MP MICE Tour® Szczecin, czyli wizyta w mieście wody i zieleni

Meeting plannerzy na scenie w Filharmonii w Szczecinie, czyli uczestnicy MP MICE Tour® Szczecin, fot. Marcin Faliński
Na zdjęciu: Meeting plannerzy na scenie w Filharmonii w Szczecinie, czyli uczestnicy MP MICE Tour® Szczecin, fot. Marcin Faliński

Organizatorzy spotkań odwiedzili pod koniec sierpnia stolicę województwa zachodniopomorskiego. Szczecin to miasto otoczone wodą i zielenią, otwarte, innowacyjne i wizjonerskie. Oferuje także wiele możliwości w zakresie rynku MICE.
 
Miasto transgraniczne i wielokulturowe
Charakter Szczecina wynika z jego położenia. Jest to miasto transgraniczne i bliżej stąd do Berlina (130 km), Kopenhagi (274 km), Sztokholmu (454 km) a nawet Pragi (507 km) niż do Warszawy, oddalonej o 516 km.
Wyróżnia się także tym, że co prawda nie leży nad morzem, ale są tutaj wody morskie. Jest to także miasto pełne zieleni – tereny zielone zajmują prawie 42 procent jego powierzchni, natomiast prawie 24 procent to tereny pod wodami.
Odwiedzając Szczecin, można poznać również okoliczne atrakcje. Województwo zachodniopomorskiego to kraina winnic, a bliskość Niemiec sprawia, że można wybrać się na wycieczkę na największą wyspę tego kraju – Rugię lub nad największe niemieckie jezioro – Mueritz, a także odwiedzić nadmorskie kurorty – Binz, Sellin czy Sassnitz i podziwiać kredowe klify i punkty widokowe.
Te, a także wiele innych ciekawostek związanych ze Szczecinem i jego okolicami mogli poznać uczestnicy wyjazdu studyjnego MP MICE Tour, zorganizowanego przez Meetingplanner.pl wspólnie ze Szczecin Convention Bureau Project.
 – Szczecin zaskoczył mnie mnogością i różnorodnością obiektów, które można wykorzystać na planowane eventy, od maleńkich spotkań biznesowych, po masowe imprezy plenerowe. Z racji rodzaju imprez, które organizujemy, mnie zainteresowała oferta noclegowa i sal konferencyjnych w odwiedzanych hotelach oraz w pozostałych obiektach – mówi Anna Foryś-Perkowska, dyrektor MICE&U.
– Szczecin jest ciekawym kierunkiem dla Wrocławia nie tylko ze względu na bardzo dobre połączenie komunikacyjne. Na wyjazd czekałam ze szczególnym zainteresowaniem, miasto nie zawiodło i potwierdziło, że jest ciekawe historycznie, architektonicznie i kulinarnie – dodaje Beata Starużyk, współwłaściciel biura podróży Lido.
 
Obiekty z zapleczem entowym
Goście wyjazdu zakwaterowani zostali w czterogwiazdkowych hotelach: Radisson Blu, Courtyard by Marriott Szczecin City, Novotel Szczecin oraz Dana Business & Conference. Obiekty te zaprezentowały uczestnikom także swoje możliwości w zakresie organizacji spotkań.
Każdy z nich dysponuje salami konferencyjnymi, zapleczem gastronomicznych oraz wsparciem audiowizualnym. Hotel Radisson Blu posiada 354 pokoje i 10 sal spotkań, które mogą pomieścić do 750 gości, a także dwa bary. Oferta Courtyard by Marriott to 134 pokoje i siedem sal konferencyjnych. Jego łączna powierzchnia eventowa to 1000 mkw.
Novotel Szczecin oferuje organizatorom spotkań osiem sal konferencyjnych, których łączna powierzchnia wynosi 385 mkw. Natomiast Hotel Dana Business & Conference umożliwia organizację spotkań do 250 osób. Łączna powierzchnia pięciu sal konferencyjnych w tym obiekcie to 360 mkw.
Uczestnicy spotkania poznali także możliwości eventowe wielu szczecińskich obiektów. Odwiedzili Plac Solidarności oraz uznawaną za wizytówkę miasta Filharmonię w Szczecinie, która otwarta została w roku 2014 i jest przykładem nowoczesnej i niebanalnej architektury. Jej wnętrze to 12 tysięcy mkw. na czterech kondygnacjach. Sala symfoniczna mieści 953 osoby.
 
Kulturalnie i naukowo
Przełomy Cafe, miejsce spotkań i debat dotyczących kontrowersyjnych tematów związanych z najnowszą historią, gościła uczestników na lunchu, podczas którego podano szczeciński przysmak, czyli bułkę ze śledziem. Kolejne degustacje odbyły się w Browarze pod Zamkiem oraz restauracji Winestone (Ibis Styles Szczecin Stare Miasto) i restauracji w Radisson Blu Hotel Szczecin, gdzie odbył się także wieczór integracyjny. Atrakcją były spacer „Pivny Szczecin” przez malowniczą starówkę i zwiedzanie Zamku Książąt Pomorskich. Ten ostatni obiekt to zabytek sięgający korzeniami XIII wieku, na którego terenie odbywają się spotkania i wykłady oraz wydarzenia plenerowe.
Organizatorzy spotkań odwiedzili Jasne Błonia i Teatr Letni im. Heleny Majdaniec, czyli miejsce na organizację dużych koncertów, imprez lokalnych oraz spotkań, którego atutem jest położenie na naturalnej skarpie, w Parku Kasprowicza.
Poznali także Netto Arenę, czyli halę widowiskowo-sportową, na terenie której można organizować różnorodne rodzaje wydarzeń, zarówno mecze i koncerty, jak i targi, wystawy oraz konferencje. Jest to zespół trzech budynków, które razem z infrastrukturą zewnętrzną, taką jak skatepark, boisko, mini amfiteatr i fontanna, zajmują ponad 102 tys. mkw.
Meeting plannerzy mogli także poznać ofertę eventową centrum konferencyjnego Hanza Tower, 30-kondygnacyjnego wieżowca położonego w centrum Szczecina, oraz atrakcje Morskiego Centrum Nauki. Ten otwarty w roku 2023 obiekt, to nowoczesna instytucja edukacyjna, która łączy przygodę z nauką. Jest to także przestrzeń, którą można wykorzystać na organizację różnorodnych eventów.
Uczestnicy MP MICE Tour® poznali najnowszy, ciekawy obiekt w Szczecinie – zwiedzili jeszcze przed otwarciem Fabrykę Wody. Jest to nowoczesny kompleks rekreacyjno-rozrywkowy, w którym funkcjonuje także amfiteatr oraz centrum edukacyjne.

Zwieńczeniem pobytu w stolicy Pomorza Zachodniego był rejs statkiem po porcie. Podczas rejsu pojawił się kolejny przysmak, z którego znany jest Szczecin – słynny szczeciński paprykarz.
– Z ciekawością poznałam Browar Pod Zamkiem (widać w nim niezwykłą pasję właściciela) oraz Przełomy Kafe. Wizytę w obu miejscach polecę klientom jako atrakcję na „po szkoleniu”. Ciekawym elementem może być także sam rejs statkiem po jeziorze Dąbie, a zorganizowanie na statku na przykład wieczoru integracyjnego daje dodatkowe i nieoczywiste możliwości. I nie mówię tutaj o niespodziewanej kąpieli w jeziorze – dodaje Beata Starużyk.
 
– Ten czterodniowy wyjazd przybliżył mi to odległe miasto, pozwolił na odkrycie kulinarnych smaków, wśród których dominowały – jak mówią sami szczecinianie – owoce Pomorza, czyli znakomity śledź w bułce i legendarny paprykarz. Zostaliśmy wspaniale ugoszczeni przez właścicieli Przełomy Kafe, którzy – słusznie – uchodzą za mistrzów w przygotowywaniu tych potraw. Zaznaliśmy też, z pokładu statku wycieczkowego, piękna dzikiej, nieskażonej przyrody otaczającej miasto. I to wszystko tuż po wypłynięciu z portu na rzekę Świętą i wpłynięciu na rozległe Jezioro Dąbie. Można sobie wyobrazić, jak malowniczy musi być rejs integracyjny o zachodzie słońca tym szlakiem – mówi Katarzyna Otwinowska, marketing manager, Olimp Air. – Jednak, co najważniejsze – za każdym miejscem stoją ludzie, a tylu pasjonatów, profesjonalistów pełnych pasji i energii, ilu spotkaliśmy na MP MICE Tour® Szczecin, trudno gdzie indziej zgromadzić w jednym miejscu. A to najlepsza gwarancja na udaną organizację spotkania biznesowego i na życzliwą współpracę – podsumowuje.

MP MICE Tour® Szczecin odbył się w dniach 27 – 30 sierpnia.

ZOBACZ FOTORELACJE
fot. Marcin Faliński

MP MICE Tour® Szczecin 1 >>>
MP MICE Tour® Szczecin 2 >>>
MP MICE Tour® Szczecin 3 >>>
MP MICE Tour® Szczecin 4 >>>
MP MICE Tour® Szczecin 5 >>>
MP MICE Tour® Szczecin 6 >>>
MP MICE Tour® Szczecin 7 >>>
 
Zobacz też fotorelację MP MICE Tour® na Facebooku >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl