B&B Hotels z nową strategią dla polskiego rynku
Grupa B&B Hotels zatwierdziła nową strategię dla Polski i planuje zostać liderem rynku w segmencie value-for-money. Jej najważniejsze cele to rozwój sieci hoteli oraz ewolucja standardu obiektów. B&B Hotels chcą stanowić „rozsądny wybór dla gości, pracowników oraz inwestorów”.
– Wraz z nową strategią wrzucamy wyższy bieg. W latach 2023 i 2024 będziemy wzmacniać struktury oraz intensyfikować nasze działania w zakresie oferty i rozwoju. Polska jest dla Grupy B&B Hotels jednym z sześciu największych rynków w Europie, licząc Francję, Niemcy, Włochy, Hiszpanię i Wielką Brytanię. W Polsce naszą ambicją jest osiągnięcie pozycji lidera rynku w segmencie value-for-money – mówi Jakub Bilik, dyrektor zarządzający i członek zarządu w B&B Hotels Polska.
Oznacza to, że w najbliższych latach można spodziewać się istotnego przyrostu liczby hoteli B&B Hotels w naszym kraju. – Planujemy rozwój w oparciu o długoterminowe umowy najmu w trzech kierunkach: przejęcia hoteli, które wpisują się w naszą strategię, a nie mogą lub nie chcą kontynuować swojej działalności; konwersje nieruchomości innych niż hotelowe oraz nowe inwestycje we współpracy z deweloperami oraz inwestorami. Chcemy aktywnie uczestniczyć w kształtowaniu przyszłego krajobrazu polskich miast i zapewnić ofertę dla naszych gości w każdym miejscu, do którego podróżują w celach biznesowych lub wypoczynkowych. Jesteśmy otwarci na współpracę z partnerami z innych segmentów rynku nieruchomości jak np. centra handlowe lub inwestycje typu mixed-use. Poszukujemy również inwestorów, którzy posiadają lub zamierzają zakupić nieruchomość, w której byliby gotowi przygotować dla nas powierzchnię i wynająć nam ją długoterminowo – wyjaśnia Jakub Bilik.
W ofercie poszczególnych hoteli mają pojawić się pokoje biznesowe i pokoje premium. Spółka B&B Hotels Polska planuje także rozszerzyć ofertę dostępną w lobby hoteli o dodatkowe produkty w sklepikach B&B Shop, ofertę napojów i posiłków oraz możliwość wykorzystania powierzchni na spotkania biznesowe lub co-working. – Pracujemy również nad wzbogaconą ofertą śniadań i ofertą gastronomiczną na pozostałe pory dnia po śniadaniu, wyjaśnia Łukasz Kaleta, dyrektor operacyjny w B&B Hotels Polska.
Zatwierdzona niedawno strategia B&B Hotels zakłada także wdrożenie w najbliższych latach nowych rozwiązań technologicznych w polskich hotelach, należących do sieci. Mowa między innymi o platformach rezerwacyjno-marketingowych, które mają przyspieszyć obsługę i podnieść komfort gości.
W sieci B&B Hotels działa obecnie blisko 700 hoteli w Europie. W Polsce jest ich obecnie 11: w Poznaniu, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Krakowie, Lublinie, Katowicach, Toruniu, Nowym Targu, Rzeszowie, a od maja 2023 roku również w Kielcach.