Demand Outlook: w roku 2019 w Polsce więcej spotkań na mniejszej powierzchni

Według danych zebranych przez system Demand Outlook w roku 2019 w wybranych miastach w Polsce odbyło się 42 349 wydarzeń zrealizowanych na 7,8 mln mkw. powierzchni konferencyjnej i gastronomicznej. Wydarzeń tych było więcej niż w roku 2018, kiedy to zarejestrowanych ich 40 902, a odbyły się na 8,6 mln. mkw. powierzchni.
 
Zebrane dane dotyczą wydarzeń organizowanych w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Aglomeracji Śląskiej, Trójmieście, Poznaniu, Łodzi i Lublinie.
 
W stolicy najbardziej aktywna branża farmaceutyczna
Według danych zebranych przez system Demand Outlook w 2019 roku w Warszawie odbyło się o 14,7 procenta więcej wydarzeń niż w roku 2018. W 2019 roku najwięcej spotkań odbyło się w listopadzie, natomiast w roku 2018 w październiku.
Zajętość sal konferencyjnych w Warszawie w roku 2019 wyniosła 15,7 procenta, co oznacza wzrost w stosunku do roku 2018 o 1,6 procenta.
 
W roku 2019 największy udział w rynku miały w Warszawie obiekty należące do sieci Accor, w których użyto 19,5 procenta całej dostępnej powierzchni (wzrost o 2 procent w porównaniu do roku 2018). Popularną siecią w roku 2019 był także Hilton Worldwide, który odnotował wykorzystanie powierzchni na identycznym poziomie - 19,5 procenta, oraz Marriott International, który wykazał użycie powierzchni równe 19,1 procenta.
 
Najbardziej aktywną branżą była branża farmaceutyczna, która wykazała wzrost wydarzeń o 19,5 procenta, branża technologiczna oraz IT zorganizowała więcej wydarzeń o 13,4 procenta, a branża edukacyjna - o 33,7 procenta.
Najbardziej aktywna w Warszawie firma zorganizowała w 2019 roku 125 spotkań, zdobywając 0,81 procenta udziału w rynku.
 
Obiekty niezależne dominowały we Wrocławiu i Krakowie
We Wrocławiu największy udział w rynku spotkań w roku 2019 miały w 2019 roku obiekty niezależne, wyniósł on 40,4 procenta. Najbardziej popularną siecią był Accor, który odnotował w 2019 wykorzystanie powierzchni na poziomie 30,2 procent (wzrost o 2,5 procenta).
Sieć Diament zanotowała wzrost o 3,8 procenta, do poziomu 10,9 procenta.
 
Wrocław: wykorzystanie powierzchni według sieci hotelowych
 
 
W stolicy Dolnego Śląska najaktywniejsza branżą była branża edukacyjna, która wykazała wzrost liczby zorganizowanych wydarzeń o 6,5 procenta. Branża farmaceutyczna zrealizowała o 5,1 procenta, a technologiczna/IT – o 13,3 procenta więcej spotkań niż rok wcześniej. Najbardziej aktywna firma zorganizowała w 2019 roku 147 spotkań, zdobywając 2,5 procentowy udział w rynku.
 
W Krakowie liczba organizowanych w roku 2019 wydarzeń spadła o 8,7 procenta. Najwięcej wydarzeń odbyło się w październiku (w roku 2018 natomiast w maju). Spadła zajętość sal konferencyjnych – ich procentowanie wykorzystanie wyniosło w ciągu roku 13,2 procenta, co oznacza spadek o 0,9 procenta w porównaniu do roku 2018.
Podobnie jak we Wrocławiu również tutaj największy udział w rynku spotkań miały obiekty niezależne, w których użyto 30,1 procenta dostępnej powierzchni, co oznacza wzrost o 3,2 procenta w porównaniu do roku 2018.
 
Kraków: wykorzystanie powierzchni według sieci hotelowych
 
Najpopularniejszą siecią w roku 2019 był się Hilton Worldwide, który wykazał wykorzystanie powierzchni na poziomie 14,9 procenta. Sieć Best Western wykazała użycie powierzchni równe 11,4 procenta i zanotowała w porównaniu do roku 2018 spadek o 2,6 procenta.
Również, podobnie jak we Wrocławiu, branża najbardziej aktywną w Krakowie w roku 2019 była branża edukacyjna, jednak zrealizowała ona mniej o 2 procent wydarzeń niż rok wcześniej. Również branża farmaceutyczna zanotowała spadek o 5,6 procenta, a technologiczna/IT – o 9,1 procenta. Najbardziej aktywna w Krakowie firma zorganizowała w 2019 roku 47 spotkań, zdobywając 0,9 procenta udziału w rynku.
 
Aglomeracja Śląska – wzrost wydarzeń branży IT
W Aglomeracji Śląskiej w monitorowanych przez Demand Outlook obiektach odbyło się w 2019 roku o 5,7 procenta wydarzeń mniej w porównaniu do roku 2018. Podobnie jak rok wcześniej, najwięcej odbyło się ich w październiku.
 
Zajętość sal konferencyjnych w tych obiektach wyniosła 18,3 procenta, co oznacza spadek o 6,8 procenta względem roku 2018.
W roku 2019 największy udział miały tutaj obiekty niezależne, w których użyto 56,6 procenta całej dostępnej powierzchni. Oznacza to spadek o 1,4 procenta w porównaniu do roku 2018.
Najbardziej popularna sieć - Diament odnotowała w 2019 wykorzystanie powierzchni na poziomie 14,3 procenta i oznacza to dla niej spadek o 0,3 procenta. Spadek odnotowała także Vienna House – o 0,1 procenta do poziomu 8,4 procenta.
 
Dwie wiodące branże – farmaceutyczna i edukacyjna zanotowały w roku 2019 w Aglomeracji Śląskiej spadki liczby wydarzeń, pierwsza – o 15,6 procenta, druga – o 12,7 procenta. Natomiast branża technologiczna/IT zorganizowała o 12 procent spotkań więcej niż w roku 2018. Najbardziej aktywna firma zorganizowała w 2019 roku 111 spotkań, zdobywając 2,6 procenta udziału w rynku.
 
 
Branża edukacyjna dominowała w Trójmieście i Łodzi
W Trójmieście w roku 2019 odbyło się o 4,6 procenta wydarzeń więcej niż w roku 2018. Podobnie jak rok wcześniej, najwięcej ich było w październiku.
Zajętość sal konferencyjnych wyniosła w 2019 roku 5,5 procenta, co oznacza spadek o 0,6 procenta względem roku 2018. 
 
Największy udział na trójmiejskim rynku spotkań miały obiekty niezależne, w których użyto 37,9 procenta całej dostępnej powierzchni i odnotowano tym samym spadek o 0,9 procenta w porównaniu do roku 2018. Najpopularniejszą siecią w roku 2019 był Accor, który wykazał wykorzystanie powierzchni na poziomie 25,5 procenta (wzrost o 4 procent). Sieć Focus wykazała użycie powierzchni równe 11,1 procenta (spadek o 0,7 procenta).
 
Najbardziej aktywna w Trójmieście branża edukacyjna w roku 2019 zarejestrowała wzrost liczby spotkań o 5,9 procenta. Wzrost odnotowały także branże - farmaceutyczna – o 3,4 procenta i technologiczna/IT – o 12,3 procenta w porównaniu do roku 2018.
 
 
Najbardziej aktywna w Trójmieście firma zorganizowała tu w 2019 roku 54 spotkania, zdobywając 1,1 procenta udziału w rynku.
Również w Łodzi najbardziej aktywną branżą była branża edukacyjna, która zrealizowała o 8,8 procenta spotkań więcej niż w roku 2018. Wzrost – o 1,3 procenta zanotowała także branża farmaceutyczna, natomiast branża technologiczna/IT – spadek o 1,9 procenta.
Łódź zanotowała w roku 2019 wzrost liczby wydarzeń o 7,7 procenta w porównaniu do roku 2018. W roku 2019 roku najwięcej spotkań odbyło się w październiku, natomiast w roku 2018 - w listopadzie.
 
W Łodzi w 2019 roku zajętość sal konferencyjnych w ciągu roku wyniosła 11,4 procenta, co oznacza wzrost o 1,5 procenta względem roku 2018. Największy udział na łódzkim rynku spotkań miały obiekty niezależne, w których użyto 36,3 procenta całej dostępnej powierzchni i odnotowano wzrost o 2,3 procenta w porównaniu do roku 2018. Na drugim miejscu znalazły się obiekty sieci Hilton Worldwide, które wykazały wykorzystanie powierzchni na poziomie 24,4 procenta (wzrost o 0,8 procenta). Spadek o 0,5 procenta odnotowała sieć Vienna House, która wykazała w Łodzi użycie powierzchni na poziomie 14,4 procenta.
Najbardziej aktywna w Łodzi firma zorganizowała w 2019 roku 32 spotkania, zdobywając 1,8 procenta udziału w rynku.
 
Poznań: niewielki wzrost liczby wydarzeń
W Poznaniu w roku 2019 nastąpił niewielki (0,6 procenta ) wzrost liczby wydarzeń w stosunku do roku 2018. W roku 2019 najwięcej spotkań odbyło się w listopadzie, rok wcześniej – w czerwcu.
Zajętość sal konferencyjnych wyniosła 11,2 procenta, co oznacza spadek o 1,7 procenta względem roku 2018.
 
W roku 2019 największy udział na poznańskim rynku spotkań miały obiekty sieci Accor, w których użyto 39,6 procenta całej dostępnej powierzchni i odnotowano wzrost o 0,8 procenta w porównaniu do roku 2018. Na drugim miejscu znalazły się obiekty niezależne, które wykazały wykorzystanie powierzchni na poziomie 34,7 procenta, co też oznacza wzrost o 1,6 procenta. Natomiast sieć IBB , która wykazała użycie powierzchni na poziomie 17,6 procenta, zanotowała w porównaniu do roku wcześniejszego spadek o 2,7 procenta.
Najbardziej aktywną branżą w Poznaniu była w 2019 roku branża farmaceutyczna, która zrealizowała tu jednak o 9,2 procenta spotkań mniej niż rok wcześniej. Wzrost liczby spotkań wykazały natomiast branże - edukacyjna – o 3,6 procenta, oraz - technologiczna/IT - o 21,3 procenta w porównaniu do roku 2018.
Najbardziej aktywna w Poznaniu firma zorganizowała w 2019 roku 65 spotkań, zdobywając 2,18 procenta udziału w rynku.
 
Lublin: dominują klienci prywatni
W Lublinie najbardziej aktywny w zakresie organizacji spotkań segment rynku stanowią klienci prywatni, który w roku 2019 zorganizowali o 14,4 procenta wydarzeń mniej niż rok wcześniej. Mniej spotkań zorganizowała także branża edukacyjna – spadek wyniósł 4 procent, natomiast farmaceutyczna wykazała 0,8 procenta wzrostu porównaniu do roku 2018. Najbardziej aktywna w Lublinie firma zorganizowała w 2019 roku 62 spotkania, zdobywając w ten sposób 3,1 procenta udziału w rynku.
 
 
Według danych przeanalizowanych przez Demand Outlook w 2019 roku odbyło się w Lublinie o 4,4 procent wydarzeń mniej niż w 2018. W 2019 roku najwięcej spotkań odbyło się w maju, natomiast w roku 2018 - w czerwcu.
Zajętość sal konferencyjnych wyniosła w 2019 roku 5,5 procenta, co oznacza spadek o 0,6 procenta względem roku 2018.
 
W roku 2019 największy udział na lubelskim rynku spotkań miały obiekty niezależne, w których użyto 65,3 procenta całej dostępnej powierzchni i odnotowano tym samym spadek o 8,4 procenta w porównaniu do roku 2018. Najpopularniejszą siecią w roku 2019 była sieć Focus, która wykazała wykorzystanie powierzchni na poziomie 19,3 procenta, co oznacza wzrost o 5,6 procenta. Sieć Accor odnotowała użycie powierzchni równe 4,5 procenta i wykazała w porównaniu do roku wcześniejszego spadek o 1,7 procenta.
 
Pełen raport można porbrać tutaj
Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl