MP Fast Date® w Novotel Gdańska Marina: spotkania mają moc

MP Fast Date® w w Novotel Gdańsk Marina. Część główna – warsztaty biznesowe. Fot. Marcin Faliński
Na zdjęciu: MP Fast Date® w w Novotel Gdańsk Marina. Część główna – warsztaty biznesowe. Fot. Marcin Faliński

49. edycja MP Fast Date®, wydarzenia organizowanego przez MeetingPlanner.pl, odbyła się 16 czerwca 2025 w Novotel Gdańsk Marina. Uczestniczyło w nim 45 oferentów i prawie 50 planistów, którzy po raz kolejny przekonali się, że bezpośrednie spotkania „mają moc”.
 
MP Fast Date® to cykl warsztatów z udziałem organizatorów spotkań oraz firm oferujących usługi dla rynku eventowego, których celem jest poznanie przez event managerów nowych usług, obiektów i destynacji eventowych oraz branżowy networking.
 
Budowanie relacji biznesowych
W ramach wydarzenia odbywają się indywidualne spotkania, podczas których meeting plannerzy mają możliwość zdobycia wiedzy na temat nowości rynkowych i cennych inspiracji do przygotowywanych scenariuszy wydarzeń. Rozmowy są także okazją to wymiany doświadczeń, nawiązywania bezpośrednich kontaktów i budowania relacji w przyjaznej atmosferze. Oferenci natomiast mogą zaprezentować swoje propozycje dużej grupie osób w jednym miejscu.
– Tego typu spotkania jak MP Fast Date® to wyjątkowa okazja, by w krótkim czasie zbudować realne relacje biznesowe. Dzięki formule bezpośrednich rozmów, można szybko zidentyfikować potrzeby klienta i przedstawić konkretne rozwiązania. Dla nas to nie tylko możliwość zaprezentowania oferty, ale też zrozumienia, w którym kierunku zmieniają się oczekiwania rynku. To bezcenne źródło inspiracji i wiedzy. No i nie ukrywajmy – żadne narzędzie online nie zastąpi bezpośredniego uścisku dłoni i dobrej rozmowy przy kawie. Relacja zawsze wygrywa z PDF-em – mówi Marta Musiał, kierownik ds. sprzedaży Hotel Novotel Gdańsk Marina, obiektu, który był partnerem wydarzenia.
– Dla mnie spotkania z przedstawicielami działów sprzedaży MICE w hotelach były absolutnym strzałem w dziesiątkę, zwłaszcza, że obecnie pracuję nad gotowymi pakietami szkoleniowo-integracyjnymi dla firm. Dzięki MP Fast Date® wytypowałam kilka obiektów, z którymi realnie widzę możliwość współpracy. Bardzo pozytywnym i zaskakującym momentem było też usłyszeć od jednej z osób: „kojarzę cię z Linkedina, dlatego zapisałam się właśnie do ciebie”. To dla mnie potwierdzenie, że choć media społecznościowe są świetnym narzędziem budowania marki osobistej, nic nie zastąpi spotkań twarzą w twarz. Bezpośredni kontakt pozwala na zupełnie inny poziom relacji i budowania zaufania – dodała Joanna Zakrzewska, CEO ABC Eventu.
 
Rynek spotkań w liczbach  
Spotkania meeting plannerów z oferentami odbywały się w czterech rundach, każda obejmowała 4 rozmowy po 15 minut. Dodatkowa runda otwarta dawała możliwość swobodnego wyboru rozmówcy. Po pierwszej rundzie uczestników zaproszono na warsztaty z cyklu Edu Date, które poprowadził Mikołaj Makowski z firmy Seerio, platformy do zbierania informacji o rynku spotkań, a ich temat brzmiał: „Rynek spotkań wczoraj, dziś i jutro, czyli co mówią liczby”. 
Dane, które zaprezentował mówca (pochodzące z 40 raportujących hoteli), wskazywały, że w I kwartale 2025 roku odbyło się prawie tyle samo spotkań co w analogicznym okresie roku ubiegłego (13 735 versus 13 591). Liczba spotkań organizowanych w Warszawie zmniejszyła się o 195, do 5550, taki sam trend zauważalny był w Trójmieście (1322 versus 1415), natomiast liczba spotkań zwiększyła się w Krakowie (2315 spotkań w roku 2024 i 2479 w roku 2025), we Wrocławiu (1862 i 2013) oraz w Poznaniu (952 i 966) a także w hotelach resortowych (z 1352 do 1405).
Analiza okresu od stycznia do maja 2025 wskazywała, że najwięcej wydarzeń organizowano w ostatnim z tych miesięcy. W Warszawie było to 1453, w Krakowie – 732, we Wrocławiu – 473, w Trójmieście – 362, w Poznaniu – 255, a w obiektach resortowych – 505.
Średnia liczba wydarzeń na obiekt w roku 2024 wyniosła 288, w roku 2025 – 131. Średnia liczba zapytań dotyczących wydarzeń na obiekt w roku 2024 wyniosła 662, w roku 2025 – 339. W Krakowie średnia liczba wydarzeń na obiekt w roku 2024 wyniosła 180 w roku 2025 – 73. Łączna liczba osób na obiekt biorących udział w wydarzeniach organizowanych w Warszawie w roku 2024 wyniosła 8980, a w roku 2025 – 5295, a średnia liczba osób na metr kwadratowy powierzchni eventowej w roku 2024 to 0,26, a w roku 2025 – 0,37. W Krakowie łączna liczba osób na obiekt, biorących udział w wydarzeniach wyniosła w roku 2024 – 8215, a w roku 2025 – 3935, średnia liczba osób na metr kwadratowy powierzchni eventowej to w roku 2024 – 0,06, a w roku 2025 – 0,10.
W Warszawie, podobnie jak rok wcześniej, trzy główne kraje, które reprezentowali organizatorzy eventów to Polska, USA oraz Wielka Brytania, w Krakowie – Polska, Izrael i Niemcy. 
 
Sopocka Organizacja Turystyczna: Sprawiamy, że w Sopocie dużo się dzieje
Po drugiej rundzie spotkań uczestnicy zostali zaproszeni na lunch do restauracji Klif oraz na spotkanie z prezesem Sopockiej Organizacji Turystycznej, która działa na rzecz współpracy samorządu i lokalnej branży turystycznej w zakresie promocji turystycznej Miasta Sopot i Obszaru Metropolitarnego Gdańsk Gdynia Sopot.
– Z uwagi na wyjątkową lokalizację, w samym centrum Trójmiasta, szczególnym zainteresowaniem w Sopocie cieszą się obiekty (hotele, restauracje) zlokalizowane w pasie nadmorskim lub w jego bezpośrednim sąsiedztwie. Konferencja, spotkanie firmowe czy wieczorny event z widokiem na wody Zatoki Gdańskiej to często pojawiające się zapytania i potrzeby. Jako Sopocka Organizacja Turystyczna działamy w wielu obszarach, promując, zachęcając i wspierając miasto i naszych partnerów, między innymi wśród meeting plannerów. Mimo że formalnie nim nie jesteśmy, duży zakres wsparcia z naszej strony pokrywa się ze standardowymi działaniami convention bureaus w innych miastach. Bierzemy udział w spotkaniach i warsztatach B2B, organizujemy wizyty studyjne, fam trips czy site inspections. Jeśli zasoby kadrowe i zdolności operacyjne na to pozwalają, wspieramy wydarzenia/eventy poprzez naszą obecność ze stoiskiem promocyjnym czy sprzedażowym. Z racji współpracy z ponad stu partnerami na lokalnym rynku turystycznym, jesteśmy gotowi doradzić, zarekomendować, zdobyć ofertę dotyczącą noclegów, wynajmu sali czy przestrzeni konferencyjnej, rezerwacji restauracji, transportu oraz usługi przewodnickiej. Jesteśmy po to, by pomóc i sprawić, by w Sopocie dużo się działo i odbywało się jeszcze więcej eventów – mówi Bartłomiej Barski, prezes zarządu Sopockiej Organizacji Turystycznej. 
Wieczór zakończyły konkursy dla planistów i oferentów, wspólna zabawa oraz kolacja integracyjna przy ognisku w ogrodzie hotelu Novotel Gdańsk Marina. Była ona między innymi okazją do degustacji wyrobów Destylarni 3City, firmy specjalizującej się w produkcji ginu, inspirowanego klimatem Trójmiasta. Do produkcji jednego z jej flagowych wyrobów używane są lokalne składniki, jak m.in. rokitnik.

MP Fast Date®: Wyczekiwane wydarzenie branżowe
Uczestnicy 49. edycji MP Fast Date® podkreślali dobrą organizację przedsięwzięcia i ciekawy program.
– MP Fast Date® to bardzo wyczekiwane i cenne wydarzenie branżowe. Jak zawsze bardzo perfekcyjnie, merytorycznie, logistycznie i atrakcyjnie zorganizowane. Cenię to, że w jednym miejscu mam możliwość porozmawiana z wieloma profesjonalistami z branży. Nawiązanie bezpośrednich relacji, pozyskanie kontaktów i informacji o obiektach czy usługach znacznie ułatwiają późniejszą współpracę. Pozyskując taką wiedzę, mogę z przekonaniem rekomendować obiekty klientom – mówi Jolanta Szymańska, project manager, Rival Group.
– 49. edycja MP Fast Date® udowodniła, że format szybkich spotkań nadal ma ogromną moc. Wracam z głową pełną pomysłów i kontaktów. MP Fast Date® to wydarzenie, które realnie wspiera rozwój biznesu eventowego – dodała Beata Chwała, account manager, Polish Travel Quo Vadis.
– Dla mnie, jako wiceprezesa Izby Gospodarczej Eksporterów i Importerów (IGEI), udział w MP Fast Date® to niezwykła okazja do zetknięcia się z jednej strony z firmami projektującymi i realizującymi eventy, jak również (a nawet przede wszystkim) do poznania oferty hoteli, oferty często nieoczywistej z mojego punktu widzenia. IGEI jako jednostka samorządu gospodarczego zrzesza duże, średnie i małe firmy, uczelnie i instytuty badawcze oraz jednostki samorządowe. Zarówno sami organizujemy samodzielnie lub we współpracy z partnerami wydarzenia (szkolenia, seminaria, konferencje), jak i jesteśmy również nośnikiem propozycji biznesowej (oferty) kierowanej do naszych członków. Stąd dostęp do wiedzy jest dla nas kluczowy i to nam są w stanie zapewnić kontakty pozyskane w ramach MP Fast Date® – mówi Marcin Jabłoński, wiceprezes Dimexnet Poland.
– MP Fast Date® w Gdańsku to jedno z tych wydarzeń, które naprawdę zostają w głowie na długo. W moim przypadku okazało się bardzo wartościowe, zarówno pod względem merytorycznym, jak i relacyjnym. Te 15-minutowe spotkania z przedstawicielami hoteli to idealna okazja, żeby w krótkim czasie porozmawiać konkretnie, zadać pytania i od razu poczuć, z kim warto nawiązać współpracę. To wydarzenie, po którym wychodzi się z głową pełną pomysłów i kontaktami, które mają realny potencjał – stwierdziła Jolanta Szymańska, która doceniła także dobrą organizację wydarzenia.
– Dużym ułatwieniem był portal Meeting15, dzięki któremu mogliśmy z wyprzedzeniem umawiać się na spotkania, przeglądać agendę i mieć wszystko pod ręką. Na miejscu obsługa również spisała się świetnie – była dobrze poinformowana i pomocna, dzięki czemu bez problemu można było uzyskać wszystkie potrzebne informacje – dodała Patrycja Józwik, event manager z agencja El Padre.

Sopot przyjazny przemysłowi spotkań
– Od dłuższego czasu promujemy Sopot pod hasłem #WidzimysięwSopocie, również jako miejsce przyjazne przemysłowi spotkań i wydarzeń biznesowych. Chcemy zadać kłam stwierdzeniom, że jesteśmy tylko kurortem wakacyjnym, wypoczynkowym. Decydując się współpracę przy projekcie MP Fast Date® i zostając jego partnerem, daliśmy sobie możliwość dotarcia z tym przekazem do kilkudziesięciu osób z całego kraju, które bardzo często mają wpływ na to, gdzie dany event zorganizować. Spotkania stolikowe, prezentacja i kilka godzin „w terenie”, które pozwoliły poczuć, posmakować i doświadczyć naszego miasta w kontekście organizacji eventów uczestnikom MP Fast Date®, to niewątpliwe korzyści wynikające z naszego zaangażowania w to przedsięwzięcie – mówił Bartłomiej Barski. – Zdecydowanie warto organizować tego typu wydarzenia, a z perspektywy oferenta czy wystawcy – warto brać w nich udział – podsumował. 

17 czerwca 2025 odbył się dodatkowy program MP Fast Date® przeznaczony dla meeting plannerów, którzy zwiedzili Novotel Gdańsk Marina, odbyli rejs po Zatoce Gdańskiej i spacer po Sopocie oraz odwiedzili restaurację Mudo.
 
ZOBACZ FOTORELACJE

49. MP Fast Date® w Novotel Gdańsk Marina >>>
Zobacz też fotorelację z wydarzenia na Facebooku >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl