MP Fast Date® w Focus Hotel Premium Warszawa: już widzimy efekty
Biznes, relacje i wiedza, tak uczestnicy podsumowują 47. edycję warsztatów biznesowych MP Fast Date®. Całodzienne wydarzenie obejmowało rozmowy biznesowe, networking, warsztaty edukacyjne oraz konkursy z nagrodami.
Kolejne spotkanie z cyklu MP Fast Date®, z udziałem meeting plannerów i oferentów usług dla rynku eventowego, organizowane przez MeetingPlanner.pl, odbyło się 14 października w Focus Hotel Premium Warszawa.
Prezentacja hotelu w działaniu
Hotel, w który odbyło się spotkanie, to otwarty w marcu 2022 roku najnowszy obiekt polskiej sieci, która prowadzi 15 hoteli i której dwa kolejne zostaną otwarte w roku 2025.
Czterogwiazdkowy Focus Hotel Premium Warszawa oferuje 234 pokoje i apartamenty. Planiści spotkań mogli przed rozpoczęciem wydarzenia zwiedzić hotel i poznać jego potencjał eventowy. Do dyspozycji gości biznesowych jest tutaj przestrzeń konferencyjna o powierzchni 1300 mkw., której częścią jest sala balowa o powierzchni 620 mkw. (można ją podzielić na mniejsze pomieszczenia). Działa tutaj osiem sal konferencyjnych, każda o powierzchni 50 mkw., w tym cztery z zewnętrznymi tarasami, foyer o powierzchni 310 mkw. oraz lobby bar. Hotelowa restauracja Moffo pomieści do 200 osób.
Dla hotelu Focus goszczenie uczestników spotkania było okazją do zaprezentowania się i zbudowania relacji, które mogą zaowocować w przyszłości. – Organizacja 47. edycji MP Fast Date® w naszym hotelu to ogromny sukces. Były intensywne rozmowy, inspirujące prelekcje i przede wszystkim okazja do wymiany doświadczeń. Cieszymy się, że mogliśmy stworzyć przestrzeń sprzyjającą nawiązywaniu wartościowych kontaktów. Współpraca przy tego typu wydarzeniach jest nie tylko wartościowa, ale także strategiczna, jest to także doskonała forma promocji – mogliśmy na żywo pokazać, jakie możliwości oferuje nasz obiekt. Planiści zobaczyli przestrzenie konferencyjne, sale, pokoje oraz poziom obsługi, co często robi większe wrażenie niż jakakolwiek reklama. Cieszymy się, że mogliśmy wspólnie z MeetingPlanner.pl stworzyć tak udane spotkanie – podsumowała Katarzyna Zygmunt, dyrektor sprzedaży Focus Hotel Premium Warszawa.
Nowe obiekty, nowe osoby
Formuła wydarzenia, organizowanego od 2011 roku, oparta jest na serii 15-minutowych spotkań oferentów z planistami. Odbywają się trzy tury obejmujące po cztery spotkania każda, czyli każda z firm ma zagwarantowane 12 spotkań. Podczas dodatkowej rundy otwartej potencjalni klienci sami wybierają oferentów, z którymi chcą porozmawiać.
Podczas tego wydarzenia meeting plannerzy spotkali przedstawicieli prawie 50 obiektów, firm oferujących usługi eventowe oraz biur destynacji.
Taka formuła ma wiele plusów. Odbywające się sam na sam rozmowy z kilkunastoma przedstawicielami agencji oraz klientów docelowych pozwalają dobrze zaprezentować ofertę sporej grupie osób w jednym miejscu, a organizatorom eventów umożliwiają zdobycie wiedzy na temat nowości rynkowych, na przykład na temat nowych obiektów.
Jakub Łuszczek z Grupy Accor podczas MP Fast Date® prezentował ofertę hotelu – Mercure Kraków Old Town oraz nowego obiektu, którego otwarcie planowane jest na lato 2025 – Tribe Kraków Old Town. – Tribe będzie hotelem dla współczesnych podróżnych, szukających luksusu uczciwej ceny, a przy projektowaniu jego wnętrza inspirowaliśmy się klimatem filmu „Miasteczko Twin Peaks” – mówił Jakub Łuszczak. Ocenił pozytywnie udział w MP Fast Date®, którego uczestnikiem był po raz pierwszy. – Jestem pod wrażeniem. Uważam, że jest to super przedsięwzięcie, dobrze zorganizowane, podziwiam zwłaszcza dyscyplinę czasową uczestników, trzymających się dokładnie wyznaczonego czasu spotkań – dodał.
– Podczas takiego wydarzenia można spotkać mnóstwo nowych osób, nawiązać kontakty branżowe. Można także wymieniać doświadczenia z innymi hotelami – mówiła Marta Nowak, sales specialist Andersia Hotel & Spa Poznań, również uczestnicząca w MP Fast Date® po raz pierwszy, chociaż przedstawiciele hotelu, który reprezentowała, byli już na tym wydarzeniu niejednokrotnie
Po raz kolejny uczestniczyła w MP Fast Date® Oktawia Czech, key account manager corporate &MICE Destigo Hotels z Gdyni. – Jestem bardzo zadowolona z udziału w tym wydarzeniu – mówiła.
Spotkanie z firmami, które mają w ofercie różnorodne propozycje, potrafią zainspirować do tworzenia oryginalnych scenariuszy wydarzeń. Jednym z oferentów podczas MP Fast Date® była firma organizująca podczas eventów grę w golfa. – To, że golf jest sportem wyłącznie dla ludzi bogatych, to mit, coraz więcej osób interesuje się tą formą aktywności, i to nie tylko mężczyźni – mówił Tomasz Kieczka z firmy 4Golfers z Rybnika, która oprócz tego, że działa jako klub golfowy, organizuje także wyjazdy golfowe (jest zarejestrowanym biurem podróży), turnieje klubowe i szkolenia. Jest w stanie zorganizować grę w golfa w każdym miejscu pod warunkiem, że do dyspozycji jest odpowiednia duża trawiasta powierzchnia.
Wiedza i relacje
Rozmowy sprzyjają także nawiązywaniu bezpośrednich kontaktów oraz budowaniu relacji. Wiele razy gościem na szybkich spotkaniach branżowych organizowanych przez MeetingPanner.pl był Michał Trubacz z firmy Visual Europe Group z Warszawy, zajmującej się obsługą miejsc eventowych i organizacją wydarzeń. Natomiast Przemysław Stawicki, country manager Poland, z tej samej firmy zjawił się na MP Fast Date® po raz pierwszy. – Nie ma lepszej możliwości na stworzenie okazji do niewymuszonego networkingu – mówił. – Nasza firma cieszy się zainteresowaniem, meeting plannerzy zapisują się na spotkania z nami, co znaczy, że jesteśmy znani i doceniani.
– Widzimy efekty bezpośrednich spotkań z klientami, rozmowy są bowiem okazją do poznania ich potrzeb. Klienci szukają czegoś nowego, nowych obiektów i nowych pomysłów – mówiła Olena Tarabasz, sales manager z Grupy Unirest Hotele, która prowadzi dwa obiekty w Krakowie oraz po jednym w Radomiu, Gdańsku i Oświęcimiu. – Często organizatorzy wydarzeń otwierają się na coś innego niż robili dotychczas, na przykład na organizację wydarzenia poza dużym ośrodkiem. Zainteresowani są także spędzaniem czasu poza hotelem, czyli miastem, jego kulturą i regionalną kuchnią – dodała. – Widzimy też zapotrzebowanie na tzw. luźne wieczory, spędzane w mniej oficjalnym stylu, które sprzyjają odpoczynkowi – zauważyła Karolina Mazur-Krawczyk z Unirest Hotele.
Malwina Górgurewicz, dyrektor sprzedaży i marketingu Gwiazdy Morza Resort Spa & Sport we Władysławowie podsumowała: – Staram się być na każdym MP Fast Date®, ponieważ umożliwiają one nawiązanie cennych kontaktów. Widać napływ wielu nowych osób do branży, która odżywa na nowo po przerwie covidowej.
Nowy pracownik to nowe spotkanie
Aleksandra Jeżyna, menedżer ds. marketingu firmy Hanesco uczestniczyła w MP Fast Date® po raz pierwszy, chociaż firma była już obecna na wydarzeniu. – Plusem bycia tutaj, jest fakt, iż dużo firm spotykamy w jednym miejscu, co sprawia, że łatwiej znaleźć to, co nam odpowiada. Można także poszerzyć swoją wiedzę, więcej się dowiedziałam podczas tego spotkania niż w czasie trzech miesięcy organizacji eventów. Jestem pozytywnie zaskoczona i na pewno będą bywać regularnie na tym wydarzeniu – stwierdziła. – Część hoteli, gdy się z nimi rozmawia o organizacji eventu, przedstawia tylko podstawową ofertę, tymczasem tutaj spotykam się z propozycją kompleksowej obsługi całego wydarzenia, oprócz noclegów są to na przykład wycieczki czy inne aktywności – dodała.
Wieloletni bywalcy MP Fast Date®, tacy jak Agnieszka Chaber-Tomczak, new business director & co-owner Digital Knowledge Space, podkreślają, że mimo iż oferentami podczas poszczególnych edycji MP Fast Date® bywają te same firmy, to często reprezentują je nowi pracownicy, gdyż w branży panuje rotacja. – Relację nawiązujemy z pracownikiem, nie z firmą, dlatego, poznając nową osobę, niejako na nowo zapoznajemy się z klientem, dlatego też ma sens przyjeżdżanie na tego typu wydarzenie po raz kolejny. Poza tym pewien procent potencjalnych klientów stanowią firmy samodzielnie organizujące eventy, których jest sporo i ciągle pojawiają się nowe na spotkaniach – mówiła. Przyznała też, że wydarzenia takiej jak MP Fast Date® są potrzebne i doceniane przez branżę, co potwierdza liczba uczestników i powodzenie, jakim te spotkania się cieszą. Wspomniała też o trendach, jakim jest między innymi zmiana podejścia do wydarzeń hybrydowych i online, których poziom jest coraz częściej porównywalny do show telewizyjnych, a firmy są coraz bardziej otwarte na nowe wyzwania.
Szczecin Convention Bureau partnerem wydarzenia
W programie znalazły się elementy edukacyjne i dające inspiracje do scenariuszy planowanych wydarzeń. Prezentację Szczecina jako miejsca organizacji eventów przedstawiła Anna Rojek, koordynator projektu Szczecin Convention Bureau, które było partnerem tej edycji MP Fast Date®.
Wśród polecanych obiektów wymieniła między innymi Filharmonię Szczecińską, Halę Netto Arena i Teatr Polski. W Szczecinie ciągle pojawiają się nowe obiekty eventowe. W ostatnich latach powstały takie jak Courtyard by Marriott, hotel Moxy, hotel Dana, centrum kongresowe w Hanza Tower, Teatr Letni czy Morskie Centrum Nauki oraz Fabryka Wody, czyli nowoczesny aquapark i edukatorium. Obiekt ten posiada wyjątkową przestrzeń konferencyjną umieszczoną siedem metrów nad ziemią, w zawieszonej pod sufitem, ważącej ponad 150 ton, największej cząsteczce wody na świecie.
– Organizatorzy imprez turystycznych i meeting plannerzy cenią sobie to, że Szczecin to bardzo kompaktowe miasto. Najważniejsze atrakcje turystyczne znajdują się w pieszym dystansie od siebie, przez co doskonale się je zwiedza. Tym, co nas wyróżnia jest również możliwość organizowania rejsów i eventów na wodzie (statkach wycieczkowych czy żaglowcach) – mówi Anna Rojek, koordynatorka Szczecin Convention Bureau Project.
Prezentację poprzedził prowadzony w zabawnej konwencji konkurs wiedzy o Szczecinie, którego uczestnicy odpowiadali na pytania dotyczące tego, czy miasto to leży nad morzem (okazuje się, że teoretycznie nie, ale praktycznie tak), z jakich obiektów jest znane (wymieniano Zamek Książąt Pomorskich lub Fabrykę Wody), jaki jest ulubiony przysmak jego mieszkańców (paszteciki) lub jak jest nazywane (Paryż Północy – z uwagi na kompozycję ulic). W nagrodę zwycięzcy otrzymywali skarpetki „szczecińskie”.
Sylwia Matczak, przedstawicielka agencji In Spe Events ze Szczecina, zdobywczyni MP Power Award w kategorii „Event integracja” w ostatniej edycji konkurs zaprezentowała eventowe możliwości destynacji.
Szczecin w 47. edycji MP Fast Date® miał status Miasta Partnerskiego wydarzenia. – Było to dla nas dużym wyróżnieniem i dało wiele możliwości na zaprezentowanie stolicy Pomorza Zachodniego. Zaprezentowaliśmy Szczecin na scenie, zorganizowaliśmy degustację lokalnego specjału: paprykarza. Jak zawsze, była to też (i przede wszystkim) dobra okazja do spotkania się z przedstawicielami branży MICE – agencjami eventowymi, tour operatorami czy meetting plannerami, którzy już szukali pomysłów na realizację wydarzeń w przyszłym roku – podsumowuje Anna Rojek. – Przyjechaliśmy z bogatą ofertą miejsc eventowych i ciekawymi propozycjami na aranżację miejsc, które na co dzień stanowią atrakcje turystyczne, ale doskonale sprawdzają się także jako przestrzeń do organizacji wydarzeń, szkoleń i konferencji. Szczecin nie był dotychczas popularną destynacją wśród meeting plannerów. Korzystamy teraz zatem z efektu nowości. Zainteresowanie jest bardzo duże. Odbyliśmy wiele rozmów, weszliśmy w nowe kontakty i podtrzymaliśmy relacje, które już wcześniej zawiązaliśmy – dodała.
Jak dane pomagają planować biznes konferencyjno-eventowy
Natomiast Wojciech Liszka, CEO firmy Z–Factor omówił prognozy dla rynku spotkań, wynikające z danych (dotyczących ostatniego kwartału 2024 i pierwszego kwartału 2025 roku) zebranych dla hoteli i centrów konferencyjnych.
Rok 2024 okazuje się bogatszy w wydarzenia niż rok poprzedni. W Warszawie największy klient zorganizował 139 spotkań, a top10 klientów – 525. Nowi klienci zorganizowali ich 1280, co oznacza wzrost o 105 procent. Rok 2024 jest dobry szczególnie dla Krakowa, miasto to zaczyna pod względem liczby spotkań przewyższać stolice europejskie takie jak Paryż czy Budapeszt, chociaż ciągle nie dogania Warszawy. Podobny trend obserwowany jest w Trójmieście, mimo że wrzesień 2024 był tutaj miesiącem gorszym niż rok temu. Tak samo było we Wrocławiu, w przypadku którego rok 2024 był podobny do 2023. Coraz większym powodzeniem cieszą się resorty, czyli obiekty położone poza dużymi miastami, jest to mocno rozwijający się segment rynku. MP Fast Date® zakończyło spotkanie networkingowe, warsztaty prowadzone przez Paulinę Wasik z MPI Poland Chapter „Neworkingowe bingo” oraz konkursy dla uczestników z atrakcyjnymi nagrodami.
47. edycję MP Fast Date® wyjątkowo poprzedziło poprzedzi „biznesowe before party” w Skyfall Warsaw, na 46. piętrze budynku Warsaw Unit, które odbyło się 13 października.
Partnerami 47. MP Fast Date® byli: Focus Hotel Premium Warszawa, Szczecin Convention Bureau (miasto partnerskie), Meeting15, Brill AV Media, Marcin Faliński Fotografia, MPI Poland Chapter i Z—Factor oraz Skyfall Warsaw.
ZOBACZ FOTORELACJE
fot. Marcin Faliński
MP Fast Date® w Focus Hotel Premium Warszawa 1 >>>
MP Fast Date® w Focus Hotel Premium Warszawa 2 >>>
Branżowy wieczór w Skyfall Warsaw >>>
Zobacz też fotorelację z wydarzenia na Facebooku >>>
Zobacz też fotorelację ze Skyfall Warsaw na Facebooku >>>