Dobre relacje, profesjonalizm i infrastruktura – sposób na udane eventy w hotelach Unirest
MeetingPlanner.pl oraz Grupa Unirest zaprosili organizatorów spotkań na drugą odsłonę MP MICE Tour®, którego celem były miasta – Kraków i Oświęcim. Uczestnicy wyjazdu poznawali wyjątkowe hotele działające tam pod marką Hilton oraz inne atrakcje z potencjałem do organizacji wydarzeń.
Grupa Unirest Hotele prowadzi w Polsce pięć obiektów – DoubleTree by Hilton Kraków, Hampton by Hilton Kraków, Hampton by Hilton Gdańsk Oliwa i Hampton by Hilton Oświęcim oraz nowo otwarty Hilton Garden Inn Radom. Wszystkie są dogodnie położone, umożliwiają dostęp do głównych atrakcji miast i ich okolic, a także posiadają ofertę dla biznesu. – Technika, sprzęt, przestrzenie – to jest podstawa, w moim przekonaniu ważna, ale nie najważniejsza. To, co jest dla mnie najważniejsze, to drugi człowiek i mam nadzieję, że zarówno nasi goście, jak i moi współpracownicy czuli się ze sobą dobrze oraz komfortowo. Mam nadzieję, że właśnie te relacje w połączeniu z profesjonalizmem w działaniu i świetnym zapleczem technicznym przyniosą wiele sukcesów i zadowolenia z przyszłych realizacji wydarzeń – podsumowuje Barbara Stawiarska, dyrektor sprzedaży Grupy Unirest.
Na tropie receptury trunku Jakoba Haberfelda
Program wyjazdu, który trwał od 8 do 10 września 2024 roku, rozpoczął się od wizyty w hotelu Hampton by Hilton Oświęcim. Jest to stylowy obiekt położony na Starym Mieście, w pobliżu zabytkowego Rynku, z którego okien rozciąga się malowniczy widok na bulwary rzeki Soła oraz na średniowieczny zamek. Hotel oferuje 120 pokojów, wyposażonych między innymi w ergonomiczne miejsce do pracy. Do dyspozycji organizatorów spotkań jest tutaj pięć sal konferencyjnych. Uczestnicy wyjazdu mogli poznać dokładnie ofertę konferencyjną hotelu i możliwość organizacji różnego rodzaju spotkań.
Hampton by Hilton Oświęcim
Tego dnia brali także udział w grze miejskiej „Jakobowy alembik”, zorganizowanej przez agencję S-Grupa. Zadaniem uczestników gry było odnalezienie wskazówek dotyczących receptury słynnego „Jakobowego alembiku”, czyli likieru produkowanego w XIX wieku w oświęcimskiej Parowej Fabryce Najprzedniejszych Wódek i Likierów Jakoba Haberfelda, jednej z największych w Polsce wytwórni tego typu. Produkty, które tutaj powstawały, nazywane są dzisiaj kraftowymi. Jakobowy Alembik był wybornym trunkiem, ale nigdy nie wszedł do masowej produkcji. Gdy kilka lat temu postanowiono reaktywować produkcję wódek Haberfelda, za punkt honoru postawiono sobie wskrzeszenie jego receptury. Uczestnicy zabawy mogli wziąć udział w poszukiwaniach przepisu, a także poznać bliżej miasto i jego dzieje, nie tylko te znane wszystkim z lekcji historii. Warsztaty i degustacja likierów Jakoba Haberfelda znalazły się w programie kolacji, która odbyła się w hotelu. Agencja S-Grupa przygotowała także na ten wieczór „Bitwę umysłów”, czyli interaktywny event quizowy, polegający na udzielaniu szybkich odpowiedzi na pytania za pomocą bezprzewodowych pilotów. Zabawa była przednia i wszyscy z ekscytacją śledzili wyniki poszczególnych drużyn.
Gra miejska „Jakobowy alembik” w Oświęcimiu
Obiekty z zapleczem eventowym
Drugiego dnia uczestników wyjazdu zaprosił DoubleTree by Hilton Kraków Hotel & Convention Center, zlokalizowany w spokojnej, zielonej dzielnicy stolicy Małopolski, 10 minut od centrum miasta. Obiekt posiada bogate zaplecze biznesowe, można tutaj zorganizować kongres z częścią wystawienniczą, zasiadaną galę, bankiet czy duże konferencje. Oferta eventowa to 16 multifunkcyjnych sal, foyer oraz lobby – w sumie 2820 mkw. powierzchni. Na organizację uroczystej gali czy dużej konferencji dla ponad tysiąca osób nadaje się szczególnie Sala Kraków, bezkolumnowa przestrzeń o powierzchni 920 mkw., wysoka na 4,96 metra. Dla organizatorów wydarzeń przygotowano także takie udogodnienia jak sprzęt audiowizualny, bezpłatny bezprzewodowy internet czy winda towarowa o pojemności do 4 ton, z możliwością bezpośredniego wjazdu na salę konferencyjną oraz ruchome schody.
Hotel posiada restaurację 5th Avenue, która oferuje dania będące współczesną interpretacją starych przepisów, wykorzystujących regionalne smaki Małopolski. Do dyspozycji gości jest Lounge Bar oraz salonik biznesowy Executive Lounge, a także siłownia i strefa wellness, składająca się z basenu z gejzerami i strefą masaży, jacuzzi oraz saun.
DoubleTree by Hilton Kraków Hotel & Convention Center
Organizatorzy spotkań poznali także położony w tej samej lokalizacji co DoubleTree by Hilton Kraków – Hampton by Hilton. Obiekt ten oferuje 161 pokoi i cztery sale konferencyjne o łącznej powierzchni 150 mkw. Można tutaj także organizować spotkania oraz połączyć je z sąsiednim obiektem. Oba hotele zostały bardzo pozytywnie ocenione.
Hampton by Hilton Kraków
– W MP MICE Tourach uwielbiam to, że pozwalają one odkryć na nowo hotele, miasta, które niby wszyscy znamy, dużo o nich wiemy, ale…, że DoubleTree by Hilton Kraków w połączeniu z Hamptonem to jeden budynek – dwa razy więcej pokoi, tego, przyznaję się nie wiedziałem. Że jest to obiekt z salą prawie 1000-metrową wiedziałem, ale że dostępne jest w nim prawie 400 pokoi, już nie. Połączenie puli pokoi w obu hotelach, ale jednym budynku daje naprawdę spore możliwości. Również konkurowania z obiektami o podobnych parametrach w innych województwach – mówi Kamil Kurkiewicz, główny specjalista ds. edukacji klinicznej, Siemens Healthineers.
– Oferta hoteli była bardzo ciekawa. Hampton by Hilton Oświęcim zaskoczył mnie estetyką i komfortem. Wygląda jak nowy hotel, mimo że ma już parę lat. Na pewno jest to dobry wybór na mniejsze grupy. DoubleTree by Hilton Kraków i Hampton by Hilton Kraków to idealny hotel pod wydarzenia, które organizujemy, czyli duże spotkania firmowe, gdzie potrzebujemy dużej ilości małych sal. Na pewno będziemy wracać z zapytaniami – podsumowuje Maria Małaczek, event manager, Plej.
Event w centrum nauki i firma w rozumie
Goście odwiedzili też otwarty pod koniec czerwca 2024 roku, krakowski obiekt – Małopolskie Centrum Nauki Cogiteon, który oferuje edukację poprzez zabawę i angażowanie w eksperymenty naukowe, projekty badawcze i społeczne. Cogiteon obejmuje około 400 pomieszczeń, które zajmują około 14 tysięcy mkw. powierzchni. Można tutaj oglądać prawie 100 interaktywnych eksponatów, działa tu sześć laboratoriów i pracowni edukacyjnych, wokół są tereny zielony, a na dachu – ogród i restauracja Na Polu, w której meeting plannerzy mogli wziąć udział w degustacji potraw. Obiekt zaprezentował także swoją ofertę konferencyjną. Do dyspozycji organizatorów spotkań jest tutaj kilka sal – sala eventowa Cogito o powierzchni 370 mkw., którą można przystosować do wydarzeń o różnorodnym charakterze, sala audytoryjna Eon o powierzchni 255 mkw., która pomieści 280 osób, oraz sale konferencyjne Idea i Logika o powierzchni 80 mkw. Restauracja Na Polu może pomieścić do 150 gości. Do organizacji eventów można także wykorzystać lobby oraz teren zewnętrzny.
Małopolskie Centrum Nauki Cogiteon
Drugi dzień wyjazdu zakończyła kolacja w hotelowej restauracji, z atrakcjami przygotowanymi przez agencję Hula Events. Był to humorystyczny integracyjny teleturniej „Firma w Rozumie”, w trakcie którego wykorzystywane są elementy takich formatów jak „Koło Fortuny” czy „Jaka to melodia”. Konkurencje podczas tego teleturnieju mogą dotyczyć muzyki, popkultury, życia gwiazd, filmu, a także historii i kultury organizacyjnej danej firmy.
Kolacja w DoubleTree by Hilton Kraków Hotel & Convention Center i gra „Firma w Rozumie”
Street Art i spa
Uczestnicy wyjazdu poznali też zaplecze spa i wellness DoubleTree by Hilton Kraków Hotel & Convention oraz biznesową ofertę Moonlight Spa (w której zakres wchodzą m.in. zabiegi grupowe czy wynajęcia spa na wyłączność) podczas potkania z jego właścicielką Barbarą Odrzywołek. Każdy z uczestników mógł też skorzystać z wybranego zabiegu.
Tak zrelaksowani uczestnicy wzięli udział w kreatywnych warsztatach integracyjnych Street Art przygotowanych przez agencję Hula Events. Polegały one na wykonywaniu w grupach krótkich zadań team-buildingowych w celu zdobycia szablonów i akcesoriów do tworzenia fragmentów obrazów, a następnie ich namalowaniu. Fragmenty te po połączeniu w całość ukazały wspólną wizę danej grupy.
Warsztaty Street Art zaaranżowane w salach w hotelu DoubleTree by Hilton Kraków
Grupa Unirest dla segmentu MICE
Barbara Stawiarska, dyrektor sprzedaży Grupy Unirest podkreśliła, że sieć Unirest Hotels, będąca właścicielem hoteli pod marką Hilton, przygotowała swoją ofertę z myślą o gościach z segmentu MICE, którzy organizują zarówno duże wydarzenia, jak i kameralne konferencje. – Hotel w Oświęcimiu, wyróżniający się doskonałą obsługą i wyjątkową gościnnością, jest często pomijany przez meeting plannerów z powodu historii miasta. Jednakże ze względu na lokalizację, otoczenie zieleni i wysokiej jakości serwis, stanowi on unikalne miejsce, które mamy nadzieję, że udało nam się odpowiednio zaprezentować. Z kolei nasze hotele w Krakowie, zaprojektowane z myślą o organizacji dużych wydarzeń, zostały przedstawione właśnie w tym charakterze. – Skupiliśmy się na najbliższych okolicach, aby zaprezentować ich piękno i możliwości aktywności bez konieczności oddalania się od hotelu. Oczywiście goście mieli okazję obejrzeć przestrzenie hotelowe oraz spróbować naszej kuchni. Nie zabrakło również atrakcji, takich jak gra miejska, quizy i wieczorne eventy. Dodatkowo zwiedziliśmy nowo otwarte centrum nauki Cogiteon. Organizatorom spotkań staramy się w krótkim czasie zaoferować jak najwięcej usług, pozostawiając jednocześnie trochę czasu na relaks w przestrzeniach spa, wellness czy na siłowni – podsumowuje Barbara Stawiarska.
– W pamięci zapadnie mi na pewno Hampton w Oświęcimiu. Nie spodziewałam się takiej jakości. Moją uwagę zwróciły też wieczorne quizy. To co jednak jest najlepsze w każdym MP MICE Tour to możliwość nawiązania relacji. Zdecydowanie łatwiej jest współpracować, gdy osobę po drugiej stronie maila zna się nie tylko wirtualnie – podsumowuje Maria Małeczek.
ZOBACZ FOTORELACJE
Fot. Ewa Witak
MP MICE Tour® – Hotele Unirest w Małopolsce 1 >>>
MP MICE Tour® – Hotele Unirest w Małopolsce 2 >>>
MP MICE Tour® – Hotele Unirest w Małopolsce 3 >>>