MP MICE Tour® Szczecin, czyli wizyta w mieście wody i zieleni
Organizatorzy spotkań odwiedzili pod koniec sierpnia stolicę województwa zachodniopomorskiego. Szczecin to miasto otoczone wodą i zielenią, otwarte, innowacyjne i wizjonerskie. Oferuje także wiele możliwości w zakresie rynku MICE.
Miasto transgraniczne i wielokulturowe
Charakter Szczecina wynika z jego położenia. Jest to miasto transgraniczne i bliżej stąd do Berlina (130 km), Kopenhagi (274 km), Sztokholmu (454 km) a nawet Pragi (507 km) niż do Warszawy, oddalonej o 516 km.
Wyróżnia się także tym, że co prawda nie leży nad morzem, ale są tutaj wody morskie. Jest to także miasto pełne zieleni – tereny zielone zajmują prawie 42 procent jego powierzchni, natomiast prawie 24 procent to tereny pod wodami.
Odwiedzając Szczecin, można poznać również okoliczne atrakcje. Województwo zachodniopomorskiego to kraina winnic, a bliskość Niemiec sprawia, że można wybrać się na wycieczkę na największą wyspę tego kraju – Rugię lub nad największe niemieckie jezioro – Mueritz, a także odwiedzić nadmorskie kurorty – Binz, Sellin czy Sassnitz i podziwiać kredowe klify i punkty widokowe.
Te, a także wiele innych ciekawostek związanych ze Szczecinem i jego okolicami mogli poznać uczestnicy wyjazdu studyjnego MP MICE Tour, zorganizowanego przez Meetingplanner.pl wspólnie ze Szczecin Convention Bureau Project.
– Szczecin zaskoczył mnie mnogością i różnorodnością obiektów, które można wykorzystać na planowane eventy, od maleńkich spotkań biznesowych, po masowe imprezy plenerowe. Z racji rodzaju imprez, które organizujemy, mnie zainteresowała oferta noclegowa i sal konferencyjnych w odwiedzanych hotelach oraz w pozostałych obiektach – mówi Anna Foryś-Perkowska, dyrektor MICE&U.
– Szczecin jest ciekawym kierunkiem dla Wrocławia nie tylko ze względu na bardzo dobre połączenie komunikacyjne. Na wyjazd czekałam ze szczególnym zainteresowaniem, miasto nie zawiodło i potwierdziło, że jest ciekawe historycznie, architektonicznie i kulinarnie – dodaje Beata Starużyk, współwłaściciel biura podróży Lido.
Obiekty z zapleczem entowym
Goście wyjazdu zakwaterowani zostali w czterogwiazdkowych hotelach: Radisson Blu, Courtyard by Marriott Szczecin City, Novotel Szczecin oraz Dana Business & Conference. Obiekty te zaprezentowały uczestnikom także swoje możliwości w zakresie organizacji spotkań.
Każdy z nich dysponuje salami konferencyjnymi, zapleczem gastronomicznych oraz wsparciem audiowizualnym. Hotel Radisson Blu posiada 354 pokoje i 10 sal spotkań, które mogą pomieścić do 750 gości, a także dwa bary. Oferta Courtyard by Marriott to 134 pokoje i siedem sal konferencyjnych. Jego łączna powierzchnia eventowa to 1000 mkw.
Novotel Szczecin oferuje organizatorom spotkań osiem sal konferencyjnych, których łączna powierzchnia wynosi 385 mkw. Natomiast Hotel Dana Business & Conference umożliwia organizację spotkań do 250 osób. Łączna powierzchnia pięciu sal konferencyjnych w tym obiekcie to 360 mkw.
Uczestnicy spotkania poznali także możliwości eventowe wielu szczecińskich obiektów. Odwiedzili Plac Solidarności oraz uznawaną za wizytówkę miasta Filharmonię w Szczecinie, która otwarta została w roku 2014 i jest przykładem nowoczesnej i niebanalnej architektury. Jej wnętrze to 12 tysięcy mkw. na czterech kondygnacjach. Sala symfoniczna mieści 953 osoby.
Kulturalnie i naukowo
Przełomy Cafe, miejsce spotkań i debat dotyczących kontrowersyjnych tematów związanych z najnowszą historią, gościła uczestników na lunchu, podczas którego podano szczeciński przysmak, czyli bułkę ze śledziem. Kolejne degustacje odbyły się w Browarze pod Zamkiem oraz restauracji Winestone (Ibis Styles Szczecin Stare Miasto) i restauracji w Radisson Blu Hotel Szczecin, gdzie odbył się także wieczór integracyjny. Atrakcją były spacer „Pivny Szczecin” przez malowniczą starówkę i zwiedzanie Zamku Książąt Pomorskich. Ten ostatni obiekt to zabytek sięgający korzeniami XIII wieku, na którego terenie odbywają się spotkania i wykłady oraz wydarzenia plenerowe.
Organizatorzy spotkań odwiedzili Jasne Błonia i Teatr Letni im. Heleny Majdaniec, czyli miejsce na organizację dużych koncertów, imprez lokalnych oraz spotkań, którego atutem jest położenie na naturalnej skarpie, w Parku Kasprowicza.
Poznali także Netto Arenę, czyli halę widowiskowo-sportową, na terenie której można organizować różnorodne rodzaje wydarzeń, zarówno mecze i koncerty, jak i targi, wystawy oraz konferencje. Jest to zespół trzech budynków, które razem z infrastrukturą zewnętrzną, taką jak skatepark, boisko, mini amfiteatr i fontanna, zajmują ponad 102 tys. mkw.
Meeting plannerzy mogli także poznać ofertę eventową centrum konferencyjnego Hanza Tower, 30-kondygnacyjnego wieżowca położonego w centrum Szczecina, oraz atrakcje Morskiego Centrum Nauki. Ten otwarty w roku 2023 obiekt, to nowoczesna instytucja edukacyjna, która łączy przygodę z nauką. Jest to także przestrzeń, którą można wykorzystać na organizację różnorodnych eventów.
Uczestnicy MP MICE Tour® poznali najnowszy, ciekawy obiekt w Szczecinie – zwiedzili jeszcze przed otwarciem Fabrykę Wody. Jest to nowoczesny kompleks rekreacyjno-rozrywkowy, w którym funkcjonuje także amfiteatr oraz centrum edukacyjne.
Zwieńczeniem pobytu w stolicy Pomorza Zachodniego był rejs statkiem po porcie. Podczas rejsu pojawił się kolejny przysmak, z którego znany jest Szczecin – słynny szczeciński paprykarz.
– Z ciekawością poznałam Browar Pod Zamkiem (widać w nim niezwykłą pasję właściciela) oraz Przełomy Kafe. Wizytę w obu miejscach polecę klientom jako atrakcję na „po szkoleniu”. Ciekawym elementem może być także sam rejs statkiem po jeziorze Dąbie, a zorganizowanie na statku na przykład wieczoru integracyjnego daje dodatkowe i nieoczywiste możliwości. I nie mówię tutaj o niespodziewanej kąpieli w jeziorze – dodaje Beata Starużyk.
– Ten czterodniowy wyjazd przybliżył mi to odległe miasto, pozwolił na odkrycie kulinarnych smaków, wśród których dominowały – jak mówią sami szczecinianie – owoce Pomorza, czyli znakomity śledź w bułce i legendarny paprykarz. Zostaliśmy wspaniale ugoszczeni przez właścicieli Przełomy Kafe, którzy – słusznie – uchodzą za mistrzów w przygotowywaniu tych potraw. Zaznaliśmy też, z pokładu statku wycieczkowego, piękna dzikiej, nieskażonej przyrody otaczającej miasto. I to wszystko tuż po wypłynięciu z portu na rzekę Świętą i wpłynięciu na rozległe Jezioro Dąbie. Można sobie wyobrazić, jak malowniczy musi być rejs integracyjny o zachodzie słońca tym szlakiem – mówi Katarzyna Otwinowska, marketing manager, Olimp Air. – Jednak, co najważniejsze – za każdym miejscem stoją ludzie, a tylu pasjonatów, profesjonalistów pełnych pasji i energii, ilu spotkaliśmy na MP MICE Tour® Szczecin, trudno gdzie indziej zgromadzić w jednym miejscu. A to najlepsza gwarancja na udaną organizację spotkania biznesowego i na życzliwą współpracę – podsumowuje.
MP MICE Tour® Szczecin odbył się w dniach 27 – 30 sierpnia.
ZOBACZ FOTORELACJE
fot. Marcin Faliński
MP MICE Tour® Szczecin 1 >>>
MP MICE Tour® Szczecin 2 >>>
MP MICE Tour® Szczecin 3 >>>
MP MICE Tour® Szczecin 4 >>>
MP MICE Tour® Szczecin 5 >>>
MP MICE Tour® Szczecin 6 >>>
MP MICE Tour® Szczecin 7 >>>
Zobacz też fotorelację MP MICE Tour® na Facebooku >>>