Targi w Krakowie wdrażają politykę zrównoważonego rozwoju

Targi w Krakowie, największy na południu kraju i trzeci w Polsce organizator targów i kongresów, ogłosiły wdrożenie polityki zrównoważonego rozwoju. Firma jest także właścicielem i operatorem Międzynarodowego Centrum Targowo-Kongresowego Expo Kraków. 
 
Opublikowany na stronie dokument poruszający temat polityki zrównoważonego rozwoju w Targach w Krakowie podsumowuje wieloletnie działania firmy oraz wskazuje kierunki dalszego rozwoju w zgodzie z kryteriami ESG. 
 
– Branża spotkań zmienia się na naszych oczach, widzimy to wyraźnie podczas licznych targów, kongresów i eventów organizowanych w Expo Kraków, w którym rocznie gościmy ponad 100 tysięcy osób z różnych części świata. Z całą pewnością zrównoważony rozwój stał się jednym z kluczowych aspektów, wpływających na decyzję o wyborze miejsca eventu. Mając to na uwadze, branża targowa musi dostosować się do zmieniających się oczekiwań rynku. Jako liderzy branży spotkań stoimy przed ogromnym wyzwaniem – nie tylko działania zgodnie z polityką zrównoważonego rozwoju, ale i wyznaczania nowych standardów w tym obszarze – podkreśla Ewa Woch, wiceprezes Targów w Krakowie. 
 
Jak podkreśla Paweł Nikliński, wiceprezes Targów w Krakowie: – Już ponad dekadę temu, kiedy rozpoczęliśmy projektowanie Międzynarodowego Centrum Targowo-Kongresowego Expo Kraków, priorytetem było dla nas działanie zgodnie ze zrównoważonym rozwojem, choć wówczas nie kładziono na ten temat tak dużego nacisku, jak teraz. Od samego początku stosowaliśmy dostępne technologie i wprowadzaliśmy rozwiązania charakteryzujące się dbałością o środowisko. 
 
W ramach opublikowanej polityki zrównoważonego rozwoju, Targi w Krakowie koncentrują się na czterech kryteriach ESG: ochrona środowiska, sprawiedliwość społeczna, zrównoważony rozwój gospodarczy, ochrona dziedzictwa kulturowego.
 
Operatorzy Expo Kraków deklarują podjęcie konkretnych kroków, aby minimalizować ślad ekologiczny. Wśród wprowadzonych rozwiązań znajdują się m.in. energooszczędne oświetlenie LED, systemy kontroli i wykorzystania wody deszczowej, optymalizacja systemów grzewczych oraz działania na rzecz ograniczenia ilości odpadów. Pracownicy Targów w Krakowie chętnie uczestniczą w inicjatywach proekologicznych, choćby takich jak akcja „Rowerem do pracy”.
Równie istotny jest dla firmy zrównoważony rozwój gospodarczy i społeczny. Jednym z priorytetów jest wspieranie lokalnej przedsiębiorczości oraz promocja kultury i sztuki.
 
Targi w Krakowie aktywnie współpracują z lokalnymi dostawcami, rzemieślnikami i artystami. Przykładem takiego partnerstwa jest współpraca z pracownią Żrem na Talerzach – firmą zajmującą się tworzeniem unikatowej ceramiki i biżuterii. Zamawiając od niej upominki dla klientów, Targi w Krakowie wspierają rozwój krakowskiego rzemiosła i promują rękodzieło. Tego rodzaju inicjatywy przyczyniają się do ożywienia lokalnej gospodarki.
Społeczna odpowiedzialność to także troska o ludzi – zarówno pracowników, jak i gości. Przestrzenie Expo Kraków są w pełni przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, rodzin z dziećmi czy odwiedzających poszukujących chwil wytchnienia. Pracownicy mają zapewniony dostęp do szkoleń, wydarzeń integracyjnych i aktywności rozwijających relacje zespołowe – od warsztatów ceramicznych po zajęcia jogi.
 
Działalność Targów w Krakowie silnie zakorzeniona jest w tożsamości miasta i regionu. Promocja dziedzictwa kulturowego Małopolski, współpraca z instytucjami kultury, udział w wydarzeniach artystycznych oraz popularyzacja historii i tradycji regionu to integralna część polityki zrównoważonego rozwoju firmy. 
 
Dokument można pobrać tutaj >>>
Zobacz Expo Kraków w Wyszukiwarce Obiektów Konferencje.pl >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl