MP MICE Tour® Jastrzębia Góra: doświadczenie eventowe od A do Z
Wyjazd studyjny MP MICE Tour®, na który zaprosił MeetingPlanner.pl oraz hotele Astor i Primavera Jastrzębia Góra był pełen wrażeń i bogaty w atrakcje. Tutaj nie można się nudzić, niezależnie od pory roku i aury, a wiosna nad Bałtykiem to ciekawa opcja na biznesowe spotkanie.
Wyjazd miał miejsce od 11 do 13 maja 2025. W programie było poznawanie bogatej oferty obiektów grupy oraz udział w proponowanych przez nie atrakcjach, wśród których były różnorodne zajęcia oraz nietuzinkowe formy poznawania miejscowości i jej uroków.
Połączony potencjał dwóch obiektów
Głównym celem wyjazdu było poznanie hoteli, które mogą zaspokajać różne potrzeby organizatorów wydarzeń biznesowych. Primavera to obiekt stworzony z myślą o multikonferencjach i dużych wydarzeniach z bogatą infrastrukturą technologiczną, natomiast Astor zapewnia elastyczność przestrzeni, nowoczesne zaplecze noclegowe i stylowe wnętrza.
– Zarówno Primavera, jak i Astor to obiekty konferencyjne, jednak każdy z nich wyróżnia się nieco inną charakterystyką infrastrukturalną i organizacyjną – dzięki czemu możemy elastycznie dopasować ofertę do różnorodnych potrzeb naszych partnerów. Łączenie potencjału obu obiektów pozwala na organizację wydarzeń na naprawdę dużą skalę. Dzięki dogodnemu położeniu i koordynacji działań pomiędzy Primavera i Astor, jesteśmy w stanie rozdzielić noclegi między dwa obiekty, co znacznie zwiększa dostępność miejsc dla większych grup a także zorganizować część konferencyjno-szkoleniową w jednym obiekcie – z pełnym zapleczem multimedialnym i serwisem kawowym, a część wieczorną lub bankietową w drugim obiekcie, zapewniając różnorodne doświadczenia i atmosferę dopasowaną do charakteru wydarzenia. Takie podejście pozwala na indywidualne dopasowanie planu wydarzenia do konkretnych potrzeb organizatora, niezależnie od skali czy specyfiki branży – mówi Agnieszka Szydłowska, manager Działu Sprzedaży Grupowej, Primavera Hotele.
Działające w Hotelu Astor centrum konferencyjne obejmuje 5 sal, o powierzchni od 170 mkw. do 800 mkw. Szczególną wizytówką obiektu jest sala New York o powierzchni 800 mkw., która pomieści nawet 1200 osób w układzie teatralnym. Dzięki zastosowaniu dźwiękoszczelnych, mobilnych ścian przesuwnych, możliwe jest sprawne przekształcenie przestrzeni i równoległe prowadzenie warsztatów, szkoleń czy paneli tematycznych. Eventy mogą się także odbywać pod zadaszonym letnim tarasem restauracji, spotkaniu może towarzyszyć grill lub ognisko, nawet dla 100 osób.
Natomiast centrum szkoleniowe Hotelu Primavera to 15 sal konferencyjnych o łącznej powierzchni 1220 mkw., a kompleksowa infrastruktura umożliwia zorganizowanie kilku konferencji i spotkań biznesowych jednocześnie, nawet dla 550 osób.
Dla organizatorów wydarzeń ważna jest baza noclegowa. Oba hotele oferują w sumie 950 miejsc, 600 w hotelu Primavera i 350 w hotelu Astor, który przechodzi obecnie modernizację i stopniowo podnosi kategorię z trzygwiazdkowej do pięciogwiazdkowej.
Budowanie doświadczenia eventowego
– Podczas prezentacji dla uczestników skupiliśmy się przede wszystkim na pokazaniu przestrzeni konferencyjnych, ich rozmiarów, funkcjonalności oraz elastyczności aranżacyjnej. Zależało nam, aby goście mogli realnie ocenić potencjał naszych sal pod kątem organizacji różnorodnych wydarzeń – od kameralnych warsztatów po duże konferencje – mówi Agnieszka Szydłowska.
Szczególną uwagę poświęcono infrastrukturze Primavery, która dzięki swojej skali oraz układowi pozwala na wydzielenie grup konferencyjnych od pozostałych gości obiektu – w zależności od liczebności grupy i terminu wydarzenia. To duży atut dla organizatorów szukających komfortu, prywatności i spójnego doświadczenia dla uczestników.
– Dodatkowo zaprezentowaliśmy, jak kompleksowo można u nas zorganizować czas wolny. Pokazaliśmy dostępne atrakcje, tereny zewnętrzne oraz możliwości organizacji kolacji integracyjnych i aktywności na świeżym powietrzu – co jest możliwe dzięki dużym przestrzeniom zielonym wokół obiektów. Chcieliśmy jasno pokazać, że u nas o wszystko można zadbać na miejscu – od zakwaterowania, przez część merytoryczną, aż po integrację i relaks. Nasza oferta usług to coś więcej niż tylko konferencje – to pełne wsparcie w budowaniu doświadczenia eventowego od A do Z. W przypadku hotelu Astor dodatkowo zwracaliśmy uwagę na nowoczesne pokoje typu De Luxe, które idealnie wpisują się w potrzeby organizatorów wydarzeń skierowanych do gości bardziej wymagających, w tym managerów wyższego szczebla. Komfortowe warunki pobytu, wysoki standard wykończenia i przestronność pokoi to elementy, które z pewnością podnoszą prestiż każdego spotkania biznesowego – dodaje Agnieszka Szydłowska.
Według Agnieszki Szydłowskiej organizatorzy i uczestnicy spotkań oczekują kompleksowej organizacji wydarzeń, takiej, która odciąża ich z logistycznych detali i pozwala skupić się na celu spotkania. Podczas prezentacji oferty obiektów goście wykazywali duże zainteresowanie przede wszystkim przestrzeniami konferencyjnymi, eventowymi oraz montażowymi – chcieli dokładnie zobaczyć, jak wyglądają sale, jak można je zaaranżować oraz jakie możliwości techniczne oferują.
Własne wędliny, pieczywo i oleje
Uczestnicy wyjazdu mieli także okazję skosztować dań serwowanych w hotelowych lokalach. Restauracja hotelu Primavera, która słynie z pełnej smaków kuchni, dla której inspiracje pochodzą z różnych stron świata, pierwszego dnia zaprosiła na kolację w wiacie grillowej, a drugiego dnia na obiad. W lokalu tym można skosztować potraw amerykańskich, włoskich czy orientalnych. Stałą pozycją są bardziej tradycyjne dania kuchni polskiej. Oferowane są potrawy zarówno mięsne, jak i wegetariańskie. W menu znajduje się między innymi zupa tajska, żurek na wędzonce, pierogi z dzika z sosem borowikowym czy polędwica z dorsza.
Na pożegnalny obiad trzeciego dnia wyjazdu zaprosiła restauracja hotelu Astor, która oferuje dziedzictwo kulinarne Kaszub w autorskich kompozycjach. Można tutaj skosztować między innymi kaszubskiego śledzika w oliwie, królika po kaszubsku, sandacza, łososia czy pierożków z cielęciną z sosem kurkowym.
Warto zwrócić uwagę, że wszystkie serwowane w hotelowych restauracjach wędliny są własnego wyrobu, a pieczywa własnego wypieku. Na miejscu są także wytłaczane oleje (wyroby własne można także kupić). To wszystko sprawia, że oferta gastronomiczna hotelu, zarówno obiady i kolacje jak i śniadania jest na bardzo wysokim poziomie.
– Trzeba pokreślić niespotykaną ofertę bufetową obiektów, od śniadań po lunche oraz doskonałe i wyróżniające się obiady. Szef kuchni Hotelu Astror przygotowuje wyśmienite pasztety oraz sery, niejeden z nas wrócił z tymi produktami, przywożąc część Primavery do domu – mówił Marcin Koszela, head of creative 3Team.
Animatorzy, turnieje, gry terenowe
Oprócz bogatego zaplecza biznesowego obiekty dysponują także dużym zespołem pracowników i animatorów, dzięki czemu zapewniają organizację różnorodnych zajęć dla przyjeżdżających grup.
Pierwszego dnia MP MICE Tour® kolację grillową uatrakcyjniały gry zespołowe oraz indywidualne, między innymi strzelanie z łuku, a wieczór zakończyły turnieje w kręgle, bilard i karaoke.
Urozmaiceniem programu drugiego dnia pobytu był udział w grze terenowej, w ramach której każda z czterech grup uczestników otrzymała do wykonania pięć zadań, wśród których było zlokalizowanie konkretnych miejsc, rozmow z mieszkańcem lub z pracownikiem hotelu itd. Efektem były filmy, które pokazywały Jastrzębią Górę i jej ciekawe aspekty. Najlepsze prace zostały nagrodzone przez jury, a ufundowane przez hotel nagrody były wręczane podczas kolacji bankietowej, którą zorganizowano w sali konferencyjnej hotelu Primavera. Zwieńczeniem wieczoru była wspólna zabawa z DJ-em.
Integracyjne zajęcia i różnorodne aktywności były docenione przez uczestników wyjazdu, którzy pozytywnie wypowiadali się także na temat życzliwego i pomocnego podejścia personelu, bardzo dbającego o gości.
– Już samo to, że większość osób pracuje w Primaverze po kilka, kilkanaście lat, daje obraz jakie to miejsce. Czy to dział sprzedaży, czy manager spa, animatorzy, czy obsługa cateringowa – jest to zespół, który postawiłbym w pierwszej trójce obiektów hotelowych w Polsce – stwierdza Marcin Koszela.
– Duże znaczenie ma standard serwisu i jakość obsługi oraz to, jak uczestnicy czują się u nas jako klienci, jak dbamy o atmosferę i komfort ich pobytu. Wyraźnie widać było, że dla organizatorów wydarzeń kluczowe jest nie tylko „co”, ale też „jak” to dostarczamy – przyznaje Agnieszka Szydłowska.
Dużym plusem obiektów jest obszerny teren zewnętrzny, na którym można także organizować eventy, oraz szerokie możliwości spędzenia wolnego czasu, na przykład w strefie spa, w strefie saun i jacuzzi, czy w parku wodnym. Strefa fitness oferuje nie tylko ćwiczenia na siłowni, ale także zajęcia takie jak stretching, pilates, zumba, joga, aqua bike, aqua aerobic czy nordic walking, prowadzone przez instruktorów.
Spotkania biznesowe mogą uatrakcyjnić wycieczki rowerowe, rejsy statkiem po Zatoce Puckiej oraz wieczory spędzane w sali klubowej Nigth Club.
Jastrzębia Góra zaskoczyła
Uczestnicy pozytywnie ocenili organizację wydarzenia, jego lokalizację oraz potencjał eventowy obiektów.
– Udział w tym przedsięwzięciu to dla mnie ogromna wartość dodana do organizacji eventów. Przede wszystkim ważne jest spotkanie z fachowcami z branży eventowej i wymiana doświadczeń, co daje dobrze zainwestowany czas. Po drugie poznanie możliwości hoteli, które są w bliskiej okolicy moich działań eventowych, co z kolei daje kolejne super możliwości – dodał Artur Miszewicz, CEO IF Events.
– Jastrzębia Góra zaskoczyła nie tylko (niespodziewanie) piękną pogodą, ale co ważniejsze, znakomitą obsługą i fantastyczną kuchnią. Zarówno położenie kompleksu Primavera (kilka minut na piechotę od morza), jak i duże możliwości eventowe – duża i wysoka sala konferencyjna, wiata grillowa, kręgielnia, night club w stylu „niemal” gotyckim, a przede wszystkim spa, składające się z 25 gabinetów w samym obiekcie Primaveram stwarzają wręcz nieograniczone możliwości dla organizatorów, pozwalając dopasować program wydarzenia dla bardzo różnych grup. Komfortowe pokoje w Primaverze oraz pokoje VIP w Hotelu Astor, pozwalają na wybór noclegów dla osób wymagających różnych standardów – mówi Marcin Koszela.
O możliwości organizacji spotkań w obiektach Primavera mówiła także Dorota Tomalak, CEO Mirada Events. – Ciekawy jest teren zewnętrzny, który pozwala organizować pikniki oraz inne wydarzenia. Wrażenie robi sala konferencyjna hotelu Primavera oraz odnowione pokoje w hotelu Astor, reprezentujące naprawdę wysoki standard – dodała.
– Moim zdaniem kompleks Primavera to bardzo duże możliwości organizacji zarówno pod kątem bankietowym, jak i noclegowym. Mimo bliskości hotelu (w moim przypadku) nie wiedziałem o jego potencjale i mocy, jaką dysponują. Szczególne wrażenie wywarły możliwości sal konferencyjno-bankietowych i liczba pokoi, a także duża ilość atrakcji dodatkowych – stwierdził Artur Miszewicz. – Jest to świetne miejsce do organizacji eventów. Ważna jest bliskość morza i wspaniała atmosfera w hotelu – dodał.
ZOBACZ FOTORELACJE
MP MICE Tour® „Primavera – czuj się zaproszony” >>>
Zobacz też fotorelację z MP MICE Tour® na Facebooku >>>