MP MICE Tour®: WidziMisie w Białymstoku
Kolejny wyjazd studyjny z cyklu MP MICE Tour® zaprowadzi meeting plannerów do Białegostoku. To będzie niezwykła podróż, której towarzyszyć będą przyjazne Misie, zachęcające do odkrywania miasta, zaskakującego wieloma niespodziankami, i Duch Puszczy. Uczestnicy odwiedzą miejsca mające potencjał do organizacji różnorodnych spotkań i poznają bogate zaplecze eventowe Białegostoku. Partnerem strategiczny wyjazdu studyjnego jest Miasto Białystok.
Dlaczego jako cel podróży został wybrany Białystok? Ponieważ jest to największe miasto Polski północno-wschodniej i stolica województwa podlaskiego, pełniące funkcję administracyjnego, gospodarczego, naukowego i kulturalnego centrum regionu. Jest nowoczesnym ośrodkiem, który jednak nie zatracił swojego przyjaznego, kameralnego charakteru, co jest jego dużym atutem. Każdego roku realizowane są tutaj nowe inwestycje, które mają wpływ na rozwój miasta. Dzięki stale rozwijającej się infrastrukturze staje się ono idealną destynacją do organizacji konferencji i spotkań biznesowych.
MP MICE Tour® Białystok WidziMisie odbędzie się od 12 do 14 października 2025 (od niedzieli do wtorku) i rozpocznie się od wizyty w Pałacu Branickich, barokowym obiekcie, uznanym za jeden z najpiękniejszych w Polsce, w którym swoją siedzibę ma Uniwersytet Medyczny. Uczestnicy wyjazdu po spotkaniu przy kawie zwiedzą multimedialną wystawę, zlokalizowaną w XVII-wiecznych piwnicach, dotyczącą historii medycyny i farmacji, a także wystawę przedstawiającą dzieje pałacu.
Hotele Białegostoku: Gołębiewski, Ibis, Hilton, Royal
Ten dzień będzie przebiegał pod znakiem hoteli. Pierwszym z nich będzie położony kilka kroków od Pałacu Branickich – Hotel Gołębiewski, który oferuje organizatorom spotkań 6 sal konferencyjnych o łącznej powierzchni 2 tys. mkw., w tym salę kongresową, która pomieści do 600 osób.
Zaplecze hotelu, obejmujące dwie restauracje, klub nocny, Park Wodny Tropikana, salon spa i strefę wellness, siłownię, a także bliskość miejskich atrakcji sprzyjają organizacji imprez integracyjnych. Hotel oferuje 200 pokojów, w tym pokoje przygotowane specjalnie dla osób podróżujących w celach biznesowych. Jego atutem jest także parking dla 250 samochodów, winda towarowa i wyposażenie A/V w salach konferencyjnych.
W Hotelu ibis Styles, który ma 129 pokojów, także działa nowoczesne centrum konferencyjne, składające się z 13 sal o łącznej powierzchni 620 mkw. Sale można dowolnie łączyć i aranżować według potrzeb, uzyskując pomieszczenia do 150 mkw. Hotel ibis Styles Białystok również zlokalizowany jest w centrum miasta, kilka minut spaceru dzieli go od głównych atrakcji takich jak Ratusz, Pałac Branickich czy Opera Podlaska.
Kolejnym punktem programu jest Hampton by Hilton, stanowiący pierwszy i jedyny obiekt tej sieci na Podlasiu. Jego oferta biznesowa to 5 sal konferencyjnych oraz restauracja, która może być wykorzystywana jako przestrzeń na wspólny lunch czy networking. Hotel ma 122 pokoje, a także całodobowe centrum fitness, bar oraz podziemny parking z ładowarką dla samochodów elektrycznych.
Royal Hotel & Spa Białystok – kolejny punkt na mapie wydarzenia – to kameralny obiekt, oferujący 42 pokoje oraz salę konferencyjną o powierzchni 85 mkw., która może być dobrym miejscem do organizacji sympozjum naukowego, spotkania biznesowego czy konferencji prasowej. Należąca do hotelu restauracja Browar Stary Rynek, zaprosi gości na kolację, a dzień zakończy spacer z browarnikiem i spotkanie degustacyjne. Browar to regionalna warzelnia i pijalnia piwa, oferująca unikatowe gatunki tego napoju przygotowywane z naturalnych składników i nowofalowych odmian chmielu.
Białystok kulturalnie, naukowo i turystycznie
Opera i Filharmonia Podlaska – Europejskie Centrum Sztuki w Białymstoku im. Stanisława Moniuszki to największa instytucja artystyczna północno-wschodniej Polski, która jako jedyna w kraju ma podwójny profil działalności – operowo-filharmoniczny. Jest to także miejsce organizacji spotkań, kongresów, targów czy jubileuszy. Duża scena tego obiektu to pomieszczenie o powierzchni 2 tys. mkw., które pomieści 853 osoby. Scena kameralna ma 300 mkw. powierzchni i 3 warianty konfiguracji mobilnej widowni dla 200 osób. Eventy można także organizować w amfiteatrze o powierzchni 550 mkw., który oferuje 490 miejsc siedzących. Do dyspozycji są także – sala prób orkiestry, sala prób chóru, green room oraz taras widokowy umieszczony na dachu, który zajmuje 1250 mkw.
W pobliżu obiektu znajduje się Hotel Opera, czterogwiazdkowy obiekt, przeznaczony szczególnie dla osób podróżujących służbowo. Łączy on nowoczesny design, komfort oraz funkcjonalność. Oferuje 50 pokojów i 3 sale konferencyjne o powierzchni 25 mkw., 50 mkw. i 159 mkw. W największej można zorganizować spotkanie dla 110 osób.
W hotelu działa restauracja Aplauz, która zaprosi uczestników wyjazdu na lunch, po którym zaplanowana jest wizyta w Naukowym Parku Technologicznym, przestrzeni otwartej nie tyko dla przedsiębiorców i pasjonatów nowych technologii.
Park posiada w swojej ofercie sale konferencyjne i szkoleniowe oraz wystawiennicze o łącznej powierzchni prawie 772 mkw., zlokalizowane w Inkubatorze Technologicznym oraz Centrum Technologicznym. Największa z nich pomieści do 150 osób (ma 183 mkw.), jest ona wyposażona w pomieszczenie dla tłumaczy symultanicznych.
Kompleksowe rozwiązania dla biznesu oferuje także Chorten Arena, stanowiąca jedyny taki obiekt w północno-wschodniej Polsce. Stadion zapewnia ponad 22 tysiące miejsc na trybunach i 7140 mkw. powierzchni murawy z systemem podgrzewania. Na czterech kondygnacjach jest tutaj 24 tys. mkw powierzchni użytkowej, w tym 4,3 tys. mkw na handel i usługi oraz ponad 1,6 tys. mkw. powierzchni gastronomicznych. Można tutaj zorganizować event do 20 tysięcy osób, w tym do 7 tysięcy na płycie głównej i 13 tysięcy na trybunach. Do dyspozycji jest także 12 sal konferencyjnych, 16 lóż skybox z prywatną trybuną i prawie 9 tys. mkw powierzchni targowych.
Tam, gdzie historia spotyka się z nowoczesnością
Zwieńczeniem dnia będzie wizyta w Hotelu Traugutta 3, który oferuje 450 mkw. powierzchni eventowej, obejmującej trzy sale (od 100 do 300 mkw.) i pokój biznesowy przeznaczony na kameralne spotkania. Obiekt łączy elegancki, nowoczesny styl i nieformalną atmosferę z bogatą historią miejsca, do którego nawiązuje także hotelowa restauracja Regiment, która zaprosi meeting plannerów na kolację. Catering Traugutta3, oferujący obsługę wydarzeń biznesowych, zaprosi meeting plannerów na poczęstunek w Pałacu Branickich, Kampusie Uniwersyteckim i Warszawska 50. Catering Traugutta3 zapewnia różnorodne menu oraz kompleksową obsługę od dowozu po serwis na miejscu dla wielu wydarzeń, takich jak np. gala Podlaska Marka w Operze i Filharmonii Podlaskiej czy Europejskie Spotkania Muzealników 2025, którego gospodarzem było Muzeum Pamięci Sybiru. Ten obiekt poświęcony jest tym, którzy od końca XVI aż do połowy XX wieku byli zsyłani w głąb Rosji, a później Związku Sowieckiego. Można tutaj oglądać wystawę stałą oraz wystawy czasowe. Muzeum oferuje także wynajem sal i powierzchni w celu organizacji wydarzeń, do dyspozycji jest sala audiowizualna wyposażona w sprzęt multimedialny oraz kabinę do tłumaczeń symultanicznych a także kameralne sale edukacyjne.
Event i kultura – elementy, które można połączyć
Zagadnieniu, jak włączyć wydarzenia kulturalne w program eventu, będzie poświęcone spotkanie w Białostockim Ośrodku Kultury, Centrum im. Ludwika Zamenhofa, obiekcie stanowiącym miejsce dialogu dla wszystkich mieszkańców „tygla” kultur i narodów, jakim jest Podlasie. Centrum oferuje także wynajem sal na potrzeby organizacji różnego rodzaju imprez, takich jak konferencje, spotkania czy prezentacje produktów.
Kampus Uniwersytecki to nowoczesny przestronny kompleks akademicki, w którym siedzibę ma sześć wydziałów uczelni oraz biblioteka uniwersytecka. Jest to także wszechstronny kompleks eventowy, który obejmuje 30 hektarów terenu i 840 pomieszczeń, z których największe – aula, pomieści 260 osób. Na Placu Syntezy, będącym częścią Kampusu, organizowane są wydarzenia plenerowe, takie jak Uniwersalia, Dzień Otwarty, konferencje czy ogólnopolskie zjazdy. Uniwersyteckie Centrum Kultury i Nauki dysponuje salą koncertową na 116 miejsc, przestrzenią wystawienniczo-warsztatową dla około 100 osób oraz studiem podcastowo-nagraniowym. Planetarium i Obserwatorium z salą seminaryjną mogą pomieści 25 osób, a sala filmowa – 32 osoby.
Lunch w formie grilla zaoferuje uczestnikom wyjazdu Hotel Leśny, którego atutem jest rozległy teren zielony, umożliwiający organizację plenerowych wydarzeń dla kilkuset osób. Obiekt dysponuje 5 salami konferencyjno-bankietowymi, które można dostosować do różnorodnych typów wydarzeń, posiada 50 pokojów i restaurację, w której również można zorganizować spotkania.
Spotkanie z lokalnymi twórcami w Centrum Warszawska 50 w Białymstoku będzie okazją do poznania miejscowych inicjatyw artystycznych i społecznych oraz ich eventowego potencjału. Centrum, mieszczące się w zabytkowej kamienicy, stanowi wyjątkową przestrzeń spotkań, twórczości i inspiracji. Odbywają się tutaj szkolenia, warsztaty, koncerty, wernisaże, spotkania czy sesje zdjęciowe. Będzie to ostatni punkt bogatego programu wyjazdu studyjnego dla meeting plannerów do stolicy Podlasia.
Zaproszenie do udziału w wyjeździe studyjnym skierowane jest do organizatorów eventów, konferencji i podróży motywacyjnych, reprezentujących agencje eventowe, incentive travel, PCO, DMC, biura podróży, oraz klientów docelowych – reprezentujących firmy, korporacje i stowarzyszenia. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Organizator zapewnia transport autokarem w obie strony z Warszawy.
Szczegóły: www.micetour.meetingplanner.pl
REJESTRACJA >>>