Sopot w inspirującym świetle
Częścią wydarzenia MP Fast Date®, które odbyło się 16 i 17 czerwca w Trójmieście, stanowił program dla meeting plannerów z cyklu MP MICE Tour®. Oprócz site inspection hotelu Novotel Gdańsk Marina, bała to wizyta w Sopocie, która pokazała kurort w nowym, inspirującym świetle.
Pierwszego dnia wydarzenia w Novotel Gdańsk Marina odbyły się warsztaty biznesowe MP Fast Date®, czyli indywidualne spotkania oferentów z planistami, podczas których przedstawiciele pierwszej grupy mieli możliwość rozmów z wieloma potencjalnymi klientami, natomiast meeting plannerzy – zdobycia wiedzy na temat nowości rynkowych oraz inspiracji do przygotowywanych scenariuszy wydarzeń. Program obejmował także warsztaty na temat rynku spotkań, spotkanie z przedstawicielami Sopockiej Organizacji Turystycznej oraz wieczór integracyjny.
Od konferencji do spaceru po plaży
Drugiego dnia miał miejsce specjalny program przeznaczony dla organizatorów spotkań. Pierwszym jego punktem było zwiedzanie hotelu Novotel Gdańsk Marina. Ten trzygwiazdkowy obiekt położony nad brzegiem Zatoki Gdańskiej oferuje 194 pokoje z widokiem na morze. Strefę biznesową tworzy tutaj pięć sal konferencyjnych, z których największa liczy 330 mkw. i może pomieścić do 300 osób. Sale można łączyć, uzyskując pomieszczenia do organizacji różnego rodzaju wydarzeń, od kameralnych spotkań po duże konferencje. W hotelu funkcjonuje restauracja Klif, w której można zorganizować bankiet, restauracja Fish & Gin, bar N78, zlokalizowany tuż przy wyjściu na plażę, oraz zielony teren, na którym można zorganizować ognisko oraz grill. Wolny czas goście mogą spędzać w centrum fitness z siłownią, na kortach tenisowych i boisku do siatkówki plażowej lub skorzystać z krytego basenu i kompleksu saun.
– Novotel Gdańsk Marina to wyjątkowa lokalizacja z bezpośrednim położeniem przy plaży, która sama w sobie stanowi ogromny atut eventowy. Dysponujemy elastycznymi przestrzeniami konferencyjnymi z naturalnym światłem, dużym zapleczem gastronomicznym oraz możliwością organizacji wydarzeń plenerowych – od team buildingów po galowe kolacje przy zachodzie słońca. W rozmowach z klientami często żartuję, że u nas można zacząć dzień konferencją, a zakończyć go boso na plaży. I to działa – emocje sprzedają najlepiej – mówi Marta Musiał, kierownik ds. sprzedaży Hotelu Novotel Gdańsk Marina.
– Podczas MP Fast Date® zaprezentowaliśmy nasze przestrzenie oraz koncepcje eventów szytych na miarę, między innymi wieczorne ogniska i pikniki w ogrodzie z lokalnym menu, a także pomysły na aktywności integracyjne z wykorzystaniem naszego dużego zaplecza sportowego. To, co nas wyróżnia, to przestrzeń – mało który hotel w dużym mieście może poszczycić się tak rozległym terenem zielonym i rekreacyjnym tuż przy plaży. Takie warunki pozwalają łączyć część konferencyjną z relaksem i integracją w swobodnej atmosferze, co jest dziś bardzo cenione przez organizatorów wydarzeń – dodaje.
Merytoryka i klimat
W hotelu odbywa się szerokie spektrum wydarzeń – od konferencji branżowych i szkoleń, spotkań z wystawcami po kreatywne integracje plenerowe oraz eventy świąteczne. Jak zauważa Marta Musiał, zdecydowanie rośnie zainteresowanie wydarzeniami hybrydowymi oraz tymi, które łączą aspekt merytoryczny z elementami wellbeingu, takimi jak na przykład sesje jogi, strefy chill-out, lokalna kuchnia. – Ale to, co najbardziej zmienia rynek, to potrzeba autentyczności i emocji. Klienci nie chcą już wyłącznie prelekcji i slajdów – chcą tworzyć wspomnienia, historie i relacje. Dlatego w naszym podejściu łączymy merytorykę z klimatem – storytelling z atmosferą – stwierdza. – Współcześni organizatorzy eventów szukają czegoś więcej niż tylko przestrzeni konferencyjnej – zależy im na tworzeniu angażujących, emocjonalnych doświadczeń, które uczestnicy zapamiętają na długo. Cenią sobie partnerów, którzy potrafią połączyć funkcjonalność z pomysłem, elastyczność z profesjonalizmem, a lokalizację – z atmosferą. W Novotel Gdańsk Marina odpowiadamy na te potrzeby, oferując nie tylko infrastrukturę, ale przede wszystkim gotowe rozwiązania i kreatywne dopasowane do celu wydarzenia – od strategicznych spotkań biznesowych, przez integracje, aż po pikniki czy wieczorne ogniska. Zapewniamy kompleksowe wsparcie dedykowanego opiekuna MICE, który prowadzi klienta przez cały proces organizacji. Dzięki naszemu wyjątkowemu położeniu nad morzem oraz rozbudowanemu zapleczu rekreacyjnemu, możemy zaoferować uczestnikom coś, czego brakuje w typowych obiektach miejskich – przestrzeń, luz i atmosferę, które sprzyjają kreatywności i relacjom – dodaje Marta Musiał.
Integracja na katamaranie i powrót do przeszłości
Po przejeździe autokarem do Sopotu uczestnicy wydarzenia odbyli rejs po Zatoce Gdańskiej dwoma katamaranami firmy Premium Yachting. To nowoczesne, komfortowe obiekty pływające, na których można zorganizować różnego rodzaju spotkania, od rodzinnych rejsów po firmową integrację, stanowiącą program towarzyszący konferencji.
Niespodzianką czekającą na uczestników wyjazdu w Sopocie był spacer po mieście w towarzystwie przewodników, ubranych w stroje z początku XX wieku. Opowiadali oni o historii miasta i życiu w tym ekskluzywnym kurorcie z tradycjami. Były to opowieści o Sopocie, jakiego nie znamy.
Natomiast na lunch zaprosiła restauracja Mudo, położona niedaleko sopockiego molo. Miejsce to łączy restaurację, znajdującą się na piętrze przestrzeń eventową oraz prywatną plażę. Nowoczesne wnętrza tego obiektu mogą pomieścić nawet 1600 osób, a jego plusem jest panoramiczny widok na plażę, morze i sopockie molo. Obiekt posiada też profesjonalne zaplecze techniczne.
Można tutaj zorganizować różnego rodzaju eventy, od dynamicznej imprezy z przyjaciółmi poprzez gale, targi, koncerty, inspirujące spotkania biznesowe po bankiety, a ich urozmaiceniem może być część plenerowa. Restauracja oferuje dania kuchni polskiej i śródziemnomorskiej, wzbogaconej o lokalne produkty.
– Uczestnicy MP Fast Date®, mimo krótkiego czasu pobytu w samym Sopocie, mogli go doświadczyć zarówno z perspektywy wody (za sprawą rejsu katamaranami z Premium Yachting), jak i na lądzie. O element historyczny zadbali fascynaci historii, mody i motoryzacji – GRH Retrospekcja, którzy w strojach nawiązujących do kurortu z początku XX wieku przespacerowali się z uczestnikami od molo do legendarnego hotelu Sofitel Grand. Sądząc po minach i reakcjach uczestników – niespodzianka się udała. Pobyt w Sopocie zakończył lunch w przestrzeni eventowej restauracji Mudo, która dla zdecydowanej większości uczestników była dotąd całkowicie nieznana. Przestrzeń eventowa dla kilkuset osób, jasne i estetyczne wnętrza i taras z widokiem na plażę i wody Zatoki Gdańskiej spowodowały u planistów spotkań szybkie analizy i pytania do gospodarzy o dostępność obiektu na kolejne miesiące – mówi Bartłomiej Barski, prezes zarządu Sopockiej Organizacji Turystycznej, która była partnerem przedsięwzięcia.
Osobisty rekonesans – bezcenne doświadczenie
– Z wielką ciekawością wziąłem udział w drugim dniu MP Fast Date®. Wyjście poza hotel goszczący wydarzenie uważam za bardzo dobry pomysł, a program z pewnością jest nie tylko urozmaiceniem, ale przede wszystkim zwiększa moje możliwości w zakresie tworzenia propozycji dla naszych członków (jestem wiceprezesem Izby Gospodarczej Eksporterów i Importerów IGEI) oraz klientów. Zaproponowany rejs katamaranami był bardzo atrakcyjny i z pewnością pozwolił nam docenić potencjał tkwiący w tych jednostkach. Zmienił również wyobrażenie części osób, które do tej pory nie miały okazji pływać katamaranami. Dla mnie samego było to miłe doświadczenie, które już przekłada się na propozycję tworzoną dla naszych członków – mówi Marcin Jabłoński, wiceprezes Dimexnet Poland.
Małgorzata Muzsik, head of events, Avangarde Group, która od 17 lat organizuje wydarzenia zarówno w Polsce, jak i za granicą, podkreśliła, że w branży eventowej kluczowe jest osobiste poznawanie nowych miejsc i możliwości. – Ostatnie spotkanie MP Fast Date® było tego najlepszym przykładem. Sopocka Organizacja Turystyczna zaprezentowała potencjał miasta w nowym, inspirującym świetle. Sopot, znany dotychczas głównie z wakacyjnego klimatu, pokazany został jako miejsce otwarte na różnorodne formaty spotkań biznesowych. Mieliśmy okazję nie tylko nawiązać wartościowe relacje biznesowe, ale przede wszystkim odkryć nowe propozycje. Szczególnie inspirujący okazał się rejs katamaranem z firmą Premium Yachting. To świeże, angażujące spojrzenie na aktywne spędzanie czasu, które może stać się atrakcyjnym punktem programu zarówno incentive, jak i kameralnych spotkań VIP. Przestrzeń eventowa Mudo, zlokalizowana tuż nad morzem, zachwyca potencjałem i jakością oferowanego cateringu. To przykład lokalizacji, która zaskakuje i może być odpowiedzią na oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów – podkreśla.
– Poznałam wiele fantastycznych osób oraz ciekawych lokalizacji, które z pewnością będę brać pod uwagę przy organizacji przyszłych eventów. Mam nadzieję, że uda mi się zrealizować tam niejedno wydarzenie. Za największą korzyść udziału w tym wydarzeniu uważam możliwość poznania osób, które na co dzień pracują w hotelach i lokalizacjach eventowych, a także innych event managerów. To świetna okazja do wymiany doświadczeń, z której naprawdę można wiele wynieść – zarówno pod kątem wiedzy, jak i inspiracji do dalszej pracy. Uważam, że zdecydowanie warto uczestniczyć w takich spotkaniach – dają one wiele korzyści i otwierają nowe możliwości. Myślę, że udział w tego typu wydarzeniach 2–3 razy w roku, w różnych lokalizacjach, to świetny sposób, by na bieżąco poznawać nowe obiekty i budować relacje w branży – mówi Patrycja Jóźwik, event manager z agencji eventowej El Padre.
ZOBACZ FOTORELACJE
MP MICE Tour®: Spacer po Sopocie >>>
Zobacz też fotorelację z MP MICE Tour® na Facebooku >>>
49. MP Fast Date® w Novotel Gdańsk Marina >>>