 19 proc. odpowiedzi. Pozyskiwanie klienta, czyli bezpośrednia sprzedaż produktów i usług za pomocą webinariów, utrzymała się na poziomie 13 proc. Generowanie leadów i edukacja potencjalnych klientów – ten cel realizowany był przez 9 proc. badanych. W nowych realiach wynosi on 10 proc. W marcu 2020 roku zwiększyła się także liczba płatnych wydarzeń zorganizowanych na platformie ClickMeeting – było ich o 547 proc. więcej w stosunku do stanu z marca 2019 roku.

Przed marcem 2020 roku tylko 11 proc. respondentów prowadziło wirtualne konferencje, natomiast czasy pandemii przyczyniły się do tego, że na takie rozwiązanie zdecydowało się już 19 proc. ankietowanych.

Istotne w organizacji spotkań online są kwestie bezpieczeństwa – aż 60 proc. badanych określa zabezpieczenie wydarzeń hasłem lub tokenem jako ważne, a dla 20 proc. kluczowe znaczenie ma geograficzna lokalizacja serwerów, na których przechowywane są dane organizatorów i uczestników.

Raport ClickMeeting pokazuje, że pandemia przyczyniła się do wzrostu wykorzystania webinarów i spotkań online – 94 proc. przebadanych zadeklarowało, że korzysta lub korzystało z platform do webinarów. 81 proc. respondentów potwierdziło, że zamierza nadal korzystać z tych platform po ustaniu okresu dystansu społecznego. Od jednoznacznej deklaracji wstrzymuje się 17 proc. badanych, natomiast tylko 3 proc. stwierdza, że nie będzie już prowadzić tego typu wydarzeń.

Raport „Webinary i wideokonferencje w czasach pandemii” można bezpłatnie pobrać tutaj.

06 sie 2020
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.