Hotele Nosalowy: eventowe serce Podhala
Celem kolejnego wyjazdu studyjnego w cyklu MP MICE Tour®, organizowanego przez MeetingPlanner.pl były zakopiańskie obiekty należące do grupy Nosalowy. Uczestnicy przedsięwzięcia poznali możliwości hoteli w zakresie organizacji wydarzeń, a także niezwykły potencjał tradycji, historii i przyrody, który można wykorzystać podczas spotkań integracyjnych.
Elementami wyjazdu, oprócz niepowtarzalnych widoków, wyjątkowych smaków, relaksu i lokalnego klimatu były także innowacyjne atrakcje i szczególna wystawa prac Witkacego.
Uczestnicy poznali obiekty o największym potencjale w polskich górach, czyli Nosalowy Dwór Resort & Spa i Nosalowy Park Hotel & Spa.
– MP MICE Tour® w Nosalowy Dwór Resort & Spa i Nosalowy Park Hotel & Spa był dla nas szczególną okazją do zaprezentowania potencjału naszych obiektów w pełnym wymiarze – zarówno w kontekście biznesowym, jak i wizerunkowym. Uczestnicy mogli zobaczyć, że nasze hotele to nie tylko komfortowe przestrzenie noclegowe, ale przede wszystkim rozbudowana infrastruktura konferencyjna i eventowa, która daje ogromne możliwości organizacyjne. Dysponujemy ponad 2000 mkw. powierzchni eventowej, od wielofunkcyjnych sal z widokiem na Tatry, przez eleganckie przestrzenie butikowego Nosalowy Park, aż po unikalne miejsca plenerowe, które pozwalają łączyć spotkania biznesowe z naturalnym pięknem górskiego otoczenia – mówi Michał Maca, dyrektor sprzedaży Hotele Nosalowy.
Pierwszym punktem wyjazdu po zameldowaniu się w hotelu Nosalowy Park Hotel & Spa był lunch w hotelowej restauracji Eleonora, a potem poznawanie obiektu i jego potencjału eventowego.
Nosalowy Park Hotel & Spa to 5-gwiazdkowy, butikowy hotel z kameralną atmosferą, położony w centrum Zakopanego, 500 metrów od Krupówek, który cechuje połączenie nowoczesności z bogatą historią i stylem art déco, nawiązującym do zabytkowej Villi Marilor.
Obiekt dysponuje dwiema salami konferencyjnymi. Można je połączyć, uzyskując przestrzeń, na której można zorganizować spotkanie dla 147 osób. Do dyspozycji firm jest także kameralny boardroom, idealny na spotkania zarządu czy negocjacje dla małych grup.
W hotelu jest 139 pokojów i apartamentów, działa tutaj restauracja Eleonora, strefa Wellness i NABE Spa z basenem, saunami i zabiegami, które idealnie nadają się do programów relaksacyjnych po sesjach biznesowych. Mogli się o tym przekonać uczestnicy wyjazdu, którzy zostali zaproszeni do skorzystania z hotelowej strefy relaksu.
Chillout z przedstawicielami hotelu
Podczas zwiedzania hotelu, podobnie jak podczas całego wyjazdu, gościom, którymi byli przedstawiciele firm, czyli potencjalni klienci korporacyjni, towarzyszyli przedstawiciele obiektów. Jednym z punktów programu był wspólny chillout przy ulubionych koktajlach. Była to okazja do rozmów i wzajemnego poznania się. Uczestnicy wyjazdu bardzo docenili takie zaopiekowanie się nimi oraz możliwość kontaktu i zadawania pytań, dotyczących oferty hoteli.
Dzień zakończyła kolacja degustacyjna składająca się z wielu smakowitych dań oraz dobieranych do nich poszczególnych gatunków win, wśród których były także wina bezalkoholowe. Goście otrzymali informacje zarówno o serwowanych daniach, jak i o trunkach, a integrujące rozmowy przy stole trwały do późnego wieczora.
– W naszych obiektach odbywają się wydarzenia o bardzo różnej skali – od kameralnych spotkań zarządów, przez konferencje branżowe i gale, po duże kongresy i imprezy motywacyjne z udziałem kilkuset osób. Taka różnorodność potwierdza, że infrastruktura Nosalowy jest uniwersalna i dostosowana do zmieniających się trendów. A te trendy są wyraźne – obserwujemy coraz większe zainteresowanie formatami hybrydowymi, rosnącą rolę doświadczeń towarzyszących (wellness, kulinaria, lokalne atrakcje), a także powrót dużych eventów motywacyjnych, które po pandemicznej przerwie odzyskały swoje miejsce w kalendarzu firm – mówi Michał Maca.
Standard, zaplecze techniczne, elastyczność
Drugi dzień rozpoczął się od wyjazdu do drugiego obiektu Grupy Nosalowy – Nosalowy Dwór Resort & Spa, który posiada największe i najnowocześniejsze centrum konferencyjno-kongresowe na Podhalu. Całkowita powierzchnia eventowa tego obiektu liczy ponad 2000 mkw. i obejmuje 23 sale konferencyjne, które można dowolnie konfigurować. Można tutaj zorganizować różnorodne spotkania, od kameralnych warsztatów po duże kongresy dla ponad 2000 osób.
Częścią kompleksu jest Centrum Kongresowe „Gerlach” o powierzchni 1250 mkw., bez słupów, które umożliwia także wjazd dużych pojazdów. Jest to dobre miejsce na organizację prezentacji produktowych lub dużych gali.
Natomiast VIP Business Lounge „Giewont” to strefa z tarasem widokowym, składająca się z dziewięciu nowocześnie wyposażonych sal typu boardroom, nadających się na spotkania w mniejszym gronie.
Dwie nowe sale konferencyjne „Nosal I” i „Nosal II”, których powierzchnia wynosi 100 mkw. i 80 mkw., mogą być wykorzystywane niezależnie lub jako jedna połączona przestrzeń dla około 100 osób. Wnętrza urządzone zostały w stylu zakopiańskim, łączą one naturalne materiały z nowoczesnym designem.
Dla organizatorów wydarzeń w obiekcie dostępne jest bogate zaplecze techniczne, obejmujące systemy AV, nagłośnienie oraz wsparcie doświadczonego zespołu MICE. Oferta noclegowa Nosalowy Dwór Resort & Spa obejmuje prawie 400 pokojów i apartamentów.
– Obiekty Nosalowy Group prezentują bardzo wysoki standard i są doskonale przygotowane do organizacji różnorodnych wydarzeń — od kameralnych spotkań po duże konferencje. Ich zaplecze techniczne, elastyczność przestrzeni oraz profesjonalna obsługa sprawiają, że są godne polecenia. Największym atutem jest jednak elastyczność zespołu — widać, że dla załogi nie ma rzeczy niemożliwych. To podejście zdecydowanie wyróżnia ich na rynku i daje poczucie bezpieczeństwa organizatorom wydarzeń – mówi Magdalena Jarocka, dyrektor ds. PR i marketingu Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach, która stwierdziła, że największym zaskoczeniem dla niej była różnorodność stylów i atmosfery w poszczególnych obiektach. – Każdy z nich ma swój unikalny charakter, co pozwala dopasować lokalizację do rodzaju wydarzenia i oczekiwań uczestników. Faktycznie ta różnorodność daje ogromne możliwości — można precyzyjnie dobrać przestrzeń zarówno do profilu klienta, jak i do charakteru wydarzenia, co jest niezwykle istotne w branży MICE. Szczególne wrażenie zrobił na mnie Nosalowy Park — elegancki, butikowy charakter, świetna lokalizacja i kameralna atmosfera sprawiają, że to idealne miejsce na ekskluzywne wydarzenia – podkreśliła.
Autentyczność i lokalny charakter
Atrakcją dla uczestników wyjazdu było zorganizowane w hotelu spotkanie z Janem Krzysztofem, naczelnikiem Straży Ratunkowej Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego, który barwnie opowiadał o historii i zadaniach TOPR a także przekazał praktyczne informacje dotyczące zachowania się podczas wycieczek górskich, szczególnie w obliczu zagrożenia lawinowego. Za organizację tego spotkania odpowiadała agencja Kontur Tatra Business Events.
– Meeting plannerzy, z którymi współpracujemy, coraz częściej szukają nie tylko nowoczesnych sal z pełnym zapleczem technicznym, ale także miejsc, które wnoszą do wydarzeń dodatkową wartość – atmosferę, charakter i autentyczność. Właśnie to staramy się im dawać. Nosalowy łączy profesjonalizm i standard dużych obiektów konferencyjnych z unikalną lokalizacją w sercu Zakopanego, gdzie biznes spotyka się z naturą, sportem i kulturą regionu – dodaje dyrektor Maca.
Ciekawym doświadczeniem była także wizyta w Sky Walk Serce Poronina (w Małem Cichem), które stanowi wyjątkową konstrukcję i jedną z najbardziej innowacyjnych atrakcji turystycznych w Europie. Największy szklany taras kontynentu ma długość 854 metrów, szerokość 2,5 metra i maksymalne nachylenie 6°, co zapewnia zarówno atrakcyjne widoki, jak i porcję adrenaliny.
W trakcie spaceru tarasem można odkrywać lokalne legendy i ciekawostki, a także korzystać z ekstremalnego podwieszanego placu zabaw inspirowanego pajęczymi sieciami i kokonami. Uczestnicy wyjazdu docenili ten punkt programu, zapewniając, że włączą wizytę na szklanym terasie do integracyjnych elementów wyjazdów biznesowych.
– Aby odpowiedzieć na potrzeby organizatorów spotkań, rozwijamy zarówno ofertę stricte konferencyjną, jak i uzupełniającą. Oprócz nowoczesnych przestrzeni i sprawdzonego zaplecza gastronomicznego proponujemy aktywności integracyjne, wellness czy autorskie programy team-buildingowe w oparciu o górski charakter miejsca. Coraz większą rolę odgrywa też elastyczność – wiemy, że klienci potrzebują szybkiej reakcji, indywidualnego podejścia i możliwości szybkiego dostosowania formatu wydarzenia – zapewnia Michał Maca.
Inspirujące doświadczenie biznesowe
Potwierdziła to Elżbieta Rysz, dyrektor sprzedaży Sonova Audiological Care Polska, dla której udział w wydarzeniu był niezwykle inspirującym doświadczeniem – zarówno pod względem biznesowym, jak i networkingowym. – Oba obiekty oferują zupełnie różne możliwości organizacyjne – Nosalowy Park to kameralna, butikowa przestrzeń o najwyższym standardzie, idealna dla klientów premium i wydarzeń ekskluzywnych. Nosalowy Dwór z kolei, dzięki rozbudowanej infrastrukturze oraz dużej, nowoczesnej sali Gerlach, świetnie sprawdzi się przy dużych eventach, konferencjach i kongresach. Ta sala to jeden z największych atutów całego kompleksu – przestronna, elastyczna, wyposażona w profesjonalne zaplecze techniczne i idealna dla wymagających projektów. Od razu pojawia się kreatywna myśl, jak wykorzystać jej potencjał w najbliższym czasie. Zdecydowanie wywołuje efekt wow! – mówi.
Podkreśliła też wartość zaprezentowanej oferty gastronomicznej. – Kolacja degustacyjna w restauracji Marilor, z wyśmienitym menu pod czujnym okiem szefa kuchni oraz indywidualnym doborem win do każdego dania, pozostanie na długo w pamięci. Równie znakomite były śniadania i lunche w restauracji Eleonora – zróżnicowane, dopracowane, nawiązujące do kuchni regionalnej, trafiające nawet w najbardziej wymagające gusta. Ogromnym atutem, który zasługuje na osobne podkreślenie, jest także strefa spa w obu obiektach. Profesjonalne masaże, wysokiej klasy zabiegi, doskonała jakość produktów i przestrzenie sprzyjające wyciszeniu i relaksowi – to jeden z najmocniejszych punktów tej oferty. Goście mogą liczyć nie tylko na regenerację, ale i realne poczucie zadbania o ciało i ducha – na poziomie, którego oczekują nawet najbardziej wymagający klienci – mówiła.
Wydarzenia z duszą i charakterem
Uczestnicy study tour odwiedzili też położoną w gminie Poronin, na wysokości 820-950 m n.p.m., wieś Murzasichle, której nazwa, według legendy, nawiązuje do pewnego Tatara osiedlonego tu przed wiekami. Tutaj swoją bacówkę ma Jan Jasionek, który wypasa owce na Kopieńcu. Odwiedziny w bacówce były okazją nie tylko do wysłuchania ciekawych opowieści, ale także do skosztowania prawdziwego tradycyjnego oscypka, wpisanego na unijną listę produktów regionalnych.
Restauracja Regionalna w hotelu Nosalowy Dwór Resort & Spa oraz agencja Kontur Tatra Business Events zapewniły wieczorne atrakcje w postaci góralskiej muzyki i śpasów, czyli regionalnych zabaw góralskich, której elementami są taniec, śpiew, biesiada przy ognisku oraz udział w konkursach takich jak wybór Gaździny i Zbójnika, oraz degustacja lokalnych potraw.
– Wieczór regionalny w Nosalowym Dworze, którego częścią była regionalna kuchnia, autentyczna kapela góralska i świetnie poprowadzona część integracyjna, to przykład wydarzenia z duszą i charakterem, z pełnym uśmiechem na twarzy – stwierdziła Elżbieta Rysz.
Atrakcją trzeciego dnia była wizyta w Galerii Sztuki XX wieku Wilii Oksza, stanowiącej filię Muzeum Tatrzańskiego. Jest to zabytkowy obiekt w stylu zakopiańskim, autorstwa Stanisława Witkiewicza – Witkacego. Do końca października tego roku można oglądać tam wyjątkową wystawę, zorganizowaną z okazji 140-lecia urodzin twórcy – „Składanie osobowości. Witkacy”, w ramach której prezentowane są prace artysty, w tym portrety, autoportrety i fotografie, zarówno z kolekcji Muzeum Tatrzańskiego, jak i z rzadko prezentowanych zbiorów prywatnych. Podziwianie dzieł twórcy uzupełniało opowiadanie kustoszki wystawy, która z pasją przybliżała zwiedzającym historię Witkacego i jego dzieł.
– Dużym atutem tego wyjazdu była możliwość zapoznania się z lokalnymi atrakcjami – zarówno w Zakopanem, jak i w jego bezpośrednim sąsiedztwie. To niezwykle pomocne przy tworzeniu programów dodatkowych, szczególnie jeśli zależy nam na integracji, wyróżnieniu wydarzenia i zaoferowaniu czegoś „więcej” – mówi Elżbieta Rysz.
Budująca atmosfera, budowanie relacji
– Wyjazdy takie jak MP MICE Tour® są niezwykle potrzebne, bo pozwalają na doświadczenie obiektu „na żywo”, w sposób, którego żadna prezentacja czy katalog nie odda. Meeting plannerzy mogą sprawdzić logistykę, poczuć atmosferę miejsca i realnie ocenić, jak wpisuje się ono w potrzeby ich klientów. Dla nas to również świetna okazja do rozmów w mniej formalnym kontekście i zebrania bezpośredniego feedbacku od osób, które kreują rynek MICE w Polsce. Efektem jest nie tylko lepsze zrozumienie oczekiwań, ale też budowanie relacji, które przekładają się na realne projekty biznesowe – stwierdził Michał Maca.
Możliwość bezpośredniego poznania obiektów, rozmowy z przedstawicielami hoteli oraz wymiana doświadczeń z innymi uczestnikami branży MICE to ogromna wartość także dla Magdaleny Jarockiej, dyrektor ds. PR i marketingu Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach. – Szczególnie cenne są właśnie te rozmowy – pozwalają poznać know-how organizacji różnych typów wydarzeń, co stanowi wartość dodaną takich spotkań. Dzięki temu można nie tylko lepiej dopasować ofertę do potrzeb klientów, ale też inspirować się sprawdzonymi rozwiązaniami i odkrywać nowe możliwości współpracy – stwierdza.
Dla Magdaleny Jarockiej udział w tego typu przedsięwzięciach to nie tylko okazja do poznania nowych miejsc, ale też do budowania relacji w branży, wymiany wiedzy i inspiracji. – Tego typu inicjatywy wspierają rozwój profesjonalny i pomagają podejmować trafniejsze decyzje biznesowe. Największą wartością są jednak rozmowy — zarówno z przedstawicielami hoteli, jak i z innymi uczestnikami. Dzięki nim człowiek szybko uświadamia sobie, że nie wszystko jest od razu jasne i oczywiste, ale właśnie poprzez takie wymiany doświadczeń praca staje się bardziej inspirująca i efektywna. Organizacja całego przedsięwzięcia była na najwyższym poziomie — świetna komunikacja, przemyślany program, doskonała logistyka i bardzo przyjazna atmosfera – dodała.
– Całość została przygotowana z ogromnym wyczuciem i dbałością o detale, łącznie z... pogodą, która dopisała podczas aktywności plenerowych! Ogromne podziękowania kieruję także do dyrekcji hoteli, szczególnie dyrektora sprzedaży hoteli Nosalowy – oraz całego zespołu, który nie tylko wykazał się pełnym profesjonalizmem, ale również serdecznością i ciepłem, z jakim rzadko spotyka się w naszej branży – mówi Elżbieta Rysz. Podkreśliła także atmosferę panującą podczas wyjazdu, która mimo intensywnej formuły i napiętego programu, była bardzo budująca. – To był mój pierwszy udział w MP MICE Tour®, ale mam szczerą nadzieję, że nie ostatni. Wyjeżdżam bogatsza o nowe relacje, wiedzę i inspiracje – i wiem, że wkrótce przełożę to na konkretne realizacje. Teraz już bowiem wiem, że dla zespołu MICE z Nosalowych nie ma rzeczy niemożliwych, a życzliwość i indywidualne podejście nabierają w tym miejscu nowego znaczenia… – dodaje.
– MP MICE Tour® pokazał, że Hotele Nosalowy to partner, który potrafi łączyć najwyższe standardy obsługi z unikalnym charakterem miejsca. Cieszymy się, że mogliśmy gościć branżę w Zakopanem i wierzymy, że doświadczenie tego wyjazdu będzie impulsem do realizacji wielu ciekawych projektów w naszych obiektach – podsumował Michał Maca, dyrektor sprzedaży Hotele Nosalowy.
ZOBACZ FOTORELACJE
fot. Przemysław Blechman
MP MICE Tour® hotele Nosalowy Zakopane, czli MICE-owy potencjał gór >>>
Zobacz też fotorelację z MP MICE Tour® na Facebooku >>>