Wojciech Cłapiński: Przyszłość to eventy na żywo i online
Z badania rynku jasno wynika, że w pewnych obszarach digital event może być najbardziej skutecznym i optymalnym kosztowo rozwiązaniem. Wojciech Cłapiński, wiceprezes zarządu El Padre, komentuje wyniki badania klientów dotyczące organizacji wydarzeń online, zawarte w raporcie „Digital Event”.
Za oknami upały, słońce świeci mocno jak przystało na lato. Gorąco jest również w wielu agencjach eventowych, w których da się odczuć „postpandemiczne” ożywienie. Kolejne briefy i zapytania potwierdzają tęsknotę za eventami i to, że klienci mają coraz mniej obaw, by je planować i organizować.
Czy powróciła normalność, którą znamy z czasów przed feralnym rokiem 2020? Czy raczej mamy do czynienia z nową rzeczywistością? Analizując kolejne briefy, widać wyraźnie, że coś się zmieniło. Bo czy kilka lat temu komukolwiek przyszłoby do głowy zapytać agencję o digital event lub event hybrydowy? Jeśli nawet pojawiały się takie zapytania, to była to raczej nisza w niszy.
Dziś zainteresowanie klientów tego typu rozwiązaniami stanowi zauważalny, a nawet znaczny procent pojawiających się w branży eventowej zapytań. Potwierdzają to tezy zawarte w Raporcie „Digital Event”, w którym klienci deklarowali, że po wygaśnięciu pandemii zamierzają korzystać w doświadczeń nabytych w trakcie obowiązywania obostrzeń. Z badania rynku jasno wynika, że w pewnych obszarach (szkolenia, konferencje) to właśnie digital event może być najbardziej skutecznym i optymalnym kosztowo rozwiązaniem. Eventy online będą nam w przyszłości towarzyszyły na równi z wydarzeniami na żywo, gwarantującymi współuczestnictwo i współodczuwanie, czego z kolei nie sposób zapewnić wirtualnie.
Tak jak kiedyś w agencjach eventowych powstawały i rozwijały się działy kreacji, tak dziś obserwujemy podobny trend w kontekście specjalizacji i profesjonalizacji osób odpowiedzialnych w agencjach za digital event. To dowodzi niesamowitej elastyczności i zdolności adaptacji agencji eventowych do potrzeb i okoliczności mających wpływ na branżę i otoczenie biznesowe.
Mimo zasłyszanych tu i ówdzie głosów i obaw dotyczących kolejnej, jesiennej fali pandemii, pozostaję umiarkowanym optymistą. Po pierwsze z powodu milionów wykonanych w Polsce szczepień. Po drugie zaś właśnie z powodu owej zdolności do adaptacji i elastyczności naszej branży. Cokolwiek nas spotka, damy radę.
Zobacz zapis konferencji prasowej „Premiera raportu Digital Event” >>>
Zobacz fotorelację z konferencji prasowej „Premiera raportu Digital Event” >>>