Widzieliśmy się w Sopocie – to była wspaniała eventowa przygoda
Sopot to miasto z ogromnym potencjałem organizacji eventów, atutem jest jego położenie, bliskość morza oraz wiele atrakcji pozwalających połączyć spotkane biznesowe z wypoczynkiem, i to o każdej porze roku. Mogli się o tym przekonać uczestnicy MP MICE Tour®, organizowanego przez Sopocką Organizację Turystyczną (SOT) i MeetingPlanner.pl, którego hasło brzmiało – Widzimy się w Sopocie!
Sopot znany jest przede wszystkim jako destynacja letnia, wakacyjna. Chcąc jednak wydłużyć okres zwiększonego ruchu turystycznego, Sopocka Organizacja Turystyczna stara się od pewnego czasu pokazać potencjał eventowy i konferencyjny, jaki drzemie w tym mieście. – Wciąż niewiele osób zdaje sobie sprawę, że to właśnie w Sopocie (w kontekście całego Trójmiasta) znajdują się dwa hotele z największą infrastrukturą konferencyjną (Radisson Blu i Sheraton Sopot). To w Sopocie nietrudno o organizację konferencji czy wydarzenia firmowego z widokiem na Zatokę Gdańską czy na deskach Opery Leśnej, co udowodniliśmy podczas MP MICE Tour®. Jeśli dodamy do tego jedną z najlepszych w kraju hal widowiskowo-sportowych – Ergo Arenę, położoną na granicy Gdańska i Sopotu, bogatą ofertę kulinarną (z restauracjami wyróżnionymi w przewodniku Michelin) czy wyjątkową ofertę spędzania czasu wolnego (spa, sauny na plaży, rejsy po Zatoce Gdańskiej) to wyjdzie na to, że w Sopocie da się zorganizować wydarzenia MICE na najwyższym poziomie – mówi Bartłomiej Barski, prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej.
SOT od dwóch lat gromadzi i analizuje dane dotyczące rynku spotkań i wydarzeń biznesowych. Wynika z nich, że tylko w 2023 roku w Sopocie odbyło się co najmniej 351 spotkań i wydarzeń biznesowych, w których wzięło udział minimum 50 osób. Przełożyło się to na ponad 76 tysięcy uczestników tychże wydarzeń.
Spotkanie na scenie Opery Leśnej
MP MICE Tour® do Sopotu miał miejsce od 20 do 22 października 2024 i rozpoczął się od powitalnej kawy na słynnym, najdłuższym w Europie drewnianym molo i od wizyty w Operze Leśnej. Ten legendarny obiekt uznawany jest za jeden z najpiękniejszych amfiteatrów Europy. To w nim właśnie odbywają się koncerty oraz eventy artystyczne, takie jak Polsat Hit Festiwal, Top of the Top Sopot Festival, NDI Sopot Classic czy Baltic Opera Festival. Oglądalność transmisji telewizyjnych tych festiwali w roku 2024 przekroczyła 8 milionów widzów. W ramach Opery Leśnej funkcjonują także LASY, czyli stworzona pięć lat temu kameralna scena plenerowa, usytuowana w pobliżu sceny głównej. Na terenie Opery Leśnej znajduje się również sala Polskiej Filharmonii Kameralnej oraz strefa gastronomiczna.
Wizyta w Operze Leśnej pozostawiła niezapomniane wrażenia, gdyż scena została zaaranżowana specjalnie dla gości, a jej wystrój obejmował oświetlenie, stoliki koktajlowe oraz catering przygotowany przez sopockich restauratorów. Oprócz uczestników wyjazdu na scenie pojawili się przedstawiciele sopockiej branży eventowej, którzy przedstawili swoją ofertę dla rynku MICE.
W trakcie trzech dni pobytu w Sopocie uczestnicy wyjazdu zwiedzili trzy hotele, które posiadają bogate zaplecze konferencyjne, umożliwiające organizację różnorodnych wydarzeń. Dwa z nich – Radisson Blu i Sheraton Sopot mają jedne z największych i najlepiej wyposażonych przestrzeni konferencyjnych w całym regionie.
Radisson Blu Sopot – funkcje resortowe i konferencyjne
Radisson Blu Sopot położony jest 250 metrów od plaży, w zielonym i spokojnym otoczeniu Sopockich Błoni. Posiada 219 pokojów w stylu art deco i modern chic. Działająca tu restauracja serwuje dania przyrządzane z produktów pochodzących z hotelowych upraw i świeżych ryb z Bałtyku, a także wina z francuskiej winnicy i rzemieślnicze piwo z gdańskiego browaru Vrest. Centrum konferencyjne tego obiektu to 2 tys. mkw. przestrzeni eventowej, która umożliwia przygotowanie 30 różnorodnych konfiguracji sal. Pawilon ze sceną z udźwiękowieniem w parametrach sali koncertowej sprawia, że mogą się tutaj odbywać duże konferencje lub koncerty.
– To, co nas wyróżnia, to zdecydowanie plastyczność przestrzeni i układów aranżacyjnych, a dodatkowe atuty to niewątpliwie zaplecze noclegowe w postaci 550 miejsc, autorska kuchnia wraz z pracownią cukierniczą, namiot pod eventy plenerowe oraz sala koncertowa blugrass hall z własną scenotechniką. Na swoim koncie mamy już wiele ambitnych realizacji, a także wydarzeń, które organizujemy cyklicznie dla kontrahentów. Jesteśmy w stanie zorganizować klasyczne spotkania branżowe czy wystawne gale, ale również specjalizujemy się w bardziej nietypowych wydarzeniach – premierach aut, ekspozycjach wystawienniczych czy realizacji koncertów – mówi Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor marketingu i sprzedaży Radisson Blu Hotel Sopot i dodaje, że silna marka kurortu zdecydowanie zachęca do organizacji eventów w Sopocie. – Bliskość morza, lokalizacja w samym sercu trójmiejskiej metropolii, połączone funkcje obiektów: resortowe z konferencyjnymi to nasze niezaprzeczalne atuty – podsumowuje.
Sheraton Sopot Hotel – sale balowe z widokiem na morze
Sheraton Sopot Hotel, położony jest blisko plaży oraz sopockiego molo. Do dyspozycji gości jest tutaj 189 pokojów, w tym 11 apartamentów z widokiem na Zatokę Gdańską oraz Sea Soul Spa wraz z nowo wyremontowanym basenem i świetnie wyposażoną siłownią. – Na terenie hotelu znajduje się jedno z największych centrów konferencyjnych w regionie z 14 salami konferencyjnymi o łącznej powierzchni 3 tys. mkw., począwszy od kameralnych salek o powierzchni 21 mkw., a skończywszy na naszej największej sali konferencyjnej Christopher Columbus o powierzchni 545 mkw., która może pomieścić do 650 osób w ustawieniu teatralnym. Nasze sale balowe to kolejny atut tego miejsca – Baltic Panorama z zapierającym dech w piersiach widokiem na sopockie molo i Zatokę Gdańską oraz dostępem do naszych tarasów oraz Marco Polo, posiadająca piękną antresolę oraz majestatyczne żyrandole dodające splendoru temu miejscu. Całości dopełnia przestronne foyer umożliwiające organizację różnego rodzaju targów i prezentacji. Podczas wizji lokalnej goście mogli się także dowiedzieć, iż do naszego centrum konferencyjnego jesteśmy w stanie przetransportować samochód dzięki największej w regionie windzie cargo. Naszym atutem jest także bliskość plaży oraz mola, na których także jest możliwość organizowania różnego rodzaju aktywności – mówi Piotr Kropidłowski, dyrektor sprzedaży i dystrybucji Sheraton Sopot.
O podniebienia gości hotelu dba na co dzień Marek Soczewka, szef kuchni w restauracji Polskie Smaki, oferującej kaszubską kuchnię opartą o filozofię slow food. W tym lokalu pierwszego dnia goście zjedli kolację.
W hotelu Sheraton Sopot organizowane są różnego rodzaju wydarzenia, począwszy od małych spotkań dla kilku osób, a skończywszy na dużych kongresach, jak choćby organizowany co roku Europejski Kongres Finansowy. Ważnym aspektem działalności są także przyjęcia okolicznościowe. Według Piotra Kropidłowskiego planiści spotkań szukają głównie elastyczności, począwszy od warunków umowy a skończywszy na realizacji eventu. – W dzisiejszych czasach klienci finalni są coraz bardziej wymagający, a zamysł eventów potrafi się zmieniać z godziny na godzinę. Nasz hotel posiada bogate doświadczenie organizacyjne, którego ważną częścią jest dział planningu oraz dedykowany concierge konferencyjny, który pozostaje do dyspozycji organizatorów przez cały okres trwania wydarzeń. Sopot z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród destynacji konferencyjnych. Niezaprzeczalnym atutem jest oczywiście położenie miasta, piękne plaże, marina zlokalizowana na końcu mola, z której grupy mogą czarterować rejsy jachtami, tereny zielone z Trójmiejskim Parkiem Krajobrazowym na czele. Sopot to także niebanalne miejsca, w których można organizować aktywności dla gości konferencyjnych, jak choćby wspomniana już Opera Leśna czy Hipodrom – dodaje Piotr Kropidłowski.
Kultowy Sofitel Grand Hotel i rejs po Zatoce Gdańskiej
Kultowym obiektem miasta jest Sofitel Grand Sopot, o którego historii opowiadał uczestnikom wyjazdu Jędrzej Król, posiadacz tytułu Najlepszego Recepcjonisty na Świecie, laureat konkursu World’s Best Receptionist 2024, który odbył się w Nicei podczas kongresu Stowarzyszenie Zastępców Dyrektorów i Kierowników Recepcji Hoteli Luksusowych – AICR International.
Obiekt posiada 126 pokojów, w tym 45 apartamentów, wśród nich są takie, w których przebywały słynne osobistości, takie jak generał Charles de Gaulle, Greta Garbo, Jan Kiepura czy książę Albert. Wnętrza tego hotelu pojawiały się także w wielu znanych filmach i serialach, na przykład w polskim serialu „07 zgłoś się”. Oferta biznesowa hotelu to 4 sale konferencyjne o powierzchni od 45 mkw. do 69 mkw. i sala balowa o powierzchni 245 mwk., która pomieści do 250 osób. Działa tutaj restauracja Grand Blue, centrum wellness i strefa fitness.
– Przedstawione nam hotele sprostają najwyższym wymaganiom klienta. Zarówno wyposażenie sal, położenie, jak i bliskość morza są istotnym atutem tych miejsc. Moją szczególną uwagę zwrócił hotel Radisson Blu i jego przestrzeń konferencyjna z największą salą blugrass hall, idealną do organizacji dużych wydarzeń. Jej wyposażenie techniczne, które jest wkomponowana na stałe, jest dużym ułatwieniem dla organizatorów, co zawsze doceniam. Opera Leśna i Grand Sopot – zasługują na szczególna uwagę, bo dotykają historii i kultury – to ikony tego regionu – komentuje Joanna Kosieradzka, dyrektor marketingu Posnet Polska SA, uczestniczka wyjazdu. – Na tej scenie odbyło się wiele festiwali i wydarzeń muzycznych – każdy event zorganizowany na deskach Opery Leśnej w Sopocie będzie należał do tych wyjątkowych z efektem wow! T to miejsce dostosowane do mega dużych wydarzeń zasługuje na wyjątkową i profesjonalną realizację – dodaje.
Wizyta w Sopocie obejmowała także takie atrakcje jak rejs jachtami po Zatoce Gdańskiej, zorganizowany przez Premium Yachting, którego celem działalności jest nie tylko pokazanie uroków żeglarstwa jako sportu, ale także jako sposobu na życie. W ramach poznawania ciekawych miejsc goście odwiedzili restaurację White Marlin, położoną nad samym morzem, która oferuje kuchnię nasyconą morskimi smakami i umożliwia organizację różnorodnych spotkań.
Sopockie restauracje i sauna na plaży
Uczestnicy wyjazdu poznali także nadmorskie Centrum Kultury Mamuszki 14, które organizuje warsztaty, spotkania, targi i wydarzenia kulturalne i w którym można wynająć przestrzeń na organizację eventu. Na parterze obiektu działa restauracja Bulaj, w której można skosztować nie tylko ryb z Bałtyku i słodkowodnych, ale także dań z gęsiny, jagnięciny z Kaszub oraz innych dóbr pochodzących z okolicznych lasów i gospodarstw oraz doskonałych win, których autorem jest Artur Moroz. Tutaj zaserwowano lunch uczestnikom wyjazdu.
W ramach poznawania sopockich smaków drugiego dnia gości na kolację zaprosiła restauracja L’entre Villes, która zyskała sławę dzięki charakterystycznemu podejściu do kuchni europejskiej, łączącemu lokalne, świeże składniki i pomysłowe metody gotowania. Otwarty w roku 2014 lokal stał się miejscem łączącym styl z innowacją. W tym roku został nagrodzony znaczącym wyróżnieniem Przewodnika Michelin, jednego z najbardziej znanych autorytetów kulinarnych, a jego personel został przeszkolony przez kamerdynera Królowej Elżbiety. Restauracja prowadzona jest przez wykwalifikowanego szefa kuchni Sławomira Hahn. Można tutaj zorganizować różnorodne spotkania, istnieje także możliwość wynajęcie całej willi na wyłączność.
– Niezwykły Sopot, niesamowita infrastruktura, świetna baza hotelowa i nowe atrakcyjne miejsca są idealne do budowania wymagających programów konferencyjnych oraz integracyjnych. Od strony kulinarnej miejsca, które odwiedziliśmy zapadły w pamięci i zapisuję je na liście top: L'Entre Villes, M-15, Bulaj, White Marlin, Polskie Smaki wraz z gościnnością i profesjonalizmem obsługi. Dbałość o szczegóły i wygląd, tematyczne dekoracje, sposób podania – to wszystko jest ważne w odbiorze i ocenie naszych klientów – mówi Joanna Kosieradzka.
Wśród atrakcji wyjazdu nie zabrakło również czasu na poznawanie Sopotu własnym tempem, spacery, relaks w hotelowych strefach spa, a także na mocne wrażenia. Ich miłośnicy zostali zaproszeni do położonych na plaży nadmorskich saun w M15, restauracji z widokiem na morze i port, prowadzonej w duchu hygge. Autorska kuchnia tego lokalu oparta jest na regionalnych produktach. Można tutaj zorganizować różnorodne uroczystości – koktajle, eventy firmowe, konferencje, prezentacje, kolacje komentowane, warsztaty kulinarne, bussines lunche, wigilie firmowe oraz integracje. Podczas eventów można wykorzystać namiot i taras. Wydarzenia zasiadane mogą zgromadzić do 100 osób, z namiotem – do 150 osób a z tarasem – do 500.
Sopot – miasto na każdą porę roku
Program MP MICE Tour® przygotowała Sopocka Organizacja Turystyczna, odpowiedzialna za promocję miasta, która od marca 2024 roku jest zarządcą Polskiej Marki Turystycznej Sopot. – Nasz zespół włożył w przygotowanie tej wizyty studyjnej wiele wysiłku, angażując jednocześnie kilkunastu partnerów w realizację całego przedsięwzięcia. Jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu wydarzenia, wszyscy stanęli na wysokości zadania, dzięki czemu mogliśmy zaprezentować eventowe oblicze kurortu w pełnej okazałości. Jestem przekonany, że udało się nam się pozytywnie zaskoczyć uczestników chociażby organizacją networkingu (z udziałem naszych partnerów) na deskach legendarnej Opery Leśnej czy rejsem po Zatoce Gdańskiej... Pamiętajmy, że wizyta odbyła się w drugiej połowie października! Łaskawa aura pokazała jednak, że nawet o takiej porze roku, w Sopocie można stworzyć interesujący i pełen wrażeń program – mówi prezes SOT Bartłomiej Barski.
Wyjazd odbywał się pod hasłem „Widzimy się w Sopocie”. Jest to tytuł kampanii promocyjnej miasta, która ma na celu ukazanie różnych oblicz kurortu (turystyka rodzinna, turystyka uzdrowiskowa, turystyka biznesowa) i zachęcenie do przyjazdu do Sopotu (a w przypadku planistów spotkań – do organizacja wydarzeń w Sopocie) w okresie jesienno-zimowym, kiedy miasto przestaje być oblegane przez turystów indywidualnych.
– Możliwości i miejsca są tutaj bardzo atrakcyjne w każdą pogodę, nawet gdy nie świeci słońce – dla przykładu regaty i rejsy po zatoce i morzu organizowane przez Premium Yachting. Dostosowane do różnych okoliczności i wymagań katamarany i jachty wyposażone są tak, że można brać je pod uwagę jako opcję całoroczną i z powodzeniem kwalifikowaną jako atrakcja premium. Ciekawą i nie wszędzie dostępną atrakcją jest możliwość saunowania na plaży z widokiem na morze, a dla odważnych morsowanie – co oferuje M-15 z niezwykłą kuchnią nadmorskiej restauracji, zasługującej na uwagę, co z pewnością uatrakcyjni niejeden event w Sopocie – stwierdza Joanna Kosieradzka.
– Oprócz wizyty studyjnej z udziałem planistów spotkań i agencji eventowych, planujemy między innymi udział i promocję w wydarzeniach b2b czy premierę nowego spotu promocyjnego, ukazującego potencjał Sopotu do organizacji wydarzeń biznesowych i łączenia tego z wypoczynkiem lub realizacją zainteresowań oraz hobby – dodaje prezes Barski.
MP MICE Tour® to spotkanie najlepszych meeting plannerów
Według Edyty Dróżdż, reprezentującej White Marlin z Sopotu, wyjazdy studyjne mające na celu prezentację miejsc eventowych, organizowane przez takie firmy jak MeetingPlanner.pl oraz Sopocka Organizacja Turystyczna, są atrakcyjne dla każdej ze stron. – Obiekty mają świadomość, że przyjeżdżają do nich najlepsi meeting planerzy, czyli właściwa grupa osób. Dla organizatorów spotkań jest to nie tylko wizyta w obiekcie, ale także możliwość spojrzenia na dane miejsce w wielu kontekstach, takich jak czas przejazdu czy przejścia z innego obiektu, bliskość atrakcji itd., czyli otrzymują oni „big picture” lokalizacji i miejsca. Zyskując takie, całościowe spojrzenia, mogą wybrać to, co jest dla nich najlepsze i czego potrzebują. Takie wyjazdy charakteryzują fajne emocje, energia, wiedza, którą zdobywają meeting planerzy. Tak było i tym razem, była to ciekawa grupa, rozpoznałam wiele agencji i osób, które już wcześniej znałam z doświadczenia. Wizyta w White Marlin wywołała wśród nich ogromne zdziwienie, ale i zainteresowanie, gdyż sporo osób znało nas z wizyt indywidualnych, a tym razem zaprezentowaliśmy ofertę przygotowaną pod kątem wydarzeń dla grup i myślę, że to było bardzo potrzebne – mówi Edyta Dróżdż.
– Zdecydowanie tego typu spotkania pozwalają udowodnić, że Sopot to miasto z ogromnym potencjałem dla organizacji eventów. Obalamy mit peryferyjnego położenia poza ścisłym centrum. Granice między miastami są bardzo płynne, a z Sopotu łatwiej i szybciej można dostać się do stref biznesowych Trójmiasta czy też na lotnisko, z kolei zabytkowe centrum Gdańska znajduje się w zasięgu 20 min. jazdy samochodem – mówi Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor marketingu i sprzedaży Radisson Blu Hotel Sopot. – Cieszę się, że MP MICE Tour® zawitał do Sopotu i do hotelu, który reprezentuję. Zaproszeni planerzy mogli przekonać się osobiście, jakie możliwości konferencyjno-bankietowe posiada Sheraton Sopot Hotel. Dzięki takim wydarzeniom jak MP MICE Tour®, organizatorzy mogą odkrywać miejsca, o których wcześniej nawet, by nie pomyśleli w kontekście dodatkowych atrakcji. Warto jest także odświeżać na bieżąco wiedzę na dynamicznie zmieniającej się mapie obiektów noclegowo-konferencyjnych – dodaje Piotr Kropidłowski z Sheraton Sopot.
– Sopot to doskonałe miejsce na organizację eventów! Jego wyjątkowa, nadmorska atmosfera nadaje wydarzeniom unikalny klimat, którego trudno szukać w innych miejscach w Polsce. To miasto oferuje wyjątkowe połączenie profesjonalnych przestrzeni konferencyjnych z urokami plaży i morskiej scenerii, co sprawia, że każde wydarzenie nabiera tu niezapomnianego charakteru – mówi Monika Buchwald, CEO Creative Brand Stories.
Spojrzenie pod kątem realizacji eventów
Program wyjazdu okazał się dla jego uczestników bardzo inspirujący i zachęcający do tworzenia nietuzinkowych eventów w nadmorskim klimacie.
– Poza wizytami w renomowanych hotelach, mogłam doświadczyć wyjątkowych atrakcji, takich jak rejs po Zatoce Gdańskiej czy saunowanie na plaży w M15 Sopot. Dzięki temu możemy teraz wzbogacić nasze propozycje eventowe o lokalne, sopockie akcenty, tworząc unikalne wydarzenia dla klientów, którzy poszukują niezapomnianych wrażeń. Dla naszej agencji kluczowe jest śledzenie najnowszych trendów w branży, aby oferować klientom najciekawsze i innowacyjne programy eventowe. Dodatkowo wyjazd umożliwił naturalny networking, pozwalając na nawiązywanie kontaktów z lokalnymi firmami, hotelami oraz wymianę doświadczeń zawodowych między agencjami – mówi Monika Buchwald, CEO Creative Brand Stories.
Mimo że uczestnicy wyjazdu znali Sopot, mogli dzięki MP MICE Tour® inaczej spojrzeć na to miasto.
– Sopot mnie nie zaskoczył, ponieważ dobrze znam jego wyjątkowy klimat, jednak wyjazd pozwolił mi spojrzeć na miasto pod kątem realizacji eventów, co odkryło przede mną mnogość oryginalnych miejsc, idealnych do kreatywnych projektów. Szczególnie przykuły moją uwagę wyjątkowe przestrzenie na plaży przy hotelu Sheraton Sopot oraz White Marlin – doskonałe na launche produktowe czy eventy VIP, a także restauracja L'entre Villes, która zachwyca niesamowitą atmosferą i wyśmienitą kuchnią. To takie miejsca, do których na pewno eventowo chciałabym wrócić – dodaje Monika Buchwald.
– Sopot przedstawiony nam został jako bardzo atrakcyjne miejsce do organizacji wydarzeń zarówno dla małych i bardzo dużych grup i też bardzo wymagających klientów. Jest to miasto, które w miesiącach letnich oblegane przez klientów indywidualnych, po sezonie otwiera się z pakietem wielu atrakcji dla klienta biznesowego. To spotkanie było wartościowe pod każdym względem – inspirujące i pokazujące wiele możliwości Sopotu do organizacji spotkań, eventów, konferencji. Cudowna atmosfera, niesamowici ludzie, każdy z mega doświadczeniem, którym dzielimy się w trakcie pobytu – to również ogromna wartość dla nas, uczestników. Wróciłam z przekonaniem, że w Sopocie jest wiele możliwości do realizacji świetnych programów dla firm i to bez względu na pogodę – podsumowuje Joanna Kosieradzka.
ZOBACZ FOTORELACJE
Fot. Marcin Faliński
MP MICE Tour®: Widzimy się w Sopocie 1 >>>
MP MICE Tour®: Widzimy się w Sopocie 2 >>>
MP MICE Tour®: Widzimy się w Sopocie 3 >>>
MP MICE Tour®: Widzimy się w Sopocie 4 >>>
Zobacz też fotorelację z MP MICE Tour® na Facebooku >>>
Zadanie publiczne pn. „Różne oblicza kurortu – cykl działań promocyjnych na rzecz wzmocnienia potencjału turystycznego Polskiej Marki Turystycznej Sopot” dofinansowano ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki zgodnie z zawartą umową nr 2024/0013/2265/UDOT/DT/BP/IS z dnia 18.06.2024 r.