Agata Kondracka: Nocne Polaków rozmowy na ulicach Mediolanu

Jakub Puchajda ( CEO TRCO Travel Consulting) gościnnie w cyklu Agaty Kondrackiej Global Nation czyli historie globalne
Na zdjęciu: Jakub Puchajda ( CEO TRCO Travel Consulting) gościnnie w cyklu Agaty Kondrackiej Global Nation czyli historie globalne

Czasami w metrze można spotkać znajomych. Ale gdy raz na parę lat jest się w Mediolanie, to jest to dość mało prawdopodobne. Chyba, że właśnie odbywają się międzynarodowe targi turystyczne BIT – Borsa Internazionale Del Turismo.

I właśnie w Mediolanie w wagonie linii metra M1 spotkałam kolegę Kubę (Jakuba Puchajdę, CEO TRCO Travel Consulting). I jak to dwie osoby z tej samej branży w obcym mieście – dużo rozmawialiśmy o życiu, ale przede wszystkim o aktualnej sytuacji i o przyszłości MICE.
Pandemia i wojna zweryfikowały bardzo funkcjonowanie agencji incentive. Nastąpiło przetasowanie, sporo ludzi odeszło, duże agencje często znów są małe. Zaczęliśmy skrupulatniej patrzeć na umowy, zasady działania, współpracę z korporacjami i udział w przetargach.
Poniżej wspólnie przedstawiamy kilka tematów naszych rozmów.

Duomo i lampka prosecco – Robimy to, na czym dokładnie się znamy
Branża turystyczna zmieniła się na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat. Turystyka biznesowa również. Klienci stają coraz bardziej świadomi celów, jakie pragną przez konkretny wyjazd osiągnąć. A my musimy sprostać tym celom. Personalizacja i specjalizacja odgrywają ogromną rolę. Często nie liczy się gdzie, ale jak. Dzisiejszy klient doceni, gdy ktoś jest ekspertem danej destynacji, już nie można mówić robimy cały świat, skupmy się na miejscach, które znamy perfekcyjnie. A następnie na tym, jak sprawić, by było motywująco.

Via Agnello i pizza tagliata – Normalność
Tak bardzo czekamy na powrót do normalności. Ale właściwie, co to znaczy? Musimy zapomnieć, że wrócą czasy, takie jak przed pandemią, że wróci pewnego rodzaju przewidywalność. Pandemia, wojna, strajki, to nasz dzisiejszy świat. Planowanie wyjazdów na rok wcześniej jest niezmiernie trudne. Tanie linie lotnicze przestały być tanie, kursy walut wzrosły, ceny poszybowały w górę, m.in. paliwo i jedzenie – właściwie prawie wszystko jest droższe. Nasza praca oprócz kreowania wyjazdów opiera się na precyzyjnym risk management. A risk management to również odpowiednio ustalona marża. W niepewnych czasach, przy dużej zmienności cen szeregu elementów tworzących event, praca na zbyt niskiej marży jest lekkomyślna. Konkurowanie ceną zazwyczaj nie należy do najlepszej strategii biznesowej, a dzisiaj jest to wręcz niebezpieczne. Normalność to odpowiedzialne podejście do zarządzania firmą i projektami.

Espresso w barze przy La scali – partnerskie podejście na linii agent – klient
Przyszłość spotkań leży w partnerskim podejściu do współpracy. Na nowo wrócił temat sposobów finansowania. Coraz częściej agencje odmawiają współpracy na zasadzie finansowania po evencie. I ten trend powinien się utrzymać. Kwestie odpowiedzialności zarówno wobec świata, ludzi, jak i w biznesie, odgrywają coraz większą rolę. Dlatego też, agencje powinny negocjować warunki takie, aby były uczciwe i akceptowalne dla obu stron. Nie możemy kredytować dużych korporacji. Świat turystyki rządzi się swoimi prawami, jako agencje zawsze musimy wykonać przedpłaty, aby zabezpieczyć podróże naszych klientów. Stawiajmy na zagwarantowanie bezpieczeństwa i spokoju finansowego oraz odpowiedzialne i partnerskie zasady współpracy.

To tylko kilka tematów przez nasz poruszanych. Ale tematów jakże ważnych w dzisiejszym świecie. Wierzymy w moc rozmów, wierzymy, że to my zmieniamy świat na lepsze. Wierzymy w partnerskie podejście do pracy i biznesu. Wierzymy, że przyszłość będzie odpowiedzialna.

Autor: Agata Kondracka, współzałożycielka i współwłaścicielka agencji MindBlowing
Gość: Jakub Puchajda, CEO TRCO Travel Consulting
Cykl felietonów: Global Nation czyli historie globalne
Agata Kondracka współwłaścicielka agencji MindBlowing w swojej pracy stara się łączyć wartościowe spotkania, przede wszystkim te z kategorii incentive travel, sztukę i zrównoważony sposób prowadzenia biznesu, ze szczególnym naciskiem na dbałość o środowisko i zero waste. I tych aspektów będą dotyczyć głównie jej komentarze.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Inwestycje
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl