Zakładki jasne 3a

Polecane obiekty

Hotel Polonia Palace

Warszawa (mazowieckie)

Międzynarodowe Centrum...

Kraków (małopolskie)

ICE Kraków Congress Centre

Kraków (małopolskie)

Polecane usługi

Masters Catering

Warszawa (mazowieckie)

Belvedere Catering by Design

Warszawa (mazowieckie)

Z-Factor. Smart Hospitality

Kraków (małopolskie)
A A
Raporty

Badanie Everitum i KIKE Events: Zapotrzebowanie na wirtualne konferencje rośnie

Ponad 65 proc. polskich przedsiębiorców i ich pracowników uważa, że wirtualne spotkania, konferencje, targi i wydarzenia mają przed sobą świetlaną przyszłość, wynika z najnowszego badania zrealizowanego przez współpracujące agencje eventowe: Everitum i KIKE Events. Wykorzystanie tej formy kontaktu planuje coraz więcej firm.

Agencje Everitum oraz KIKE Events przeprowadziły w lipcu badanie dotyczące organizacji wydarzeń online na próbie 1000 osób – właścicieli firm, managerów i pracowników firm z całej Polski. Byli to uczestnicy wydarzeń organizowanych na platformie VirBELA, którzy wypełnili ankietę online.

Z badania wynika, że 87 proc. polskich firm chce mieć możliwość uczestniczenia w wydarzeniach online i ich organizowania. Ponad 53 proc. ankietowanych deklaruje, że w przyszłości planuje organizować lub brać udział w wirtualnych wydarzeniach zamiast lub równolegle ze spotkaniami w „realu”. 12 proc. planuje przenieść swoją aktywność eventową w całości do sieci, a prawie 34 proc. nadal chciałoby przede wszystkim spotykać się tzw. „realu”, w tym 22 proc. potwierdziło, że częściej organizowane wydarzenia online mogą być ich dobrym uzupełnieniem, a 12 proc. nie chce w ogóle spotkać się w sieci, za wyjątkiem sytuacji, gdy standardowe wydarzenia nie mogą być organizowane.
Badanie zostało zrealizowane w lipcu 2020 roku na próbie 1000 osób – właścicieli firm, managerów i pracowników firm z całej Polski. Byli to uczestnicy wydarzeń organizowanych na platformie VirBELA, którzy wypełnili ankietę online.

 



– Pandemia koronawirusa zmieniła optykę pracowników, przedsiębiorców i osób zarządzających firmami. Wielu z nich w ograniczeniach i przeszkodach, które musieli pokonać zaczęło szukać szansy nie tylko na przetrwanie tego trudnego czasu, ale też na rozwój. Co więcej, jak wykazały nasze badania jesteśmy otwarci na nowoczesne technologie, doceniamy je, a wirtualny świat dający nieskończone możliwości kontaktu z innymi, staje się dla nas naturalnym środowiskiem pracy i wspomnianego rozwoju – mówi Agnieszka Ciesielska z agencji Everitum. – Najczęstszą formą wirtualnego kontaktu z innymi, z której korzystali zarówno pracownicy jak i właściciele firm był udział online w różnego rodzaju szkoleniach, prelekcjach i panelach dyskusyjnych online, bo aż 74 proc. badanych. Co ciekawe, 30 proc. badanych brało udział również w wirtualnej integracji – podkreśla Agnieszka Ciesielska.

Wyniki badania wskazują, że zarówno dla pracowników, jak i właścicieli firm, którzy przynajmniej raz brali udział w wydarzeniach online, ważne są oszczędności. 41 proc. badanych twierdzi, że największą zaletą spotkań online jest oszczędność czasu i pieniędzy (w tej grupie 57 proc. wskazuje na czas, 43 proc. na pieniądze). Badani doceniają też, że nie muszą wybierać między pracą, a udziałem w ważnym wydarzeniu – 39 proc. wskazuje, że najważniejsza dla nich jest możliwość łączenia pracy z udziałem konferencji tj. pracują w biurze i jednocześnie biorą udział w wydarzeniu online. 37 proc. ankietowanych jako najbardziej znaczącą dla nich zaletę wskazuje szansę spotkań w większym gronie, 27 proc. uczestniczących w sondażu docenia możliwość dołączenia do wydarzenia z każdego miejsca na świecie, dla 10 proc. zaletą wydarzeń online jest swoboda, jaką daje udział w tego typu eventach – mogą w każdym momencie opuścić wydarzenie i włączyć się do niego w dogodnym dla siebie czasie.
Goście wydarzeń w sieci podkreślali też, że mogą uczestniczyć w nich od początku do końca. Ich zdaniem konferencje, targi i inne eventy odbywające się w rzeczywistości, szczególnie te organizowane w innym mieście oznaczają dla nich konieczność wyjścia przed ich końcem. Co jest spowodowane m.in. długą drogą powrotną do domu, chęcią ominięcia koków czy pociągiem, na który muszą zdążyć.

 

Agencja eventowa Everitum posiada blisko 10-letni staż oraz portfolio niemal dwustu zrealizowanych wydarzeń. Od maja 2020 r. agencja jest przedstawicielem wirtualnej platformy VirBELA™ do organizacji wydarzeń.


Spółka KIKE Events realizuje konferencje Krajowej Izby Komunikacji Ethernetowej, organizowane dwa razy do roku - wiosną i jesienią. W gronie uczestników tych spotkań są przedstawiciele operatorów telekomunikacyjnych, nadawców TV, dystrybutorów sprzętu i usług telekomunikacyjnych.

VirBELA™ to innowacyjna platforma eventowa zawierająca zestaw narzędzi i usług służących do współpracy zespołowej i komunikacji w trójwymiarowym wirtualnym świecie. Usługa łączy wiele funkcjonalności i umożliwia organizację targów, kongresów, konferencji i szkoleń, w których goście i prelegenci uczestniczą pod postacią awatarów. Od maja 2020 r. platforma dostępna jest również na rynku polskim.

 

18 sie 2020
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.