Terminologia branżowa w „Leksykonie przemysłu spotkań”

W ramach Biblioteki Meeting Plannera ukazał się „Leksykon przemysłu spotkań” autorstwa Krzysztofa Celucha. Publikacja stanowi opracowanie terminologii branżowej w oparciu o słownictwo opisane przez Convention Industry Council.
 

„Leksykon przemysłu spotkań” zawiera objaśnienia ponad tysiąca haseł oraz informacje na temat polskich i międzynarodowych stowarzyszeń branżowych.
„Terminologia związana z zarządzaniem spotkaniami i wydarzeniami jest osadzona w wielu obszarach życia społecznego. Mówiąc o kongresach, konferencjach, podróżach motywacyjnych czy eventach, napotykamy wiele interpretacji i definicji. Turystyka biznesowa, event marketing, branża eventowa czy przemysł spotkań – terminy odnoszące się do sektora spotkań to kluczowy przykład jak szeroką tematyką należy się zająć, aby uspójnić i zdefiniować sektor gospodarki, który generuje miliardy złotych” pisze we wstępie do Leksykonu Krzysztof Celuch.
Zebrany materiał ma z jednej strony ułatwić komunikację i pracę w sektorze spotkań, z drugiej pokazać, że branża ta jest autonomiczna i coraz bardziej profesjonalna. Zadaniem stawianym przed autorem publikacji było także podjęcie pewnych decyzji leksykalnych – praca nad leksykonem nie oznaczała jedynie opisania pojęć, ale wiązała się z ich interpretacją i niekiedy koniecznością rozstrzygnięcia, którą charakterystykę desygnatu należy przyjąć i uznać.
Leksykon powstał na bazie opracowania przygotowanego przez Convention Industry Council, stanowiącego precyzyjny opis międzynarodowego kodu branżowego, ze szczególnym uwzględnieniem terminologii używanej na rynku amerykańskim i kanadyjskim. Polska wersja jest uzupełniona o wyrażania charakterystyczne dla rodzimego rynku, natomiast definicje pojęć konsultowane były z przedstawicielami poszczególnych sektorów branży.
Intencją autora i wydawcy jest próba uporządkowania i ujednolicenia branżowego słownika oraz przyczynienie się do wyodrębnienia spójnego kodu, który będzie zrozumiały i okaże się pomocny w codziennej pracy.
Zakres merytoryczny Leksykonu uzupełniają definicje z obszaru programów wsparcia sprzedaży z wykorzystaniem incentive travel, przygotowane przez partnera wydania, agencję InDreams, która w realizacji takich programów się specjalizuje.
Jak pisze w recenzji „Leksykonu przemysłu spotkań” prof. Maciej Mrozowski „tu nie chodzi o wyczerpującą i naukową definicję (…) szybka komunikacja wymaga jasnych określeń. Leksykon je proponuje”.

„Leksykon przemysłu spotkań” został wydany w ramach Biblioteki Meeting Plannera. Partnerem publikacji jest agencja InDreams.

 


Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Inwestycje
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl