Wrocław klimatyczny o każdej porze roku

MP MICE Tour® Klimatyczny Wrocław - wizyta w Hali Stulecia. fot. Marcin Faliński
Na zdjęciu: MP MICE Tour® Klimatyczny Wrocław - wizyta w Hali Stulecia. fot. Marcin Faliński

– Wrocław – miasto spotkań to miejsce, gdzie planiści czują się dobrze – mówi Agnieszka Szymerowska prezes wrocławskiego convention bureau. Potwierdzają to uczestnicy wizyty studyjnej MP MICE Tour® „Klimatyczny Wrocław”, doceniając jakość i charakter oferty stolicy Dolnego Śląska. Wyjazd był współorganizowany przez Convention Bureau – Wrocław i MeetingPlanner.pl.
 
Okazuje się, że Wrocław, czyli cel ostatniego w roku 2022 (12-14 grudnia) wyjazdu studyjnego z cyklu MP MICE Tour®, jest atrakcyjny dla organizatorów wydarzeń o każdej porze roku. Wizyta była się klimatyczna nie tylko z nazwy – dzień przed jej rozpoczęciem spadł śnieg, który stanowił świetną oprawę grudniowego spotkania. W takiej aurze gości przywitał Zamek Topacz, czyli 50-hektarowy kompleks noclegowo-eventowy z historią sięgającą XIV wieku. Tę właśnie historię połączoną z nowoczesnym luksusem widać było na każdym kroku. Wizytę rozpoczął wspólny lunch i zwiedzania przestrzeni eventowych obiektu i możliwości terenu pod kątem organizacji wydarzeń – aby zobaczyć je wszystkie, uczestnicy poruszali się meleksem. Atrakcją Zamku Topacz jest znajdujące się na terenie kompleksu Muzeum Motoryzacji, posiadające w swojej kolekcji rzadkie i wyjątkowe egzemplarze samochodów z Polski i ze świata. Kolejnym punktem programu był wieczorny spacer z grzanym winem w ręku, po robiącym ogromne wrażenie parku iluminacji, gdzie ledowe światełka tworzą prawdziwe dzieła sztuki. Po kolacji na Zamku na planistów spotkań czekała niespodzianka – kameralny występ wrocławskiego artysty Kuby Kęsego.
 

Zamek Topacz

– Zamek Topacz jest miejscem, które zaspokoi potrzeby wielu gości i organizatorów. Od zaręczyn z prywatną kolacją na pomoście przy stawie, przez konferencje i eventy do około 500 osób w sali balowej. Jesteśmy też idealnym miejscem zarówno dla grup incentive, które wymagają rozległego i łatwego do zaadaptowania terenu, jak i pikników firmowych dla ok. 7000 osób z możliwością parkowania na własnym terenie. Powodzeniem cieszą się również wesela z zewnętrzną ceremonią w pięknej scenerii oraz śluby, które możemy przeprowadzić w naszej konsekrowanej kaplicy, która znajduje się w podziemiach Zamku – wymienia Andreas Wierus, prezes zarządu, hotel general manager, Zamek Topacz. – Rok 2022 był dla nas bardzo dobrym rokiem. Pokazał, że branża MICE odżyła i znów możemy cieszyć się organizacją ciekawych spotkań i wydarzeń – podkreśla. Zamek Topacz gościł uczestników MP MICE Tour® przez trzy dni wizyty studyjnej we Wrocławiu.
 

Park iluminacji w Zamku Topacz

Drugi dzień rozpoczął się od wizyty w Hali Stulecia, gdzie uczestnicy poznali niezwykłą historię i przestrzenie, jakie na spotkania oferuje ten unikalny na skalę światową obiekt. Dzięki wirtualnej rzeczywistości goście mogli przelecieć nad Halą, podziwiając ją z góry, oraz wspiąć się na charakterystyczną iglicę. Zajrzeli także do Wrocławskiego Centrum Kongresowego i poznali jego możliwości eventowe.  


Hali Stulecia

Wrażenie na uczestnikach zrobiła również wizyta w Hydropolis. Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis to nie zwykłe muzeum, a unikalne centrum wiedzy o wodzie, łączące walory edukacyjne z nowoczesną formą wystawienniczą. Jest także przykładem rewitalizacji obiektu poprzemysłowego – powstało w zabytkowym, XIX-wiecznym podziemnym zbiorniku wody czystej. Zanim uczestnicy MP MICE Tour® zobaczyli wystawę, mogli spróbować lokalnych kulinarnych dzieł sztuki przygotowanych przez tworzącego tutaj nowy koncept Mateusza Zielonkę – znanego z jednego z programów telewizyjnych o gotowaniu. Woda Cafe zrodził się z miłości do smaku i do rzemieślniczych dolnośląskich produktów. Dwóch pasjonatów jedzenia, master chef Mateusz Zielonka i propagator regionalnej kuchni Michał Hamburger, stworzyli projekt, który promuje miejscowych ekologicznych wytwórców i ideę Hydropolis – less i zero waste. Dania Woda Cafe udowadniają, że lokalnie i zdrowo może być też zaskakująco smacznie.
 

Hydropolis
 
Na lunch tego dnia zaprosił uczestników Mercure Wrocław Centrum. Oprócz dobrej kuchni i ciekawych rozmów przy stole, w programie tej wizyty znalazło się sprawdzenia bazy noclegowej i możliwości organizacji wydarzeń w obiekcie.
 

Mercure Wrocław Centrum
 
Kolejnym punktem programu była wizyta na prawdziwie klimatycznym Jarmarku Świątecznym i wrocławskim Rynku. Miejsce zrobiło ogromne wrażenie nie tylko ze względu na liczne iluminacje, pięknie przygotowane szopki czy udekorowane sklepy, ale też dzięki niepowtarzalnej atmosferze. Stąd spacerując razem z lokalną przewodniczką Wiktorią Król-Cieciorowską z wrocławskiego convention bureaua, uczestnicy udali się na kolację do hotelu The Bridge Wrocław MGallery.
 

Jarmark Świąteczny
 
Podczas spaceru poznali między innymi bardzo charakterystyczne dla Wrocławia miejsce – Dzielnicę Wzajemnego Szacunku, która nazywana jest także Dzielnicą Czterech Wyznań ze względu na reprezentację czterech religii. Znajduje się tu też wiele ciekawych konceptów gastronomicznych oraz Galeria Neonów, czyli magiczne podwórko, na którym oglądać można neony, które funkcjonowały wcześniej w różnych miejscach Wrocławia. Zmierzając w stronę Ostrowa Tumskiego, uczestnicy podziwiali architekturę wrocławskiego Rynku i okolic, pięknie podświetlony budynek Uniwersytetu Wrocławskiego oraz widok na Odrę i znajdujące się na niej wyspy z górującą katedrą, obok której zlokalizowany jest The Bridge Wrocław MGallery. W hotelu, oprócz wspólnego posiłku i zwiedzania obiektu, czekała na uczestników dodatkowa atrakcja. Wyjście na taras i obserwacja nieba za pomocą teleskopu razem z Katarzyną Kowalską z Koła Naukowego Studentów Astronomii Uniwersytetu Wrocławskiego.
 

The Bridge Wrocław MGallery
 
Zwiedzanie Stadionu Tarczyński Arena rozpoczęło trzeci dzień wizyty. Oprócz sprawdzenia eventowych możliwości obiektu, uczestnicy zajrzeli między innymi do szatni zawodników i na murawę, a także posłuchali anegdot związanych ze stadionem. Obiekt, co podkreślano podczas wizyty, stawia na ekologiczne rozwiązania – jego przedstawiciele mówili m.in. o wykorzystaniu deszczówki czy farmie fotowoltaiki, która ma w pełni zasilać stadion w energię w słoneczne dni.
 

Tarczyński Arena

Ostatnim punktem programu było spotkanie w Radisson Blu Wrocław, gdzie oprócz zwiedzania hotelu i poznania możliwości eventowych, uczestnicy wydarzenia zjedli lunch przygotowany przez wieloletniego szefa kuchni Piotra Lisieckiego.
 

Radisson Blu Wrocław
 
 – Mnogość możliwości i miejsc do organizacji wydarzeń jest zaletą naszego miasta. Nie bez powodu Wrocław – miasto spotkań to miejsce, gdzie planiści czują się dobrze. Unique venues, takie jak Hydropolis czy Hala Stulecia, o wielkim potencjale i różnych możliwościach, to tylko niektóre miejsca, które udało się zobaczyć uczestnikom. Wysokiej klasy hotele, również z zapleczem do organizacji spotkań, znajdują się także na wrocławskiej mapie miejsc MICE. Mam nadzieję, że ta mnogość potencjału zainspiruje do powrotu uczestników i zorganizowania swojego kolejnego wydarzenia we Wrocławiu – podsumowuje Agnieszka Szymerowska, prezes zarządu, Convention Bureau – Wrocław.
 
MP MICE Tour® w opinii uczestników
 
Kamil Kurkiewicz, główny specjalista ds. edukacji klinicznej, Siemens Healthineers: Za każdym razem mam coś nowego do odkrycia
Bywając we Wrocławiu wielokrotnie, zawodowo i prywatnie, za każdym razem mam wrażenie, że miasto pozwala nam odkryć odrobinę więcej swoich możliwości, swojej oferty. Tym razem odkryliśmy hotel Mercure Centrum, który istnieje, odkąd pamiętam, jednak pomimo jego doskonałej lokalizacji w centrum miasta, nie spodziewałem się, że ma aż takie możliwości konferencyjne. Nowy hotel The Bridge pięciogwiazdkowy, designerski obiekt wspaniale wpisujący się w historyczną część Ostrowa Tumskiego. Radisson Blu zlokalizowany w pobliżu rynku – klasyk kameralnych spotkań we Wrocławiu i najbliższy od miasta zamek na Dolnym Śląsku – Zamek Topacz. Bardzo wyjątkowa przestrzeń, tuż pod Wrocławiem o ogromnych możliwościach eventowych.
Niezliczone możliwości konferencyjne, rozrywkowe, kulturalne, bardzo dobrze skomunikowany z innymi miastami, całoroczna oferta turystyczno-biznesowa sprawia, że Wrocław nie bez powodu nazywa się miastem spotkań.
 
Dorota Lewandowska, executive assistant, planista spotkań dla zarządu spółki, Pepsico: Wrocław to absolutne „must see” na mapie Polski
Jest to miasto skrzyżowania wielu kultur z niesamowitą historią i duszą. Świetna baza noclegowa z szerokim wachlarzem możliwości konferencyjnych w pięciogwiazdkowych hotelach (The Bridge MGallery czy Radisson Blu) zlokalizowanych w pobliżu wielu lokalnych atrakcji. Miasto posiada w swojej ofercie również zupełnie nieoczekiwane obiekty do zorganizowania eventu jak Hala Stulecia czy Stadion Arena Tarczyński.
Godne polecenia są ściśle związane z miastem centrum wiedzy o wodzie Hydropolis czy słynny już w Europie Jarmark Świąteczny na wrocławskim Rynku.
Na uwagę zasługuje odrestaurowany zespół zabytków Zamku Topacz, gdzie można kompleksowo zorganizować imprezę biznesową, integracyjną czy świąteczną w klimacie zarówno zimowym, jak i letnim – znajdziemy tam zarówno miejsca zakwaterowania, jak i restauracje hotelowe, a wszystko w sąsiedztwie lokalnych atrakcji oraz Muzeum Motoryzacji czy Parku Świetlnych Iluminacji.
 
Cezary Połaski, specjalista ds. marketingu, Bergerat Monnoyeur: Świetna prezentacja możliwości obiektów
Wyjazd świetnie pokazał możliwości wrocławskich obiektów. Szczególnie Zamek Topacz wydał się wyjątkowy – liczba dodatkowych atrakcji, które super trafiały do serc obu płci, świetne jedzenie, ładne duże pokoje, bardzo miła obsługa. Jest to pierwszy hotel, w którym, będąc w parze, nie musiałem prosić o drugi klucz do pokoju.
 
Agnieszka Zientek, marketing & communications specialist, Atos Polska: Nowe spojrzenie na miasto w zimowej scenerii  
Kolejna wizyta studyjna we Wrocławiu pozwoliła na nowe spojrzenie na miasto, a sceneria zimowa dodała mu jeszcze więcej uroku. Wszystkie miejsca zachwyciły niepowtarzalnym klimatem i szerokim wachlarzem możliwości. Odwiedzone przestrzenie takie jak zamek, hala, stadion, hotele czy centrum edukacyjne, to na pewno ważne punkty na mapie eventowej, ale także turystycznej.
Całość oferty Wrocławia dopełniał jarmark oraz zwiedzanie pod okiem przewodnika – polecam sprawdzić samemu!
 
ZOBACZ FOTORELACJE
fot. Marcin Faliński

MP MICE Tour® Klimatyczny Wrocław 1 >>>
MP MICE Tour® Klimatyczny Wrocław 2 >>>
MP MICE Tour® Klimatyczny Wrocław 3 >>>
MP MICE Tour® Klimatyczny Wrocław 4 >>>
MP MICE Tour® Klimatyczny Wrocław 5 >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Inwestycje
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl